Beantwoord

Kan geen mail versturen naar klanten die bij KPN zitten

  • 5 June 2019
  • 6 reacties
  • 187 keer bekeken

Badge
Ik krijg deze mail niet in de spammap, ik krijg geen foutmelding bij het verzenden. Ik verstuur met het mailprogramma van Apple zowel via de MacBook en iPhone Het gaat om ****

Heb profiel aangepast

Admin: mailadres verwijderd i.v.m. privacyIk krijg deze mail niet in de spammap, ik krijg geen foutmelding bij het verzenden. Ik verstuur met het mailprogramma van Apple zowel via de MacBook en iPhone Het gaat om ****

Heb profiel aangepast

Admin: mailadres verwijderd i.v.m. privacy


Ik haak hier ook even aan.

Dit probleem ondervinden wij ook met mails die wij naar klanten sturen, met een KPN adres. Wij krijgen de laatste weken veel telefoontjes van klanten die aangeven dat mails niet aankomen. Nu heb ik zelf een adres aangemaakt om het te testen, en komen ze bij mij zelf wel in de spam folder terecht. Zo ver bij ons bekend hebben wij de DKIM en SPF records goed staan en nergens anders problemen.

Bij wie moet ik zijn voor dit (B2B) issue?

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 June 2019, 10:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik heb even een apart topic voor je aangemaakt, dhoogland, dat is toch net wat makkelijker. Wat je beschrijft wijst erop dat je mails inderdaad door ons spamfilter worden ondervangen. Je kunt hiervoor mailen naar abuse@kpn.com. Geef in de mail aan vanaf welk adres je mailt, en voeg de mails die niet aankomen als bijlage bij.
Reputatie 4
Badge +2
En leidt zo'n mail naar abuse altijd tot resultaat (dat de verzonden mail GEEN spam is)?
Reputatie 7
Badge +30
Dat hangt af van wat er verzonden wordt, natuurlijk. Er zijn genoeg mails die geen spam zijn, maar wel (meestal onbedoeld) kenmerken hebben van spam. Waardoor ze dan ook als spam gezien kunnen worden. Abuse kan in gevallen als dit controleren of en waarom iets tegengehouden wordt. Wat vervolgens aangepast kan worden, aan onze kant, en eventueel aan de kant van de verzender.
Reputatie 4
Badge +2
Zou misschien handig zijn om eens vast te leggen aan de hand van welke kenmerken het spamfilter besluit dat iets spam is. Heb intussen een hele lijst van verzenders die volgens het filter spam versturen terwijl het nieuwsbrieven e.d. zijn. Van gerenommeerde afzenders.
Daarnaast is de vraag of de verzender wel in kennis wort gesteld dat zijn mail niet door het spamfilter komt, als vermoedelijke spam of sure spam (in het laatste geval ziet de ontvangers helemaal niets!)
Maar ja in een van de 2428 vragen en antwoorden in het spammail item heb ik die vragen al eens eerder gesteld, en ik krijg geen antwoord
Reputatie 7
Badge +30
We hebben je ook al regelmatig van antwoorden voorzien, Andre. Het spamfilter is dynamisch, dus een mail kan de ene week spam zijn en de andere week niet. Afhankelijk van een aantal factoren, waaronder kenmerken van de mail zelf en ook hoe vaak iets als spam gerapporteerd wordt door alle gebruikers van dat filter (en dat is niet alleen KPN). De precieze kenmerken, en werking, van het filter gaan we je ook niet verstrekken, dat maakt het spammers alleen maar makkelijker. Legitieme nieuwsbrieven worden regelmatig als spam gezien. Dit ligt deels aan de verzenders zelf, en deels aan mensen die een nieuwsbrief ontvangen en deze als spam markeren (in plaats van zich uit te schrijven).
Reputatie 4
Badge +2
We hebben je ook al regelmatig van antwoorden voorzien, Andre. Het spamfilter is dynamisch, dus een mail kan de ene week spam zijn en de andere week niet. Afhankelijk van een aantal factoren, waaronder kenmerken van de mail zelf en ook hoe vaak iets als spam gerapporteerd wordt door alle gebruikers van dat filter (en dat is niet alleen KPN).

Antwoorden zijn meestal wat vaag (of helemaal niet gegeven!). hierboven leidt slechts tot de vraag: wordt bij het beoordelen ook meegenomen hoeveel mensen melden dat een mail geen spam is (of dat een verzender zoal bijvoorbeeld ABN AMRO geen spam verstuurd?) . En wordt per individuele mail geoordeeld of per afzender? Alleen dan heeft het niet-spam melden zin, anders hou ik er mee op.