Vraag

Kan geen e-mail meer ontvangen

  • 6 October 2019
  • 6 reacties
  • 1210 keer bekeken

Sinds een aantal weken ontvang ik geen e-mails meer op mijn mobiel. Ik heb van alles geprobeerd en uiteindelijk mijn account verwijderd om alles opnieuw te installeren. Maar ik krijg telkens de melding dat de installatie niet kan worden voltooid. Tevens de melding: "kan niet veilig verbinden met server (Connection closed by peer).
Vervolgens kan ik alleen de details wijzigen, maar ik heb alle gegevens goed ingevoerd, dus er valt niets te wijzigen. Hoe nu verder?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Eppert123
Dit lijkt er op dat je oude poorten gebruikt en geen SSL of TLS
Gebruik bij inkomende mail bij POP poort 995 en bij IMAP 993
en zet TLS SSL aan.
Bij verzenden email gebruik je poort 587 en ook TLS SSL
Vul daar ook je wachtwoord in en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)
Beste Huistijger, bedankt voor je reactie.
Ik heb de instructie gevolgd via toestelhulp van KPN. Jouw instructies die je beschrijft, zijn exact hetzelfde. Het enige onduidelijke voor mij is of ik via de pop3-server pop.kpnmail.nl of pop.planet.nl moet kiezen. (Of misschien maakt dit niets uit? Ik heb ook deze beide varianten al uitgeprobeerd.)
Verder heb ik voor inkomend zowel SSL als TLS met poort 995 geprobeerd, maar ook deze beide varianten leveren geen verbinding op.
Ook heb ik bij gebruikersnaam mijn volledige e-mailadres ingevoerd en mijn KPN-ID wachtwoord.

Zou het ook nog te maken kunnen hebben met het feit dat er door KPN een nieuw certificaat is geplaatst?
Ik heb daar meerdere berichten over voorbij zien komen, met meldingen van gebruikers die plotseling geen mail meer ontvangen.
Reputatie 7
Badge +21
Ook heb ik bij gebruikersnaam mijn volledige e-mailadres ingevoerd en mijn KPN-ID wachtwoord.
KPN-ID wachtwoord gaat niet werken, je moet het e-mailaccount adres & wachtwoord gebruiken

Voor de pop3-server zou ik gewoon pop.kpnmail.nl gebruiken, dat werkt voor alle KPN emailadressen

Hallo

Hoi @Sunir .  Kan ik iets voor je doen?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.