Beantwoord

Kan mail niet verzenden naar Zonnet gebruiker

  • 26 March 2020
  • 2 reacties
  • 62 keer bekeken

ik ervaar het zelfde probleem als ik verzend vanuit mijn eigendomein.nl aan gebruiker ****@zonnet.nl.

vreemd genoeg gaan alle andere geadresseerden (ook die op domeinen die bij kpn abonnees horen) wel goed.

groet, Hans

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 29 March 2020, 08:51

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Houtenaar, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Jouw reactie is even afgesplitst, omdat je reageerde in een ouder topic. Dat neemt niet weg dat je dat antwoord misschien wel kan gebruiken. 

Kan je aangeven wat de melding precies is als je de mail wil verzenden? En heb je het antwoord van Pontifex in het andere topic ook gelezen en uitgeprobeerd?

Je hebt een DNS record in de av-klus.nl zone die aangeeft welke IP adressen mogen mailen uit naam van av-klus.nl.
Toegestane adressen zijn: *.mijndomein.nl

En nu ga jij dus mailen met een mailadres van av-klus.nl via een mailserver van KPN.., en dat mag dus niet.

2 mogelijke oplossingen:
1. voeg aan het DNS record (SPF) toe de naam .kpnxchange.com
2. of mail alleen via een server van mijndomein.nl

Je kunt hier de informatie terug vinden:
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=spf%3aav-klus.nl&run=toolpage

Reputatie 7
Badge +21

@Houtenaar, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of ik hier nog bij kan helpen?

Reageer