Beantwoord

kan geen mail versturen

• 14 september 2016
  • 6 reacties
  • 255 keer bekeken

Ik heb een e-mail only maar kan sinds drie dagen opeens geen mail meer versturen via de smpt server van kpn. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Volgens mij staan ze goed. Smpt.kpnmail.nl tls poort 587 en dan inloggen verplicht aanvinken.

Het gaat om twee apparaten nl. mijn android telefoon en tablet.

Het rare is dat heel af en toe ik opeens een mailtje verstuurt krijg. Maar over het algemeen krijg ik diverse meldingen waaronder verificatie niet gelukt, server niet bereikbaar, onjuiste gebruikersnaam/wachtwoord.

Volgens de site van kpn is er geen storing in mijn regio. Noch hoor ik anderen hierover. Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door hansie999 15 september 2016, 17:33

Goedemiddag Paul,

Ja, het werkt weer helemaal goed! Ik kan weer mail versturen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Het kan zijn dat er een probleem is op de telefoon, dat het e-mailprogramma om een of andere reden niet meer goed communiceert met de achterliggende problemen,

Probeer het volgende:
1: Verwijderd het account uit het toestel
2: Herstart het toestel
3: Voeg het account opnieuw toe

Stel dat dit het probleem niet op lost kan je proberen om een ander e-mail programma te gebruiken, bijvoorbeeld de Microsoft Outlook app en kijken of het probleem daar ook voor komt.
Reputatie 7
Badge +27
Hey Hansie, welkom op het forum! Hoewel Sjors goede ideeën aandraagt is het in dit geval niet nodig om dit te doen. Nadat wat andere eerder deze week met vergelijkbare problemen kwamen hebben we navraag gedaan. Daaruit kwam naar voren dat technisch beheer van het mailplatform bezig is met het upgraden van de mailhosts. Hierdoor kan het zijn dat je soms de verbinding verliest, of dat het even niet lukt om verbinding te maken. Je krijgt dan de ervaring die jij nu hebt dat het soms wel en soms niet lukt om mail te versturen. Wacht het even af, als de upgrade voltooid is heb je hier geen last meer van. We weten niet precies hoe lang de upgrade duurt, maar ik verwacht niet superlang.
Dank voor je antwoord! Helaas heb ik het account al gewist, opnieuw ingevoerd en opnieuw opgestart. Geen succes. Een ander mail programma proberen heb ik nog niet gedaan. Ga ik vanavond even naar kijken. Dank voor de tip.

Het rare is dat het probleem bij beide apparaten (foon en tablet) gelijkertijd ontstaan is. Dus ik dacht gelijk aan een storing bij kpn, aangezien ik ook niets veranderd heb in de instellingen. Maar volgens kpn is er geen storing in mijn regio. Voor de rest lees ik ook niet dat er meer mensen last van hebben. Heel vreemd.
Dank je wel Erik! Het ligt dus niet aan mijn instellingen. Maar afwachten wanneer hun upgrade klaar is.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi @hansie999, Erik is er vandaag niet dus vandaar dat ik reageer. Zou je het nu nogmaals willen testen? Ik heb de melding gekregen dat het probleem aan onze kant is opgelost namelijk. Ik hoor het graag!
Goedemiddag Paul,

Ja, het werkt weer helemaal goed! Ik kan weer mail versturen.

Reageer