Vraag

Kan geen email versturen of ontvangen op vaste internetlijn

  • 29 June 2019
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

Sinds een paar weken kan ik geen email ontvangen of versturen met mijn mobiele apparaten (android smartphones en android tablets). Het betreft de e-mailadressen die ik bij mijn webhoster heb.
Ik heb de instellingen van de mailaccounts gecontroleerd en vergeleken met de instellingen van de webhoster, deze staan op de mobiele apparaten goed.
De Windows computers kunnen wel de e-mails van deze accounts ontvangen/versturen. Ook als de mobiele apparaten via mobiel internet verbonden zijn, komen en gaan de e-mails.
Ik heb een v10 router staan en een 100/100 Mbit glasvezel internet verbinding.

Ik heb de router niet gereset, met als reden dat ik anders weer veel tijd kwijt ben met de vaste IP adressen en de Port Forwarders die in de router staan. En tevens kan het niet de bedoeling zijn dat ik de router regelmatig moet resetten om hem goed te laten functioneren.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @MKroes, vreemd dit. Bij de V10A hebben we wat vergelijkbare problemen gezien waarbij een reset nodig kan zijn. Bij de V10 zijn me geen problemen bekend dus een fabrieksreset is waarschijnlijk niet nodig. Krijg je een foutmelding als je de mail verzendt/ontvangt?

Omdat de Windows computers wel verbinding kunnen krijgen kunnen we een routeringsprobleem uitsluiten. Er lijkt niets mis te gaan tussen jouw adres en de mailhost. Waar het dan wel zit gaan we uitzoeken, daarom ben ik benieuwd of je een specifieke foutmelding krijgt die ons verder helpt.
Beste Joran,

Nee, helaas kan ik je geen foutmelding geven, want die krijg ik ook niet. De mobiele apparaten willen gewoon niets ontvangen of versturen.

Groet,

Marco Kroes
Reputatie 7
Badge +28
Kun je als test eens IPv6 uitschakelen in de Experia Box? Dat staat onder Instellingen > IPv6. Na het toepassen is een herstart nodig.

Dit zou overigens niet nodig moeten zijn maar het is een van de weinige aanknopingspunten die ik tegenkom als het alleen via WiFi niet werkt. Dus ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +28
@MKroes: Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen. Hoe staat het er voor?

Reageer