Beantwoord

Kan geen mail meer versturen door spoofing instelling mijn domein

  • 16 April 2019
  • 7 reacties
  • 210 keer bekeken

Reputatie 1
Annemarie Hagens
15 apr. 18:53 CEST
Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews05.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews22.kpnxchange.com
Arrival-Date: Mon, 15 Apr 2019 18:26:39 +0200
Final-Recipient: rfc822; mijn emailadres
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 213.75.39.8 is not allowed to send mail from mijn domein naam Please see the SPF record, with scope mfrom, identity mijn emailadres and ip 213.75.39.8

Gemaild met mijn domein maar hun instructies bieden nog geen oplossing. Kunnen jullie helpen?
icon

Beste antwoord door AnnemarieH 16 April 2019, 15:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Wat is het domein van het emailadres waarmee je die mail verstuurt?
Reputatie 1
Inkomend is: mail.hagens.nu
Uitgaand is: mail.planet.nl
Reputatie 7
Waarom gebruik je dan niet smtp.hagens.nu als uitgaande mailserver.
Dat is namelijk de mailserver die bij jouw domein hoort.
Ik denk dat jouw mail provider (mijndomein.nl) spf op jouw domein geactiveerd heeft.
Reputatie 1
Oje. Dank je wel. Dan ga ik dat zo eens proberen.
Uuitgaande poort heb ik 25.
Is dat ok? Of moet dat ook anders zijn?
Reputatie 7
Poort 25 is smtp zonder encryptie (SSL) en dat is prima.
Reputatie 7
Badge +7
De error is inderdaad op SPF. Onze mailservers zijn daarin niet opgenomen, de mail zal dan ook geweigerd worden door partijen welke SPF checks doen. De mailserver van je hoster gebruiken is een optie, een andere optie is je SPF record aanpassen of verwijderen.
Reputatie 1
Hallo.

Het is opgelost.
Mijn domein heeft het SPF record aangepast en heeft het record include.spf.ews.kpnxchange.com toegevoegd.

Nu werkt alles weer naar behoren.

Bdankt voor jullie hulp.

Reageer