Vraag

Kan niet inloggen in mijn outlook op mobiel

  • 13 June 2021
  • 8 reacties
  • 498 keer bekeken

Hallo,

Ik heb problemen met outlook.

Ben geabonneerd op outlook365 maar kan niet meer inloggen, krijg een foutmelding.

 

Inlogfout: 

De verbinding met je mailserver is verlopen.

Controleer aub je mail=instellingen.

 

Mijn email en wachtwoord kloppen en deze netjes ingevoerd.

IMAP-Server voor inkomende mail

imap.kpnmail.nl poort 993

gebruikersnaam email van kpn ingevuld

wachtwoord van kpn

SMTP-Server voor uitgaande mail

smtp.knpmail.nl poort 587 

gebruikersnaam email van kpn ingevuld

wachtwoord van kpn

 

Outlook diverse keren eraf gehaald en via playstore er opnieuw opgezet.

cache geleegd en bestanden via de app.

Mobiel diverse keren opnieuw opgestart.

 

Wat te doen?

 

Graag een reactie en alvast bedankt.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @beeki, je kunt wel inloggen op de webmail ?

Ik gebruik hier outlook op de iPhone en hier lukt het wel om te ontvangen en te versturen met kpn mail (imap) met de server instellingen die je aangaf. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb het ook getest op mijn Android tablet en hier werkt het ook.

Ik heb op de iPhone en tablet de geavanceerde optie gekozen en het volledige e-mailadres overal ingevuld, niet alleen een gebruikersnaam. 

Hallo Anneke-anna,

Bedankt voor je reactie.

Ik kan wel inloggen op mijn webmail en ook de mails verstuurd die daar goed.

Outlook nu geïnstalleerd op mijn Samsung tablet en die opent wel en ontvangt de mails. Kan alleen geen mails versturen op mijn tablet.

Op mijn Samsung telefoon kom ik nog steeds niet in mijn Outlook zoals ik aangaf hoe ik het deed.

Blijf het raar vinden en weet ook niet bij wie ik moet zijn.

Samsung, KPN of Microsoft waar ik een abonnement heb.

 

Reputatie 7
Badge +10

@beeki :

De webmail werkt wel goed dus de KPN treft geen blaam.

Gebruik je voor tablet en telefoon dezelfde verbinding ? Of gebruik je voor de tablet de WiFi (thuis) en voor jouw telefoon juist niet de WiFi ? Hoe goed werken andere apps/programmas op jouw tablet én telefoon (denk: kwaliteit verbinding met de KPN server) ?

Beste Willy,

 

Webmail werkt mail maar niet de outlook app.

Tablet goed op verzenden na..

Telefoon kan ik niet verder, geef foutmelding.

 

Allebei op wifi thuis. 

Apps werken behoorlijk soms wel traag in mijnkpn.

 

Kpn gebeld en alles uitgezocht en weten het niet. heel raar dit.

 

Denk ook de server want hij geeft aan dat die verlopen is.

Reputatie 7
Badge +10

@beeki :

Gebruik je IMAP op beide apparaten ? (ik neem aan van wel) Zo ja, dan wil het volgende ook nog wel eens helpen. Verwijder een account, zet het apparaat een 20 minuten compleet uit en dan weer aan en voeg dan het nieuwe account weer toe.

Hoeveel tekens lang is jouw wachtwoord ? Is dat 8 of 9 tekens lang ? Zo ja, maak dan het wachtwoord minstens 10 tekens lang.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Beeki, ik heb met iOS ook geen problemen met Outlook. Dit lijkt ook niet op een issue van onze kant. Heb je de mogelijkheid om een KPN winkel te bezoeken zodat iemand mee kan kijken?

Beste Alex,

Bedankt voor je reactie.

Misschien een idee om mijn wachtwoord te veranderen naar 10 ipv 9 tekens wat ik nu heb?

Mocht dit niet lukken of als je zegt dat dit niets uit maakt dan loop ik wel een kpn winkel binnen als ik in de buurt ben.