Vraag

Kan geen nieuwe email verzenden iPhone XR met ios 13, een reply op een binnengekomen email wordt wel verzonden

  • 15 March 2020
  • 16 reacties
  • 732 keer bekeken

Kan geen nieuwe email verzenden iPhone XR met ios 13, een reply op een binnengekomen email wordt wel verzonden. Emails komen wel binnen op het betreffende account


16 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @jawsm 

Helpt Toestel hulp je verder?

Zie ook https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen.htm

Nee dit heeft niet geholpen. Voor de volledigheid hier ter verduidelijking wat er wel en wat er niet werkt:

email ontvangen: werkt

nieuwe email verzenden: werkt niet, wordt niet verstuurd

reply op binnengekomen email: werkt wel, komt binnen bij ontvanger

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jawsm 
Duidelijk een instelling verkeerd
Als je het zoals het onderstaande invult dan moet het werken:

Uitgaande mail:

Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS aan

 

De instellingen zijn goed maar kan de keuze SSL niet uitvinken. Uitgaande mail werkt dus nog steeds niet

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jawsm 
Ga via instellingen naar Wachtwoorden en Accounts
klik het e-mailadres aan waar het om gaat.
Klik SMTP aan
Klik het e-mailadres aan
Daar kun je SSL uit of aanzetten en de poort veranderen in 587
Overigens moet SSL wel aan staan.
 

 

Reputatie 7
Badge +17

@jawsm Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je bericht. Het lijkt hier inderdaad te gaan om een fout in de instellingen. Tycha en Huistijger hebben je al een eindje op weg geholpen. Even voor mijn beeldvorming, voorheen had je nooit problemen met het verzenden/ontvangen en de hele reutemeteut van e-mail? Heb je de mail ook ingesteld staan op andere apparaten, zoals een tablet of pc?

Zou je willen controleren of de instellingen op deze apparaten gelijk zijn aan de bovengenoemde instellingen (poorten e.d.). 

Wat ik je zou adviseren, mits je de e-mail hebt ingesteld als IMAP,  om de mail helemaal ter verwijderen en opnieuw de stappen te doorlopen van onze toestelhulp. Als de de telefoon naderhand opstart, laden alle berichten vanzelf weer in en zou het moeten werken. 

 

Dezelfde fout is aanwezig op mijn tablet waarop geen instellingen zijn gewijzigd en de email altijd netjes is ontvangen en/of verstuurd. 

Het lijkt er dus sterk op dat er een fout is ontstaan bij KPN waardoor mijn email niet meer juist werkt. Graag een oplossing hiervoor aub.

Reputatie 7
Badge +17

@jawsm Dat is dan duidelijk, bedankt voor het benoemen. Wil je voor mij controleren of de e-mail nog wel verzonden kan worden via de webmail? Als dit zo is, dan zit het probleem in het e-mailprogramma dat je gebruikt of in de instellingen waardoor het enige advies is de e-mail handmatig opnieuw in te stellen op beide apparaten. 

Hiermee is het van belang dat het account eerst, via de instellingen, verwijderd wordt, en eventueel hierna zelfs het app programma opnieuw te installeren alvorens je de mail opnieuw instelt.
Als de e-mail ook niet verzonden kan worden via de webmail, dan ligt het probleem aan onze kant en moeten we er dieper in duiken om te achterhalen waar de crux zit. 
Ik hoor graag van je! 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@jawsm Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Het probleem bestaat nog steeds. Ook de ios update van deze week heeft niets opgeleverd. Kan het mailaccount niet weggooien omdat er dan waardevolle emails verdwijnen die wel op de telefoon staan maar niet meer in de webmail...

Reputatie 7
Badge +17

@jawsm Jammer! Wat ik niet begrijp is dat er bepaalde mails niet in de webmail staan, maar wél op de telefoon/tablet staan. Wat is hiervan de reden of hoe kan dit? Als de mail is ingesteld als IMAP worden alle e-mails gewoon van de server gedownload op het apparaat. Het enige verschil kan zijn, dat je de e-mail als POP3 hebt ingesteld. Dan komen de ontvangen e-mails gedownload het apparaat waarop je de mail ontvangt. 

Er is geen storing bij ons bekend, dus de enige knik in de kabel voor dit probleem kan gevonden worden in het toestel. Je zou eventueel contact op kunnen nemen met Apple (0800-0201581) en informeren hoe er een back-up van de contacten en e-mails gemaakt kan worden. Hierna het account verwijderen en opnieuw instellen als IMAP en vervolgens de back-up terugzetten. 
Als de mail in de webmail werkt, kan het niet anders dan dat het ook op de telefoon moet werken. Je kan eventueel een ander mailprogramma downloaden zoals outlook. Ditzelfde geldt natuurlijk voor de tablet. 


