Beantwoord

Kan niet inloggen op KPN Cloud op een Windows 8.1 laptop

  • 31 May 2022
  • 9 reacties
  • 93 keer bekeken

Reputatie 1

Op mijn laptop is Windows 8.1 geïnstalleerd (naar volle tevredenheid!) en dat is de reden dat ik mij voor  KPN Cloud niet kan aanmelden met mijn emailadres en gebruikersnaam. Ik krijg de mededeling dat geen verbinding kan worden gemaakt met de server omdat deze niet voldoet aan de minimale beveiligingseisen (geen ondersteuning voor TLS 1.0/1.1). Mijn laptop is niet geschikt voor Windows 10 of hoger hetgeen inhoudt dat KPN mij voor deze gratis ??? service verplicht om een andere laptop aan te schaffen. Ik vind dit niet kunnen en wil graag weten hoe ik deze procedure kan omzeilen 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 3 June 2022, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Op mijn laptop is Windows 8.1 geïnstalleerd (naar volle tevredenheid!) en dat is de reden dat ik mij voor  KPN Cloud niet kan aanmelden met mijn emailadres en gebruikersnaam. Ik krijg de mededeling dat geen verbinding kan worden gemaakt met de server omdat deze niet voldoet aan de minimale beveiligingseisen (geen ondersteuning voor TLS 1.0/1.1). Mijn laptop is niet geschikt voor Windows 10 of hoger hetgeen inhoudt dat KPN mij voor deze gratis ??? service verplicht om een andere laptop aan te schaffen. Ik vind dit niet kunnen en wil graag weten hoe ik deze procedure kan omzeilen 

Hallo @47Steov je zou een tablet of smartphone kunnen gebruiken.

Windows 8.1 moet je niet meer willen gebruiken, de basisondersteuning is reeds lang geleden gestopt en de uitgebreide ondersteuning vervalt in januari 2023.

KPN verplicht je tot niets, behalve dan het op tijd betalen van je abonnementsgeld.

Je kunt misschien nog wel gebruik maken van de cloudservices van Google en Micorsoft.

 

Reputatie 7
Badge +24

Mijn laptop is niet geschikt voor Windows 10 ...

Weet u dat zeker? Overal waar Win 8 op draait, daar kan ook 10 op draaien dacht ik.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @47Steov!

Jammer dat het niet lukt om KPN Cloud te installeren op jouw Windows 8.1 laptop. Maar om nou te zeggen dat wij jou hierdoor verplichten een nieuwe laptop te kopen. Dat is wel erg kort door de bocht. Je kunt KPN Cloud namelijk ook altijd nog gebruiken via Webmail

Reputatie 1

Hoi Denise, ik ben geen deskundige,maar juist installatie en gebruik via webmail levert het probleem op. Na de download van KPN Cloud via webmail verschijnt er een 'aanmeld' dialoogvenster en na invoering van gebruikersnaam en wachtwoord krijg je de mededeling dat geen verbinding kan worden gemaakt met de server omdat deze niet voldoet aan de minimale beveiligingseisen (geen ondersteuning voor TLS 1.0/1.1). Dit zou dan te maken hebben met Windows 8.1.  Je moet dan overgaan naar W 10 maar dat kan mijn laptop niet aan en levert te veel comptabiliteits problemen. Conclusie: ik zou naar een nieuwe laptop moeten, maar wie zal dat betalen?

Reputatie 7

Dan maar geen KPN Cloud op die laptop.

Je doet er toch echt zeer verstandig aan om afscheid te nemen van Windows 8.1 aangezien deze toch echt EoL en zo goed als EoS is.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @47Steov 

 

Is die Windows 8.1 wel helemaal bijgewerkt met updates.

TLS1.2 wordt sinds 2014 al ondersteund op W8.1 en als het goed is ook automatisch aangezet.

Zie deze pagina, daar kan je de juiste update ook handmatig downloaden: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-rt-8-1-windows-8-1-en-windows-server-2012-r2-update-april-2014-3c9d820b-7079-359d-8660-21de648fa31d

 

Buiten dat is wat de anderen zeggen natuurlijk wel van belang, na 10 januari 2023 krijg je geen updates meer en wordt Windows 8.1 steeds onveiliger, dat is nog maar 7 maanden.

Op een oudere laptop zal bijvoorbeeld Lubuntu nog prima 5 jaar draaien. Mooie reden om naar linux te stappen!

Vreemd dat een.laptop waar Windows 8.1 op draaid geen Windows 10 kan draaien, ik heb een oud HP laptopje voor een programma om de auto uit te kunnen lezen en dingen te kinnen instellen en wissen, die draaid zonder problemen Windows 10, en die is met Windows 7 geleverd, Windows 11 gaat niet meer lukken, maar daar werkt het uitlees programma die ik heb ook niet op.

Reputatie 7
Badge +17

@47Steov Je hebt het nu over KPN Cloud downloaden en installeren op jouw Windows 8 computer. Dit werkt blijkbaar niet. Maar je kunt de KPN Cloud ook direct vanuit Webmail gebruiken. Zonder installatie.