Beantwoord

Jaren voor ongebruikt tiscali mailadres betaald

  • 28 September 2021
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

goedendag, 

ik heb hetzelfde aan de hand met een email adres van Tiscali. ik kwam er achter dat er al jaren maandelijks 4euro per automatische incasso van mijn bankrekening wordt afgeschreven, voor een tiscali emailadres , terwijl dat al jaren niet meer in gebruik is! ik heb contact opgenomen met klantenservice en het enige dat zij konden doen (zei de persoon aan de lijn) was om het per direct op te zeggen. 

Echter hij kon niet zeggen hoe lang dit al wordt geincasseerd, ik schat minimaal 13 jaar aangezien in 2008 tiscali is overgenomen door telfort, en later is opgegaan in kpn. 

ik ben nooit geinformeerd in al die jaren , het klant nummer staat nog op een adres waar ik 3 huizen geleden woonde, het telefoonnummer staat op een vast nummer dat ik al 4 jaar niet meer heb, en het email adres @tiscali.nl is al helemaal niet meer actief en bestaat volgens mij niet eens meer. 

omdat je in de automatische incasso maandelijks in de omschrijving niet kunt zien waar het voor is en ik ook nog andere kpn produkten heb of had, is het me niet opgevallen . slordig natuurlijk, maar ik zou toch graag gezien hebben dat ik 1keer per jaar een bericht zou hebben gekregen dat ik nog steeds een dienst af neem die niet gebruikt wordt cq niet meer bestaat, in plaats van het maar stilzwijgend door te laten lopen tot in lengte van jaren….  

het is nu opgezegd, maar het zou KPN sieren om dit ten onrechte geincasseerde bedrag te crediteren. daartoe was volgens de heer van klantenservice geen mogelijkheid, noch wilde hij een mail- of postadres doorgeven waar ik dit verhaal kon neerleggen. vandaar nu maar op dit forum, waarvan ik hoop dat er wél een reactie op komt. 

met vriendelijke groet, 

Eric Verkerk 

*************

*Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 September 2021, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Voor jouw slordigheid hoeft KPN toch niet op te draaien, je mag blij zijn als ze uit coulance maximaal 1 jaar terug betalen, zoals in soortgelijke gevallen gebeurd is.

 

Reputatie 7
Badge +24

Het controleren van je bankrekening is je eigen verantwoordelijkheid. Als daar iets van afgeschreven word wat niet terecht is, dan moet je aan de bel trekken. Meteen en niet jaren later. Jaren later heb je geen enkel recht meer op terugbetaling. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Eric Verkerk,

Wat jammer dat je zo ontevreden bent over deze situatie :slight_frown:

Je geeft aan dat je het niet zo netjes van ons vindt dat wij je geen bericht hebben gestuurd over iets dat je niet meer gebruikt of niet meer bestaat, maar tot het moment van opzegging is en blijft een mailbox gewoon actief. Of jij die mailbox wel of niet gebruikt, dat kunnen en mogen wij niet inzien. Wij weten dus niet of je er wel of geen gebruik van maakt, er zijn zat klanten die hun Tiscali mailadres nog dagelijks al primair mailadres gebruiken dus de ‘leeftijd’ van een mailadres is geen indicatie voor het al dan niet gebruiken er van. 

Je geeft ook aan dat je nooit geïnformeerd bent, echter zal eerst Tiscali, daarna Telfort en nu wij elke maand een factuur sturen waarmee wij aan onze mededelingsplicht voldoen. Dat de contactgegevens waar wij over beschikken voor de facturatie niet meer actueel zijn omdat je bent verhuist en het betreffende mailadres niet meer gebruikt, dat is niet iets waarvoor je ons de schuld in de schoenen kunt schuiven. Wij weten immers niet dat je verhuist, als je dat niet zelf aan ons laat weten :wink:

Ik begrijp dat de mailbox inmiddels al op is gezegd, en dat je nu op zoek bent naar een vergoeding voor de in jouw ogen onterechte abonnementskosten. Bij KPN hanteren we de regel dat we abonnementskosten tot 3 maanden kunnen vergoeden, als er fouten zijn gemaakt aan onze kant. In dit geval zijn er geen fouten gemaakt aan onze kant, tot op het moment dat je contact met ons opnam hierover, wisten we immers niet dat je geen gebruik meer wil maken van het abonnement dat vanuit Tiscali via Telfort bij ons terecht is gekomen. Toch wil ik graag de laatste 3 maanden voor je gaan vergoeden, omdat ik wel begrijp dat dit voor jou niet zo'n leuke situatie is.

Zou je daarvoor  je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en (de betreffende, oude) adresgegevens ook het mailadres waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

Beste Maja, 

bedankt voor je antwoord en aanbod. 

dat we elke maand een faktuur krijgen is niet juist. OF er moet nu een enorme stapel liggen op het adres van 20jaar geleden want dat staat in jullie systeem als nog steeds ons huisadres. (adreswijziging is bij de verhuizing zeker gemeld, maar blijkbaar nooit doorgevoerd) . OF die fakturen zitten in de mailbox van het adres dat we al jaren niet gebruiken. 

ook nu gaat er iets mis: jullie sturen een email naar mijn emailadres dat ik heb opgegeven bij het aanmaken van dit bericht op dit forum, maar als ik nu inloggen wil hier dan kent het systeem dat emailadres niet… 

anyway, ik hoef de 3 maanden compensatie niet te ontvangen. dat gaat om 12 euro in totaal… maar toch bedankt voor je antwoord en geste. 

 

Van mij mag dit topic gesloten worden en daarmee is de zaak afgedaan wat mij betreft. 

 

met vriendelijke groet, 

eric