Beantwoord

Klacht indienen bij KPN is zo goed als onmogelijk.

  • 15 July 2019
  • 7 reacties
  • 253 keer bekeken

Ik heb alles geprobeerd maar een klacht indienen bij KPN lukt gewoon echt niet:
  1. Via website; meteen foutmeldingen; server niet beschikbaar, pagina niet toegelaten.
  2. Telefoon, doe ik niet want dan heb ik niks zwart op wit!
  3. Chat: heeft geen zin, is een lachertje,
  4. Heb geen Facebook en Twitter dus geen optie.
KPN heeft geen email-adres om klachten kwijt te kunnen, logisch, dan krijgen ze er duizenden per dag.

Dus maar besloten om op de oude toer te gaan: printer kopen en brieven schrijven, terug naar de 20ste eeuw.

Heb nog nooit, behalve belastingdienst, een instantie gezien die zo moeilijk bereikbaar is en zich zo afscherm voor kritiek/klachten etc als KPN.
icon

Beste antwoord door Bart_ 16 July 2019, 12:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Henk van den Akker Wat enorm jammer om te lezen dat het je zoveel tijd en moeite kost om een klacht in te dienen. We willen juist graag zo open en benaderbaar mogelijk zijn, dus ik vind het jammer dat je deze ervaring hebt. Wellicht kan ik je helpen en in elk geval iets toelichten. De vier kanalen die je noemt, omdat je ze niet wilt of kunt gebruiken, zijn in mijn optiek uitstekend geschikt om je verhaal te doen.

Via website; meteen foutmeldingen; server niet beschikbaar, pagina niet toegelaten.
Dat is bijzonder. Je hebt deze pagina gebruikt? Welke browser gebruik je? Vaak loont het de moeite om een andere browser te kiezen.

Telefoon, doe ik niet want dan heb ik niks zwart op wit!
Ik snap dat je graag zaken zwart op wit wilt. Als je een klacht indient via de telefoon wordt dit doorgezet naar een achterliggende afdeling, die contact met jou zal leggen. Zo kun je je verhaal doen. Een oplossing vanuit een klachtafhandelaar wordt per mail bevestigd, zodat je alles wel degelijk zwart op wit hebt. Verder maken mijn collega's aan de telefoon duidelijke aantekeningen, zodat je verhaal ook aan de telefoon al duidelijk is.

Chat: heeft geen zin, is een lachertje,
Kun je me uitleggen waarom je dit vindt? Mijn collega's bij de chat zijn vriendelijke en behulpvaardige collega's, die allemaal hun best doen om je te helpen. Of zit het 'm in het chatten zelf?

Heb geen Facebook en Twitter dus geen optie.
Als je zelf geen social media gebruikt is het inderdaad lastig. In mijn optiek zijn het echter wel prima kanalen om je verhaal te doen. Ook de collega's op de afdeling webcare zijn meer dan bereid om je te helpen en voorzien je snel van antwoord.

Verder Je hebt nu het KPN Forum gevonden. Hier zijn klanten én medewerkers van KPN (zoals ik) actief. Je vindt er niet alleen een berg informatie over onze producten, je kunt er ook met je vragen terecht. Forumleden denken graag mee en als het een klacht over onze diensten betreft kijk ik graag wat ik voor je kan doen.
Hoi @Henk van den Akker en Andere,,

Ik moet even kwijt dat ik altijd geweldig goed geholpen ben op dit forum.
Ook bij een klacht is (ik heb er weinig) voor mij de goede oplossing gevonden.

En op technisch gebied is er ook veel kennis te verkrijgen.
Is het niet door de moderatoren van dit forum, dan wel door andere cliënten van KPN, die ook op dit forum verschijnen.
En er zijn cliënten met veel kennis van zaken op dit forum te vinden.

Ik zou zeggen, geef het hier een kans.
De moderatoren zetten zich altijd voor 100% in.
Neem van mij aan dat ze dat voor iedereen doen, niet alleen voor mij. 😉
"Via website; meteen foutmeldingen; server niet beschikbaar, pagina niet toegelaten."
"Dat is bijzonder. Je hebt deze pagina gebruikt? Welke browser gebruik je? Vaak loont het de moeite om een andere browser te kiezen. "

@Henk van den Akker heeft gelijk - Klachten proberen indienen met het online formulier geeft maar een foutmelding "De server is niet beschikbaar". Met zowel Chrome als IE.
Reputatie 7
Badge +20
"Via website; meteen foutmeldingen; server niet beschikbaar, pagina niet toegelaten."
"Dat is bijzonder. Je hebt deze pagina gebruikt? Welke browser gebruik je? Vaak loont het de moeite om een andere browser te kiezen. "

@Henk van den Akker heeft gelijk - Klachten proberen indienen met het online formulier geeft maar een foutmelding "De server is niet beschikbaar". Met zowel Chrome als IE.

@DAME4804 Wat gek. Ik heb het hier geprobeerd en bij mij werkt het wel. Ik geloof uiteraard dat het bij jou niet werkt. Ben je trouwens wel al op een andere manier met ons in contact gekomen of kan ik iets voor je doen?
Ik heb (gezien er geen andere optie was) de klacht telefonische ingediend, wacht nu op een reactie. Nadeel is door deze manier wordt het een samenvatting van wat je zegt, niet je eigen woorden. Natuurlijk heb ook het probleem met het online formulier gemeld.
Reputatie 7
Badge +20
Helder, @DAME4804 Zoals ik hierboven ook schreef krijg je zeker de gelegenheid om alles in je eigen woorden toe te lichten. En er zijn dus echt verschillende manier waarop je bij ons terecht kunt met je verhaal.
Reputatie 2
Pff ja, ik ben het helemaal met Henk van den Akker eens. het is een structureel probleem en het forum is de oplossing niet want dat is geen realtime contact, het antwoord kan dagen duren. Waarom wil KPN geen mailadres beschikbaar stellen uit angst dat er dan duizenden klachten binnenkomen? Die komen er toch niet als alles goed gaat? Waarom dit gebrek aan zelfvertrouwen KPN?
Ik vind het ook weinig doofvriendelijk; Doven en ernstig slechthorenden worden geacht via Total conversation te bellen, waarvan KPN de enige provider is,maar dat is niet voor alles de oplossing. Beste KPN en vele andere grote bedrijven met websites: Het VN-verdrag gehandicapten staat voor wat betreft toegankelijkheid van websites heel iets anders voor. Pffff om moedeloos van te worden...beste KPN, ik (en vele anderen) vind het geen beste beurt van u (en van vele anderen) en ik hoop dat u spoedig een nette passende oplossing vindt.
Hartelijke groet, doe hier iets aan..

Reageer