Beantwoord

Kan geen mail verzenden

• 9 september 2017
  • 8 reacties
  • 267 keer bekeken

Hallo,

Ik heb ook problemen met het versturen van mail via zowel niet-KPN WiFi netwerken als via 4G

Mijn instellingen:
Uitgaande server: mail.kpnmail.nl
Gebruikersnaam: .....@kpnmail.nl
Wachtwoord
SSL : ja
Identiteitscontrole: wachtwoord
Serverpoort 587

Ik heb een iPhone 6 met iOS 10.3.3
Help?

Admin: post afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Maaike_ 20 september 2017, 17:16

Update: de e-mailgebruikersnaam bleek geblokkeerd te zijn, na het opheffen van deze blokkade is het relaying probleem opgelost 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Hallo @AD70, welkom op het Forum! Goed dat je deze vraag hier stelt.

Om e-mail vanuit een KPN e-mailadres te kunnen versturen, dien je als instelling bij de uitgaande server in te vullen: smtp.kpnmail.nl (in plaats van mail.kpnmail.nl). De rest van de instellingen kloppen wel 🙂

Laat je weten of het probleem hiermee opgelost is?
Dag Maaike,
Bedankt voor je reactie. Helaas, ook met smtp.kpnmail.nl als uitgaande server kan ik nog steeds geen mail versturen. Ik heb hierover van het weekend gechat met iemand van de klantenservice alsook telefonisch gesproken. Maar ook zij hadden geen structurele oplossing. Als work-around heb ik nu SSL uitstaan en als server poort 25 ingesteld, waardoor ik nu in ieder geval via ons eigen KPN WiFi mailtjes kan versturen. Via niet-KPN WiFi of 4G netwerken (bijv op mijn werk) lukt het nog steeds niet. Het is nu doorgestuurd (als het goed is) naar de technische dienst. Hopenlijk weten zij iets. 🙂
Reputatie 4
Dag Maaike,
Bedankt voor je reactie. Helaas, ook met smtp.kpnmail.nl als uitgaande server kan ik nog steeds geen mail versturen. Ik heb hierover van het weekend gechat met iemand van de klantenservice alsook telefonisch gesproken. Maar ook zij hadden geen structurele oplossing. Als work-around heb ik nu SSL uitstaan en als server poort 25 ingesteld, waardoor ik nu in ieder geval via ons eigen KPN WiFi mailtjes kan versturen. Via niet-KPN WiFi of 4G netwerken (bijv op mijn werk) lukt het nog steeds niet. Het is nu doorgestuurd (als het goed is) naar de technische dienst. Hopenlijk weten zij iets. :-)

Hmm, vreemd! Wel fijn te horen dat het doorgezet is naar de technische dienst! Geef je een update in dit topic zodra je meer weet?
Zal ik doen! 🙂
Reputatie 4
Heb je inmiddels reactie ontvangen van de technische dienst? 🙂
Nee, nog niet 😞
Reputatie 4
Hmm, dat is bijzonder. Reageer je op mijn privébericht? Dan kijk ik de status voor je na.
Reputatie 4
Update: de e-mailgebruikersnaam bleek geblokkeerd te zijn, na het opheffen van deze blokkade is het relaying probleem opgelost 🙂

Reageer