Vraag

Kan geen mail versturen op mijn One Plus 6

  • 11 July 2019
  • 23 reacties
  • 442 keer bekeken

Dag Allemaal,
Ik heb een probleempje met mijn OnePlus 6 toestel. Op de een of andere manier kan ik geen mail verzenden vanuit KPNmail account. Vanuit Gmail account werkt het wel. Mijn account niet geblokkeerd.

Verder heb ik het instellingen volgens het boekje ingesteld:
imap.kpnmail.nl in, beveiligingstype SSL/TLS en poort 993 . Bij uitgaande e-mail smtp.kpnmail.nl, beveiligingstype STARTTLS en poort 587. Onder 'aanmeldingsgegevens heb ik het KPN e-mail adres en het wachtwoord ingevuld.

Wie o wie heeft een oplossing?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Dennet Mol

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Welke mail app gebruik je?
Zowel Outlook als Gmail werkt niet.
Reputatie 7
Zowel Outlook als Gmail werkt niet.
Zelf gebruik ik Outlook en daar ervaar ik geen problemen mee op mijn OnePlus 5T.
Is dat wifi of via 4G?
Wat voor een melding krijg je?
zowel wifi als 4g probleem met verzenden. Alleen dat het verzenden niet is gelukt.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Dennet, welkom! Wat vervelend dat het niet lukt! De instellingen lijken prima te zijn. Kan je eens proberen om i.p.v. STARTTLS te kiezen voor TLS? Dat zie ik in andere topics verschijnen. Ik weet eerlijk gezegd niet of het een aparte optie is, maar het is het proberen waard.
Hi Marcia, dat heb ik ook al geprobeerd, geen oplossing....
Reputatie 7
Badge +30
En je kunt wel e-mail ontvangen? Je geeft aan dat zowel GMail als Outlook niet werkt. Je GMail e-mail en je KPN e-mail werken wel via verschillende servers. Daar zou het dus in principe niet aan moeten liggen. Hoe staat het ervoor met je internetverbinding? Je kunt wel gewoon op internet surfen en andere apps gebruiken? Je kunt er voor kiezen om de e-mail apps te verwijderen en opnieuw in te stellen in je toestel.
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... voor de zekerheid: als je op wifi zit, betreft het dan toch wel een kpn aansluiting?

Kan zo zijn namelijk dat je email-only van KPN afneemt en je met internet bij een andere provider zit. Deze andere provider zou uitgaande mail die niet naar zn eigen mailserver gaat kunnen blokkeren
@Marcia_: Ja hoor ik kan internetten en de apps die internet gebruiken werken ook gewoon.

@Nick83: Als ik thuis ben heb ik mijn KPN aansluiting. Als ik daar niet ben geen flauw idee wie of wat mijn verbinding verzorgt..., 🙂 maar dat zou toch niet mogen uitmaken?
Reputatie 7
Badge +30
Had je ook nog gecontroleerd of het ontvangen van de e-mail wel werkt? Heb je de Gmail app en evt. de Outlook app al eens opnieuw ingesteld? Ik vind het zo vreemd dat ze het beide niet doen. Dat staat qua instellingen namelijk los van elkaar.
ontvangen van mail werkt op beide apps.
Reputatie 7
Deze andere provider zou uitgaande mail die niet naar zn eigen mailserver gaat kunnen blokkeren
Dit is niet correct, je moet altijd de mail server behorende bij jouw e-mailadres gebruiken.
Het blokkeren daarvan is wettelijk niet toegestaan.
Reputatie 7
Badge +24

Deze andere provider zou uitgaande mail die niet naar zn eigen mailserver gaat kunnen blokkerenDit is niet correct, je moet altijd de mail server behorende bij jouw e-mailadres gebruiken.
Het blokkeren daarvan is wettelijk niet toegestaan.

Ff googlen leert dat een geblokkeerde poort 587 niet zo heel vreselijk bijzonder is.
Reputatie 7
Badge +24
Dag Allemaal,
Ik heb een probleempje met mijn OnePlus 6 toestel. Op de een of andere manier kan ik geen mail verzenden vanuit KPNmail account. Vanuit Gmail account werkt het wel. Mijn account niet geblokkeerd.

