Beantwoord

Kan emails naar Hotmail.com niet versturen

  • 3 June 2020
  • 9 reacties
  • 850 keer bekeken

Beste KPN, 

Sinds kort kan ik geen emails versturen naar hotmail.com.. super vervelend gezien een aantal klanten via hotmail zijn aangemeld en ik hen niet kan bereiken via dat kanaal.. 

Heb ook geen idee waar het aan kan liggen. Omdat het in het begin wel gewoon ging en nu opeens niet meer. Hopelijk kan iemand vanuit jullie kant met meer verstand van emails etc meekijken waar het mis gaat.. ;-) 

Vriendelijke groet,
Cindy Smal

icon

Beste antwoord door Kevin Stoop 10 June 2020, 13:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Kevin Stoop 

Krijg je wel een foutmelding terug?  Een zgn. bounce mailtje bevat een foutcode, die meer duidelijkheid kan geven. Meestal in de vorm van 550 x.y.z met een tekst daar achter.

Hi Ruud, dank voor je reactie! 

ik krijg ind een “mail delivery failed” met de volgende tekst:

 

host hotmail-com.olc.protection.outlook.com [104.47.58.161]

    SMTP error from remote mail server after pipelined sending data block:

    550 5.7.1 Unfortunately, messages from [185.223.33.61] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [BN8NAM11FT031.eop-nam11.prod.protection.outlook.com]

Veel al online gezocht maar kan niks vinden.. 

Gr Cindy 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Kevin Stoop , dan lijkt het er op dat Hotmail een deel van KPN en/of jouw mailadres niet meer vertrouwt.  Voor meer informatie over deze blokkade kan je via e-mail contact opnemen met KPN Abuse (via abuse@kpn.com). Zij kunnen jou verder helpen en mogelijk de blokkade weer verwijderen.

Laat je hier weten of het gelukt is?

Tnx @RBxx ik ga ermee aan de slag en laat weten of het gelukt is! :-) 

gr Cindy

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kevin Stoop en Cindy, welkom op het forum!
Is het nog gelukt dit op te lossen?

Hi @Thomas  en @RBxx 

we zijn er inmiddels achter dat het aan onze bedrijfsprovider ligt.. we werken privé vanuit KPNmail, maar bedrijfstechnisch met yourhosting en daar ligt de kink in de kabel. De mails vanuit yourhosting worden geweigerd bij live.nl, hotmail en nog 1.. Ze zijn ermee bezig, maar de andere kant geeft geen gehoor .. moet dus even via gmail zakelijk werken als iemand een hotmail adres heeft.. is even niet anders.. 

Dank voor je interesse.. 
VrGr Cindy (en Kevin ;-))

Hi @Thomas en @RBxx 

Goed nieuws! Problem solves :-) 

 

Reputatie 7
Badge +21

Fijn om te horen @Kevin Stoop (& Cindy) !!

Reputatie 7
Badge +20

Top! :) mochten jullie verder nog vragen hebben weten jullie ons te vinden!