Vraag

Kan geen mail ontvangen, of alleen de koppen worden gedownload

• 30 januari 2018
  • 4 reacties
  • 393 keer bekeken

Vandaag urenlang wel mail kunnen verzenden met het mailprogramma van de Mac (ook te zien in Webmail van KPN), maar geen mail kunnen ontvangen op de iMac, wel op de Android telefoon via de WiFi! Op het uitroepteken naast het account klikken leverde telkens de melding: "Time-out van de verbindingen met de server 'imap.kpnmail.nl' via de standaardpoorten". Overigens ontving Outlook op de computer ook geen mail.
Aan eind van de dag, na herstart van de computer, opnieuw installeren van het mailaccount e.d. deed de mail het plotseling weer.
Ook heb ik vaak last van het telkens in moeten vullen van het wachtwoord in het mailprogramma van de Mac.
Wat is er precies aan de hand?

4 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Adriaan, wat gek dat je het ontvangen van je mail niet altijd goed gaat. Helemaal omdat het versturen van de mail wel goed gaat. Mijn eerste advies is om de instellingen van je mailprogramma('s) te controleren. Zorg er ook voor dat je apparaten en software de laatste updates hebben gehad. Ik hoor graag of dit het al heeft opgelost! 🙂
Dank voor de suggestie. Heb de mailaccounts al meerdere malen verwijderd en opnieuw aangemaakt. Het probleem lijkt plotseling te ontstaan en soms ook weer te verdwijnen. Ik twijfel aan de goede samenwerking tussen mijn MAC computer en de SMTP server. Of dat de server soms tijdelijke storingen heeft die niet gemeld worden?
Reputatie 4
Badge +6
De server is stabiel, dat kan ik je verzekeren! 😉 De oorzaak zal vermoedelijk in je MAC zitten. Heb je eventueel een ander apparaat in huis waar je de mail op kunt testen? Dan kunnen we dat uitsluiten. Een andere oorzaak die ik regelmatig tegenkom is een niet goed ingestelde firewall of anti-virusprogramma. Die kunnen ervoor zorgen dat er vertraging ontstaat bij het ophalen van de mail waardoor je de time-out krijgt. Je kunt eens proberen om je firewall of anti-virus tijdelijk uit te schakelen en dan je mail op te halen. Dan test je of deze invloed heeft.
De andere Mac heeft dit ook regelmatig. Ik zal eens kijken hoe het zit met de firewall. Als ik meer weet zal ik het laten weten. Dank voor nu!

Reageer