Verder heb ik het instellingen volgens het boekje ingesteld:imap.kpnmail.nl in, beveiligingstype SSL/TLS en poort 993 . Bij uitgaande e-mail smtp.kpnmail.nl, beveiligingstype STARTTLS en poort 587. Onder 'aanmeldingsgegevens heb ik het KPN e-mail adres en het wachtwoord ingevuld.

Wie o wie heeft een oplossing?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Dennet Mol

Je moet het denk ik toch in het wachtwoord zoeken. Zitten er vreemde tekens in? Als je het wachtwoord invoert, dan verschijnen er doorgaans sterretjes. Soms kun je op een knopje naast het invoerveld klikken waarmee je even te zien krijgt wat je ingevoerd hebt. Klopt het wachtwoord dan?
Reputatie 7
Badge +30
Ik ga toch even alleen uit van onze mail en laat Gmail voor nu buiten beschouwing: wellicht is je gebruikersnaam door ons geblokkeerd. Bijvoorbeeld als er spam vanaf verstuurd werd of als we denken dat je gegevens gelekt zijn, omdat je deze ergens hebt achtergelaten. Op deze website kan je zien of je geblokkeerd bent. In dat geval kan je het beste je wachtwoord wijzigen en een mail naar abuse@kpn.com sturen. Mijn collega's helpen je dan verder om ervoor te zorgen dat je weer kunt mailen.
nog even voor de duidelijkheid, via mijn laptop kan ik gewoon mailtjes verzenden. Dat zou (denk ik) niet werken als mijn email adres geblokkeerd zou zijn?
Reputatie 7
Deze andere provider zou uitgaande mail die niet naar zn eigen mailserver gaat kunnen blokkerenDit is niet correct, je moet altijd de mail server behorende bij jouw e-mailadres gebruiken.
Het blokkeren daarvan is wettelijk niet toegestaan.
Ff googlen leert dat een geblokkeerde poort 587 niet zo heel vreselijk bijzonder is.

Ik heb het nog nooit meegemaakt en het is, zoals ik al zei, wettelijk ook nog eens niet toegestaan. Geen enkele provider in Nederland zal haar handen daar dan ook aan willen branden. Boetes voor het overtreden van de wet t.a.v. netneutraliteit kunnen aanzienlijk zijn.
Wel zijn er bedrijven die zelf dergelijke poorten blokkeren zodat vanaf hun bedrijfsnetwerken alleen via de eigen mailserver mails verstuurd kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +30
nog even voor de duidelijkheid, via mijn laptop kan ik gewoon mailtjes verzenden. Dat zou (denk ik) niet werken als mijn email adres geblokkeerd zou zijn?
Je kunt via de webmail dan wel gewoon mailen inderdaad! Heb je je e-mailadres ingevuld in de website die ik hierboven mee stuurde? Dan kan je het direct zien :-)

@Nick83 Wij blokkeren inderdaad niets hoor! Het klopt wat wjb zegt.
Reputatie 7
Badge +24
@Nick83 Wij blokkeren inderdaad niets hoor! Het klopt wat wjb zegt.
Dat verwacht ik ook niet. Maar van een andere provider weet je het soms niet. Kan ook wel wezen dat topicstarter ergens in het buitenland zit en van daaruit probeert te mailen. Een dingetje om ff uit te sluiten.
Reputatie 7
Maar van een andere provider weet je het soms niet.
Ik wel, er is in Nederland geen enkele provider die dat zal blokkeren, domweg omdat dat in strijd is met de wet t.a.v. netneutraliteit.

Kan ook wel wezen dat topicstarter ergens in het buitenland zit en van daaruit probeert te mailen. Een dingetje om ff uit te sluiten.

@Nick83: Als ik thuis ben heb ik mijn KPN aansluiting. ...
net de website gebruikt om te checken of mijn email adres is geblokkeerd. Is niet het geval
Reputatie 7
Badge +30
Wil je dan je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) in je forumprofiel zetten? Dan kijk ik met je mee. Het gaat om hetzelfde e-mailadres als dat van je KPN ID?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Ben je eruit gekomen? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.