Beantwoord

Kan mail niet openen

  • 4 December 2019
  • 12 reacties
  • 459 keer bekeken

Net uiterst correct geholpen door KPN medewerker, maar heeft niet tot oplossing mogen leiden van mijn niet te openen mail. Komt door EN nieuwe mailomgeving EN virusscanner. Nou ja t zal allemaal wel, maar ondertussen af waarom dat niet te omzeilen was. Op gegeven moment zijn alle rondwarende ‘malware’ toch wel bekend. KPN is dan na een periode toch wel in staat om hun eigen gebreken te detecteren en dat probleem te teckelen?. Inmiddels ben ik een paar uur verder na het KCC van KPN en die van de virusscanner en niemand kan mij echt helpen….

Daarbij : na alle storingen over ruim 2,5  jaar KPN belevenis ben ik echt wel ff aan mijn tax.

icon

Beste antwoord door RBxx 11 December 2019, 14:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Lady, ik heb je bericht samengevoegd met dit topic omdat ik vermoed dat dit ook is waar jij last van had. We hadden een storing vanmorgen, dit is inmiddels opgelost dus je zou nu de mail weer gewoon moeten kunnen openen.

Lady, ik heb je bericht samengevoegd met dit topic omdat ik vermoed dat dit ook is waar jij last van had. We hadden een storing vanmorgen, dit is inmiddels opgelost dus je zou nu de mail weer gewoon moeten kunnen openen.

Beste Erik,

Nee hoor, dit probleem heb ik al een paar weken dus is niet gerelateerd aan een éénmalige storing.

Reputatie 7

@Lady frustratie,

Kan je eens uitleggen welk probleem jij ervaart?

Welk mailprogramma gebruik je?

Kan je screenshots plaatsen van de instellingen on dat mailprogramma voor jouw e-mailaccount van KPN? Wel even lersoonlijke gegevens wegpoetsen.

Reputatie 7
Badge +30

Dan heb ik er bij dezen weer een apart topic van gemaakt, @Lady frustratie :) Kun je dan inderdaad, zoals wjb ook aangeeft, wat meer toelichting geven wat er aan de hand is? Ervaar je dit met het mailadres dat je ook op het forum gebruikt?

Beste Erik, ik heb mijn webmail moeten verhuizen naar Internet explorer om het daar te openen. Missschien dat dit iets verheldert?

Op chrome doet deze webmail het niet, maar mij werd verteld bij jullie helpdesk dat het mogelijk aan Kaspersky zou liggen. Daar heb ik ook een sessie van een uur mee gehad en ben er  geen stap verder mee gekomen. Dus feitelijk verwijzen KPN en Kaspersky naar elkaar. Als klant zit je daar tussenin want ik ben geen IT er. Als klant wil je gewoon kunnen rekenen op een betrouwbare service. Daarin voel ik me niet gehoord. Bij deze. Ik ben overigens wel heel vriendelijk te woord gestaan door jullie helpdesk maar vooralsnog zonder resultaat.

Mijn conclusie is: KPN heeft de interface willen veranderen (had voor mij niet gehoeven) maar ok, maar dan zoek ik uiteraard ook bij KPN de oorzaak dat het plotseling en heel toevallig misgaat sinds die verandering is ingetreden.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Lady frustratie , ik lees even mee en zie toevallig de combinatie Chrome en Kaspersky.

In het centrale Webmail topic is een paar dagen geleden de volgende opmerking geplaatst:

  • Ik kan niet inloggen op de webmail, er gebeurt niets als ik op de inlogknop druk.
    We zien dit soms gebeuren bij mensen die Chrome gebruiken en ook de Kaspersky beveiligingsextensie geïnstalleerd hebben daarin. Het is in dat geval nodig dat deze extensie ook daadwerkelijk actief is. Dit controleer je via het menu. Kies voor Meer hulpprogramma’s en dan Extensies. Zorg dat het schuifje bij Kaspersky op actief staat.

Is dat wellicht ook voor jou de oplossing?

Beste Ruud,

bedankt voor je reactie. om van het gehannes af te zijn ga ik dit nog proberen, maar haal ik dan niet andere zaken overhoop? Ik krijg weleens het advies om extensies juist uit te schakelen, en toen deed webmail het gewoon wel op Chrome.  

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb zelf geen ervaring met Chrome en Kaspersky, maar extensies zijn bedoeld om je veiligheid te verhogen, dus dat zou wel goed moeten zijn. Hopelijk doet webmail het bij jou dan ook weer.

Reputatie 7
Badge +30

Wat Ruud zegt inderdaad. Deze extensie inschakelen zou je veiligheid juist moeten verhogen :) Ik verwacht dat je dan daarna ook weer kunt inloggen op de webmail.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Lady frustratie is jouw probleem nu opgelost met het aanzetten van de beveiligingsextensie? Eerder vandaag was er hier nog iemand met Chrome en Kaspersky, die zijn probleem inderdaad hierdoor heeft opgelost!

met het inzetten van die extensies krijg ik nu juist een hoop gedoe. Dus dat wordt em ook niet. Ik laat het maar voor wat het is. Geen ideeen meer.

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is jammer. Misschien dat Kaspersky je nog kan helpen met het gedoe dat je krijgt als je de extensie wel aan hebt staan. Maar, als je er toch voor kiest om de extensie uit te laten, dan heb ik voor Chrome op dit moment geen andere ideeën om de webmail daarin werkend te krijgen. Je kunt dan het beste een andere browser proberen. Je zou ook nog een e-mailprogramma kunnen proberen.