Beantwoord

Kan geen email versturen (wel ontvangen) met Windscribe VPN verbinding

• 2 december 2018
  • 13 reacties
  • 162 keer bekeken

• Deelnemer
  • 9 reacties
hoi, ik kan geen email versturen met mijn @hetnet account wanneer mijn Windscribe VPN verbinding aanstaat. Alle server, port, encryption instellingen e.d. staan zoals wordt aanbevolen op de KPN helpsite voor IMAP. Port instelling 587, TLS voor uitgaande mail komt ook overeen met wat Windscribe voorschrijft.

Gek genoeg verloopt de 'Test Account Settings' in MS outlook 2006 wel succesvol: email wordt verstuurd en ontvangen. Maar vervolgens zelf een email sturen loopt vast op deze foutmelding: ' The server responded: 421 Cannot connect to SMTP server 213.75.63.13 (213.75.63.13:25), connect error 10060'

Ik vermoed dat Windscribe de connectie met de KPN server op 1 of andere manier blokkeert. Is dit een bekend probleem en weten jullie een oplossing?
icon

Beste antwoord door Mco 12 januari 2019, 16:15

Ah. Ik ben er achter. Er staat nog een oude, niet default account in de account lijst van Outlook. Om de 1 of andere reden wordt die gebruikt bij uitgaande email. Nu ik die oude account helemaal heb verwijderd, werkt het allemaal wel. Bedankt voor de port 25 hint. Dat heeft me geholpen. Ik had beter moeten kijken naar hoe de accounts worden gebruikt.

groeten,

Marco.
Bekijk origineel

13 reacties

tkn: het is Outlook 2010, niet 2006.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Mco, welkom! Zoals je het nu aangeeft, lijkt alles inderdaad te kloppen. Je kunt in ieder geval bij Windscribe checken of ze ons wel gewhitelist hebben. Ik heb er zelf nog niets over gehoord dat er iets geblokkeerd wordt, dus ook dat zou je bij hen na kunnen vragen. Succes 🙂
Hallo Marcia. Ik heb de vraag uitgezet bij Windscribe. Ik laat weten wat hun reactie is. Groeten.
hallo Marcia,

ik heb antwoord van Windscribe: "What's happening is that Outlook thinks your email is being hijacked by spammers, since you're connecting from an IP that is not what you normally use, especially if it's in a different city or country, and you switch countries rapidly. You would have to go into your Security Console in Outlook, and OK the connection attempts. After a while, Outlookwill "learn" to allow these connections, and everything will work after that. "

Dit antwoord komt rechtstreeks van hun FAQ en is geen oplossing voor mijn probleem. Outlook 2010 heeft geen optie om een connection te 'okay-en'. Ik vermoed dat de KPN server niet gewhitelist is bij Windscribe. Welke informatie kan ik over jullie server doorgeven aan Windscribe om dit door hen te laten regelen? Is dat alleen "smtp.kpnmail.nl" ?

groeten,

Mco.
Reputatie 7
Badge +27
Ha Mco, helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dat voldoende is!
hallo Marcia,

ik heb weer een antwoord gekregen van Windscribe: "Very strange. At this point, I would inquire with your email provider, if they're blocking connections to the SMTP server from IPs that don't belong to the Internet Service Provider itself. Some providers do this for "security".

Is het voor jullie mogelijk te controleren of KPN inderdaad Windscribe IPs blokkeert? Een van de IPs van Windscribe in Nederland is 107.181.78.142
Misschien hebben jullie daar wat aan om het te controleren. Er zijn er nog veel meer, en bij elke die ik probeer treedt hetzelfde probleem op.

groeten,

Marco.
Reputatie 7
Port instelling 587, TLS voor uitgaande mail komt ook overeen met wat Windscribe voorschrijft.
Maar Windscribe heeft helemaal niets voor te schrijven in deze.
Ik neem aan dat je voor de uitgaande mail ook de instellingen gebruikt die voor KPN benodigd zijn, inclusief het inloggen op de smtp server.
ja, ik gebruik alle door KPN voorgeschreven instellingen. Ik beschrijf ze in mijn eerste bericht hierboven. Wat is volgens jullie de reden van mijn probleem? ligt het aan een instelling bij KPN of bij Windscribe? Ik word nu wat heen en weer gestuurd...

groeten,

Marco.
Reputatie 7
ja, ik gebruik alle door KPN voorgeschreven instellingen. Ik beschrijf ze in mijn eerste bericht hierboven. Wat is volgens jullie de reden van mijn probleem? ligt het aan een instelling bij KPN of bij Windscribe? Ik word nu wat heen en weer gestuurd...
Het ligt zo te zien aan de instellingen in jouw Outlook.

The server responded: 421 Cannot connect to SMTP server 213.75.63.13 (213.75.63.13:25), connect error 10060
Het lijkt er op dat je niet poort 587 gebruikt, maar poort 25 en dat kan niet als je buitenshuis bent. Let op, door die VPN verbinding ziet KPN je ook als "buitenshuis".
Nee, zoals ik helemaal bovenaan schrijf, gebruik ik port instelling 587, TLS voor uitgaande mail. Niet port 25.
Ik snap niet waarom de foutmelding naar port 25 verwijst.
Ah. Ik ben er achter. Er staat nog een oude, niet default account in de account lijst van Outlook. Om de 1 of andere reden wordt die gebruikt bij uitgaande email. Nu ik die oude account helemaal heb verwijderd, werkt het allemaal wel. Bedankt voor de port 25 hint. Dat heeft me geholpen. Ik had beter moeten kijken naar hoe de accounts worden gebruikt.

groeten,

Marco.
Reputatie 7
Nee, zoals ik helemaal bovenaan schrijf, gebruik ik port instelling 587, TLS voor uitgaande mail. Niet port 25.
En toch staat er in die foutmelding dat een verbinding op poort 25 niet lukt.

The server responded: 421 Cannot connect to SMTP server 213.75.63.13 (213.75.63.13:25), connect error 10060'
Let op het vette stukje na het IP adres, daar staat toch echt :25!
Ook error 10060 wijst naar een poort 25 block en het klopt dat de mailserver van KPN buitenshuis niet via poort 25 te benaderen is.
Kan je hier eens screenshots plaatsen van de instellingen voor de uitgaande mail in jouw Outlook. Natuurlijk wel even jouw emailadres wegpoetsen.

Edit: Ik zie dat je de oorzaak ondertussen gevonden hebt. 🙂

Reageer