Beantwoord

Kan niet inloggen met Outlook365 en Webmail wel Windows 10 mail

  • 25 August 2020
  • 9 reacties
  • 323 keer bekeken

Zoals de titel aangeeft loopt het inloggen nogal vreemd. 

MijnKPN kan ik inloggen.

Windows 10 IMAP/SMTP werkt

Outlook365 met dezelfde server instellingen werkt niet

Webmail kan ook niet op worden ingelogd.

Meerdere malen gecheckt. Typefouten zijn inmiddels wel uitgesloten.

 

icon

Beste antwoord door Fred_V 4 September 2020, 21:44

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @PK68 en welkom op het forum! Wat gebeurt er precies wanneer je inlogt op webmail of Outlook? Komt er een bepaalde foutmelding in beeld of geeft hij aan dat de inloggegevens niet kloppen? De instellingen van Outlook365 zijn als volgt?

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Reputatie 7
Badge +10

@PK68 :

Wat staat er achter het “@” teken van jouw gebruikersnaam ?

Het volgende wil ook nog wel eens helpen:

Webmail:  verwijder de cookies in jouw browser en type de gebruikersnaam + wachtwoord opnieuw.

Outlook: maak een nieuw extra account aan (met dezelfde gegevens) en verwijder het oude account.

Laat even weten of dit wel of niet geholpen heeft.

De foutmelding die ik krijg is:

Deze gebruikersnaam en/ of wachtwoord is niet bekend. Wachtwoord vergeten? Klik op 'Wachtwoord vergeten'.

En alleen bij bij webmail en Outlook. Geprobeerd op verschillende pc's en met verschillende browsers. Een van de pc's is nieuw en daar kom ik niet door de wizard van outlook heen. Omdat het inloggen via de webmail ook niet werkt, heb ik zelf het idee dat het probleem bij het account zit.

Achhter het @ staat: kpnmail.nl

 

Reputatie 7
Badge +17

Inderdaad vreemd dat het bij Webmail niet werkt. Wil je in je forumprofiel het volledige e-mail adres waar het om gaat, je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant noteren? Dan kijk ik wat ik kan achterhalen wat het e-mail adres betreft. 

Profiel is bijgewerkt

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik heb het e-mail adres gecontroleerd en deze is actief bij ons, dus daar zijn geen gekke zaken in te vinden. Je hebt al verschillende webbrowsers en apparaten geprobeerd, dus daar kan het hem dan ook niet in zitten. Wat als je het wachtwoord aanpast voor je e-mail adres? Op deze pagina vind je hoe je dit doet. Lukt het daarna wel om in te loggen, of blijf je dezelfde melding zien? 

Reputatie 4
Badge +1

Probeer eens via het Configuratiescherm naar Mail (Microsoft Outlook 2016) te gaan. Ondanks dat je Outlook 2019 / Office 365 gebruikt. Hiermee omzeil je de wizard uit Outlook en kun je direct voor “Office 365” of “IMAP/POP” kiezen. Kies je hier voor IMAP dan kun je alle instellingen, zoals @Sanne_M omschrijft instellen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat de oplossing inmiddels gevonden is. Zo niet, laat het gerust weten! 

Reageer