Beantwoord

Kan geen mail versturen met Outlook voor Android

  • 2 December 2020
  • 19 reacties
  • 640 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem Samsung9 met Outlook app (IMAP)

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door wjb 21 August 2021, 09:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @ejhvlaardingen, wat vervelend dit! Loop je hier nog steeds tegenaan? Welke instellingen heb je ingevoerd? Kan je eens een screenshot plaatsen, waarbij jouw eigen e-mailadres is weggepoetst? Heb je al eens geprobeerd om het e-mailadres te verwijderen uit de app en 'm dan opnieuw in te stellen met behulp van de online toestelhulp?

Reputatie 7
Badge +30

Is het uiteindelijk nog gelukt, @ejhvlaardingen?

Reputatie 7

Dit is een probleem dat bij meerdere mensen speelt, ik heb er ook al enige tijd last van. Zie dit bericht.

ik onvang wel mail,maar versturen lukt niet,ook niet op mijn mobiel samsunggalexy

Reputatie 7

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @foute mail en @wjb, superrot dat jullie hier nog steeds tegenaan lopen. Dank dat je ons hier op de hoogte houdt, wjb!

Reputatie 7

Beste @foute mail en @wjb, superrot dat jullie hier nog steeds tegenaan lopen. Dank dat je ons hier op de hoogte houdt, wjb!

Wat ik echt hoop is dat de druk vanuit KPN opgevoerd wordt en dat er goed samengewerkt wordt met Microsoft om dit probleem te tackelen.

Weet dat dit toch echt een wisselwerking tussen KPN en Outlook lijkt te zijn immers naast mijn KPN mail gebruik ik Outlook ook voor mijn zakelijke mail, mijn Gmail en mijn mailbox bij outlook.com en de problemen doen zich alleen bij KPN mail voor.

Reputatie 7
Badge +30

Wij hebben al een poos geleden doorgegeven dat klanten dit ervaren. Microsof heeft aangegeven eraan te werken, maar geen verwachte oplostermijn te kunnen geven. Weet dat dit niet alleen bij KPN ligt. Ook klanten van bijvoorbeeld Ziggo ervaren dit.

Reputatie 7

Weet dat dit niet alleen bij KPN ligt. Ook klanten van bijvoorbeeld Ziggo ervaren dit.

@Marcia_, Met mijn Gmail, Outlook.com en zakelijke email ervaar ik geen enkel probleem, het is alleen mijn KPN account waarmee het niet werkt.

Reputatie 7

De vraag blijft wanneer de IMAP mailservice weer zal gaan werken. :confounded:

Reputatie 7

Het blijkt dat voor het verzenden niet meer poort 587 maar nog wel poort 465 gebruikt kan worden. Poort 587 zou eigenlijk gewoon moeten werken echter lijkt de Outlook app daar problemen mee te hebben.

Installeer jouw KPN mail account opnieuw in de Outlook app en kies voor geavanceerde instellingen.

Zet het poortnummer van de smtp server op 465.

Op tablet Lenovo M10 en Huawei p smart kan ik wel Outlook mail ontvangen maar NIET VERSTUREN!! Ik heb al van alles geprobeerd kom er niet uit. Wie kan mij stap voor stap in Jip en Janneke taal zeggen wat ik moet doen. Op m'n laptop kan ik wel ontvangen en versturen !! 

IK lees op google allerlei meningen (soms al van een 1/2 jaar geleden. Het zou aan Microsoft liggen dan weer aan Lenovo ( backups) ! Het heet voor 3 weken geleden allemaal goed gewerkt !!

Wie weet er raad !!

Reputatie 7

Dit is een bekend probleem waar vele vele Outlook gebruikers (Android en iOS) last vsn hebben. Ik ook. Ik ben al maanden bezig om zowel Microsoft als KPN aan hun staart te trekken maar er gebeurt helaas helemaal niets:rage:

Ook de hierboven genoemde work-around werkt niet meer.

Ik hoop dat @Marcia_ weer eens aan wat touwtjes wil trekken want dit begint ondertussen rampzalige proporties aan te nemen.

Hartelijk dank voor de reactie. Helaas lost dit t probleem niet op!

Het is hiermee bevestigd dat heel, heel veel mensen hier last van hebben.

Ter aanvulling nog het volgende. Als ik een email maak en op de knop versturen klik dan wordt de mail alleen niet verzonden, maar het frappante is dat hij dan standaard in de " Concept map " geplaatst wordt !! 

Het is gewoon oer lastig omdat je je mail bijvoorbeeld per kerende post niet kan  " beantwoorden"..

Jammer !!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Onze e-mail mensen zijn hiervan op de hoogte en houden dit zeker onder de aandacht bij Microsoft. Het is vanuit ons helaas ook afwachten tot Microsoft dit opgelost heeft. Wij kunnen hier helaas niets aan veranderen of bespoedigen. 

Beste Marcia,

 

Hartelijk dank voor je reactie.

Hiermee is bevestigd dat het probleem niet bij ons of onze apparatuur ligt maar bij Microsoft.

Ik vind 't overigens een schandalige vertoning dat dit ons moet overkomen en dat ze dit al niet lang opgelost hebben.

Ik heb daarom besloten te stoppen met Microsoft 365. 

Ik als leek weet maar een klein beetje van de materie.

Kan je mij aangeven welke ander email programma ik dan het beste kan nemen die ik op m'n laptop, tablet en mobiel kan gebruiken en hoe de installatie uitgevoerd moet worden.

Graag je reactie. Alvast bedankt.

Jaap

 

Reputatie 7

Onze e-mail mensen zijn hiervan op de hoogte en houden dit zeker onder de aandacht bij Microsoft. Het is vanuit ons helaas ook afwachten tot Microsoft dit opgelost heeft. Wij kunnen hier helaas niets aan veranderen of bespoedigen. 

Afwachten is een woord dat in deze context uit je vocabulaire geschrapt moet worden.

Escaleren is het woord wat hier het beste past.

 

Het ergste is dat je met poort 465 gewoon mails kunt versturen maar dat je niet meer poort 465 kunt instellen bij het configureren van een kpnmail account in Outlook.

Onderstaand zie je het verzenden van een mail vanuit Outlook op android op mijn telefoon waar het email account nog op geïnstalleerd staat met poort 465.

Helaas lukt het dus niet meer om een kpnmail account op poort 465 te definiëren maar bestaande blijven wel gewoon werken.

Reputatie 7

Als het goed is zal dit probleem eindelijk verholpen zijn in versie v4.2131.0 van de Outlook app op Android. Deze versie wordt as we speak uitgerold op Google Play en kan dus elk moment beschikbaar komen voor jouw Android telefoon/tablet.

Reputatie 7

Vanochtend is versie 4.2131.1 van de Outlook app op mijn Android tablet geïnstalleerd en daarmee kan na tien maanden eindelijk weer mail versturen.