Beantwoord

Kan mails met Outlook niet verzenden

• 7 september 2015
  • 6 reacties
  • 640 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Vanaf de upgrade naar Windows 10 kan ik met mijn Outlook 2013 alleen mails ontvangen. Mails verzenden eindigt altijd met een server error. Ik gebruik SMTP en mijn Outlook instellingen zijn volgens de KPN specificaties. Weet iemand wat er aan de hand is? dank bij voorbaat!

icon

Beste antwoord door herman0523 8 september 2015, 11:44

Dit probleem wordt vaker gemeld in verschillende internet discussies.

Het kan zijn dat Windows de zaak voor je herstelt als je vanuit een Command Prompt op Admin niveau het commando sfc /scannow uitvoert.

Zie bijvoorbeeld deze discussie, als je zoekt vind je er meer.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Gaat dit om KPNMail? Zou je deze instellingen willen proberen: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overal-mail-versturen-nu-mogelijk-Authenticated-smtp-server/td-p/348101

Robin
Dank je Robin! het gaat inderdaad om mijn kpnplanet mail.

Ik heb het geprobeerd maar ik krijg nog steeds een foutmelding bij elke poging om een mail te verzenden: cannot connect to the network.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat is wel gek! Maar m.i. lijkt dit een probleem met Outlook.

Kan je links onder in met rechts op de start knop klikken en dan uitvoeren. Kan je in dat vakje "Outlook /safe" intypen. Zo start je Outlook in veilige modus, als het dan wel werkt, ligt het aan een instelling/plugin in Outlook. Zo niet, dan is het probleem in je netwerk/PC te zoeken.

Robin
Reputatie 2
Badge
Dit probleem wordt vaker gemeld in verschillende internet discussies.

Het kan zijn dat Windows de zaak voor je herstelt als je vanuit een Command Prompt op Admin niveau het commando sfc /scannow uitvoert.

Zie bijvoorbeeld deze discussie, als je zoekt vind je er meer.

Yep! "sfc /scannow" heeft het opgelost! Kan weer mails met Outlook verzenden! hartelijk dank! 

Reputatie 2
Badge
Bedankt voor het terugmelden.

Fijn dat het nu werkt!

Reageer