 

@jawsm Ik weet niet of het probleem inmiddels is opgelost. De bovenstaande berichten klinken mij zeer bekend in de oren. Ik vermoed dat het het probleem bij de hosting ligt.

Is KPN voor jou zowel provider als hosting bedrijf?

Laat maar even wat horen.
 

Ja, alles gaat via kpn.

Dank je voor je reactie!

@jawsm 

Ik heb onlangs hetzelfde probleem ervaren. Ik heb zelf zeer weinig verstand van deze dingen. Misschien dat mijn uitleg daarom wat simpel zal overkomen.

Mijn internet provider is KPN en mijn hostingbedrijf is Yourhosting. Deze laatste heeft onlangs de hostingmanager (Plesk) vernieuwd en toen ontstonden de problemen.

  • email ontvangen: werkt
  • nieuwe email verzenden: werkt niet
  • reply op binnengekomen email: werkt

Ik heb geprobeerd via webmail (die ik nog niet eerder had gebruikt) te versturen maar dat werkte ook niet. Bij het versturen kreeg ik een foutmelding SMTP Error (535): Authentication failed. Hierdoor kreeg ik het vermoeden bij het overschakelen naar Plesk iets niet goed was gegaan. Bij het aanmaken van een nieuw e-mail adres (bij het hostingbedrijf) worden de server instellingen automatisch aangemaakt. Aldus heb ik een daar een nieuw adres aangemaakt en via webmail getest. Dit werkte vlekkeloos. Hierna heb ik mijn oude e-mail adres verwijderd om het daarna meteen weer aan te maken. Nu werkt mijn oude e-mail adres ook weer. Hoewel…

Ik kan nu alleen e-mail versturen via Webmail. Dit komt omdat de nieuwe Plesk het niet toestaat dat ik via de server van KPN e-mail verstuur. Omdat het besturingssysteem op mijn Mac ouder is dan 3 jaar, wordt rechtstreeks versturen vanaf mijn Mac niet ondersteund door het hosting bedrijf.

Ik hoop dat ik je hiermee een eind op weg heb geholpen.

Succes!

Dank je voor je duidelijke uitleg. Ik ga hiermee aan de slag om het probleem op te lossen.

Reputatie 7
Badge +24

@jawsm

Ik heb onlangs hetzelfde probleem ervaren. Ik heb zelf zeer weinig verstand van deze dingen. Misschien dat mijn uitleg daarom wat simpel zal overkomen.

Mijn internet provider is KPN en mijn hostingbedrijf is Yourhosting. Deze laatste heeft onlangs de hostingmanager (Plesk) vernieuwd en toen ontstonden de problemen.

  • email ontvangen: werkt
  • nieuwe email verzenden: werkt niet
  • reply op binnengekomen email: werkt

Ik heb geprobeerd via webmail (die ik nog niet eerder had gebruikt) te versturen maar dat werkte ook niet. Bij het versturen kreeg ik een foutmelding SMTP Error (535): Authentication failed. Hierdoor kreeg ik het vermoeden bij het overschakelen naar Plesk iets niet goed was gegaan. Bij het aanmaken van een nieuw e-mail adres (bij het hostingbedrijf) worden de server instellingen automatisch aangemaakt. Aldus heb ik een daar een nieuw adres aangemaakt en via webmail getest. Dit werkte vlekkeloos. Hierna heb ik mijn oude e-mail adres verwijderd om het daarna meteen weer aan te maken. Nu werkt mijn oude e-mail adres ook weer. Hoewel…

Ik kan nu alleen e-mail versturen via Webmail. Dit komt omdat de nieuwe Plesk het niet toestaat dat ik via de server van KPN e-mail verstuur. Omdat het besturingssysteem op mijn Mac ouder is dan 3 jaar, wordt rechtstreeks versturen vanaf mijn Mac niet ondersteund door het hosting bedrijf.

Ik hoop dat ik je hiermee een eind op weg heb geholpen.

Succes!

Ik ben toevallig vorige week hier ook mee bezig geweest bij iemand in de familie die een site met mail bij Yourhosting hebben draaien. Plots moesten de email instellingen veranderd worden. Wel een beetje knullig om dat nu te doen, die mensen stonden op het punt om in de auto te stappen om naar Duitsland te vertrekken. Toen moest ik dus nog even halsoverdekop invliegen om de mail weer aan te slingeren. Anders hadden ze dus de hele vakantie zonder mail gezeten.

Maar goed, ik heb dat verder gewoon zonder noemenswaardige problemen voor elkaar gekregen. Op 1 Android foon, 1 appel foon, 1 laptop met Thunderbird en 1 laptop met Outlook. 

Reageer