Beantwoord

Kan niet meer inloggen in xmsnet mailbox

  • 27 September 2021
  • 19 reacties
  • 450 keer bekeken

Al een tijd kom ik niet meer in mijn xmsnet inbox, sinds overname van telfort.

Nu lees ik dat je via KPN er weer in kan.  Maar alles geprobeert en niets helpt. 

Inmiddels klant bij KPN

Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Jashuis 22 October 2021, 15:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis 

Op welk punt lukt het niet meer om in die ene mailbox te komen ? Al een KPN ID aangemaakt voor dat xmsnet mailadres ? Kom je wel binnen via de KPN webmail ?

Er zijn 2 mogelijkheden: de moderator kan 1) jouw wachtwoord resetten 2) dat xmsnet mail adres overzetten naar jouw bestaande KPN abonnement + mailbox. Heb je misschien meerdere KPN mailboxen ?

Vul bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” beide klantnummers (van KPN en xmsnet) in en het xmsnet emailadres zelf. Maak goed duidelijk welk emaiiladres van welk klantnummer naar welk klantnummer (+ mailbox ??) moet worden verplaatst. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan in de KPN administratie dingen uitzoeken en veranderen.

Ik heb alleen een kpn id voor mijn mobiel

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis 

Dan moet je dat xmsnet abonnement ook toevoegen aan jouw KPN producten.

Helpt het als je jouw wachtwoord aanpast ? Bij Telfort was de eis “minstens 8 tekens” terwijl bij de KPN het wachtwoord minstens 10 tekens lang moet zijn.

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis 

Dan moet je ook dat xmsnet abonnement aan jouw KPN ID toevoegen/koppelen. Dan kun je ook jouw wachtwoord wijzigen.

op welke manier kan  dit dan koppelen? kan dat op je mob of moet dat via de laptop?

is daar ergens een stappenplan?

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis 

Je kunt dat het beste op een laptop of desktop computer doen.

Kies: Mijn KPN > Producten > Product toevoegen.

Hij vraagt dan welk abo ik wil koppelen, mobiel of thuis?

Verder geeft het niets aan over een mail adres. 

Ik ben een leek hierin hoor

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis 

Dan moet je “thuis” kiezen.

Maar dan moet je ook een klantnummer hebben. Die staat op de factuur die je voor dat XMSNET abonnement krijgt en die je per email op dat xmsnet emailadres ontvangt. (Staat dat klantnummer ook op een rekening afschrift ??) Maar daar kom je dus niet bij.

Een 2e mogelijkheid is om bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” het klantnummer van jouw XMSNET emailadres in te vullen, het bewuste emailadres en adresgegevens van dat XMSNET abonnement (indien anders dan jouw huidige adres). Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan uitzoeken wat het probleem is. ( @Bram_  ??)

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis

Er kan nog een andere reden zijn waarom je niet meer kunt inloggen. Alle klanten van Telfort zijn in de laatste 4 maanden van vorig jaar overgegaan naar de administratie van de KPN. Tegelijkertijd is ook de manier van inloggen veranderd. Vanaf dat moment is jouw emailadres de gebruikersnaam geworden voor de webmail én emailprogramma. Het wachtwoord is hetzelfde gebleven maar moet wel aan de eisen van de KPN voldoen (minstens 10 tekens).

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk inderdaad dat het verstandig is je profiel in te vullen. Als je in het veld “persoonlijke opmerkingen” ook nog het e-mailadres neer zou willen zetten waar het om gaat kan ik gelijk verder kijken. Verder is het wel zo dat als het e-mailadres bestaat je altijd gewoon daarmee op de webmail in zou moeten kunnen loggen. Laat je hier even weten als je profiel is ingevuld?

Profiel is ingevuld

Reputatie 7
Badge +17

@Jashuis ik zie dat het e-mailadres gewoon onder je klantnummer actief is. Ik heb via een privébericht het e-mailadres vermeld waar deze aan gekoppeld is. Als je inlogt op de webmail met dat e-mailadres hoor je alle mails die bewaard zijn op het XMSNET daar te kunnen vinden. 

Bedankt voor uw snelle reactie.

Zo super dat er zo meegedacht wordt!! Top

Als ik hem open dan verschijnt mijn hotmail account erop.
Hoe kom ik dan wel in mijn xms? En gebruik ik dan mijn oude wachtwoord daarvoor?

Ik heb dat op mijn kpnID zo geprobeerd.  Maar dan geeft hij aan dat het mail adres of ww niet juist is en een nieuw ww aanvragen lukt niet want ik kan er niet in. 
Sorry, maar ik lijk wel een leek hierin.

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis 

Bij het inloggen bij MijnKPN moet je je gebruikersnaam gebruiken en het wachtwoord dat je voor MijnKPN hebt gekozen. En dat kan anders zijn dan de gebruikersnaam + wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen bij de webmail en om email op te halen.

Heb je misschien dat hotmail adres gebruikt om een KPN ID aan te maken ? Dan moet je dat gebruiken om bij MijnKPN binnen te komen. Dit was gebruikt om de bevestiging op te sturen.

Ik kom met mijn hotmail adres wel binnen bij KPN, maar ik kom niet in mijn inbox van xmsnet.

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis 

Heb je al jouw "product gekoppeld” (in MijnKPN) ? (Producten > Producten koppelen > ………….. )

Hij koppelt niks als ik op 'produkt koppelen' druk. 

Wellicht die ik toch iets fout.

Reputatie 7
Badge +10

@Jashuis

Oeps. Foutje gemaakt.

De goede volgorde is als volgt: Mijn KPN > Producten > Producten toevoegen. Dan moet je daar de drie stappen ( 1, 2,en 3, zie rode pijlen in het plaatje) doorlopen om jouw (Xmsnet) abonnement te koppelen aan Mijn KPN.

Het is ook aan te raden om alle andere menus in Mijn KPN door te lopen en daar gegevens die niet meer kloppen aan te passen aan jouw (nieuwe ?) situatie.

Daarna kun je ook bijv. het wachtwoord wijzigen ( https://email.kpn.com/ )

 

Iedereen heel erg bedankt voor jullie adviezen. 

Inmiddels zojuist bij de KPN winkel geweldig geholpen.

Bleek gelukkig niet zo makkelijk te gaan,  lag niet alleen aan mij 😉