Beantwoord

Knoware/ision e-mail komt niet aan

  • 3 September 2020
  • 22 reacties
  • 775 keer bekeken

Beste KPN,

 

Sinds '93 heb ik een knoware mail account (waar bank, verzekering, overheid, werkgever, e.d. via communiceren). Door diverse overnames zijn deze mail accounts bij jullie terechtgekomen.
Na de laatste wijziging van 24 aug j.l.  (waar ik ook geen activatie voor kon doen vanwege ontbrekend Telfort klantnummer) heb ik vanaf 1 september rond 12:00 's middags geen inkomende mail meer op mijn knoware mail adres. Via webmail, wat verder volledig werkt, kan ik zien dat ik wel mail binnenkrijg op mijn knoware alias en ook via ision maar niet op mijn hoofd mail account. "recepient rejected” krijg ik als response als ik een mail naar mijn knoware mail adres stuur.

cpsps-ews23.kpnxchange.com gave this error:
Recipient rejected.

Aangezien er bij wijziging van het mailadres bij de meeste instanties je de wijziging moet bevestigen via een controle mail naar het originele mail adres, kan ik ook geen wijzigingen aanbrengen om van dit probleem af te komen en alles over te zetten naar een ander mailadres.

 

Wie, van het support team, kan er kijken naar mijn hoofd e-mailadres?

 

Met vriendelijke groeten,

 

icon

Beste antwoord door Raymondt 3 September 2020, 15:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +10

1)) Wat is de afzender van de (maandelijkse) factuur ? Komt die van Telfort of van KPN ? Op die factuur moet ook het klantnummer staan. Of is/zijn dit gratis emailadressen ?

2)) Wat is jouw domein ? d.w.z. wat staat er achter het "@” teken van jouw emailadressen ?

3)) Vul jouw profiel, hier op het forum, verder aan. Dan zijn de mensen van de KPN/Telfort beter in staat jou te helpen.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Amazing, lastig dat je sinds afgelopen week tegen problemen aan loopt met jouw e-mailadres. Goed dat je het aankaart, we helpen je hier graag verder.

Op maandag 24 augustus is e-mail vanuit Telfort vernieuwd. In dat topic staat precies wat er is gebeurd en wat je kan doen om het op te lossen. Het komt er kort gezegd op neer dat het slim is om je e-mailinstellingen even na te kijken. Het is hoofdzakelijk belangrijk om voortaan je volledige e-mailadres als gebruikersnaam te gebruiken in de instellingen. Niet meer alleen de gebruikersnaam.

Gaat het om het e-mailadres dat ook in jouw forum account staat, of om een ander account? En laat je weten of je er hiermee uit gekomen bent?

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Amazing ,

De melding die je krijgt duidt er meestal op dat het adres in kwestie niet bestaat. Kun je mij een privébericht sturen met daarin vermeld het e-mailadres dat je probeert te mailen, waarbij je deze melding krijgt?

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Amazing, ben je eruit gekomen met de hulp van Raymondt? Zo niet of als je vragen hebt, dan horen we graag van je.

Hallo Alexa,
Ik ben er inderdaad uitgekomen en mijn hoofd e-mail adres werkt weer.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar de instellingen voor mijn mailclient. (popserver en dergelijke). :-)

Beste KPN,

 

Sinds '93 heb ik een knoware mail account (waar bank, verzekering, overheid, werkgever, e.d. via communiceren). Door diverse overnames zijn deze mail accounts bij jullie terechtgekomen.
Na de laatste wijziging van 24 aug j.l.  (waar ik ook geen activatie voor kon doen vanwege ontbrekend Telfort klantnummer) heb ik vanaf 1 september rond 12:00 's middags geen inkomende mail meer op mijn knoware mail adres. Via webmail, wat verder volledig werkt, kan ik zien dat ik wel mail binnenkrijg op mijn knoware alias en ook via ision maar niet op mijn hoofd mail account. "recepient rejected” krijg ik als response als ik een mail naar mijn knoware mail adres stuur.

cpsps-ews23.kpnxchange.com gave this error:
Recipient rejected.

Aangezien er bij wijziging van het mailadres bij de meeste instanties je de wijziging moet bevestigen via een controle mail naar het originele mail adres, kan ik ook geen wijzigingen aanbrengen om van dit probleem af te komen en alles over te zetten naar een ander mailadres.

 

Wie, van het support team, kan er kijken naar mijn hoofd e-mailadres?

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Ik heb eenzelfde probleem ook rond 1 september. Wel webmail (webmail.ision.nl) maar geen pop3 in mijn outlook meer. Al diverse andere pop adressen geprobeerd maar zonder resultaat. Help :)

Ik heb nog een account welke als ision.nl als eindigt. Deze is ooit gemigreerd heel lang geleden.

Wel kan ik op webmail (webmail.ision.nl of webmail.consepts-it.nl) gewoon mijn mails zien.
Echter op mijn pop3 van outlook komt deze niet meer binnen.

Ik heb niets aangepast in de instellingen.

Iemand een oplossing hiervoor?

 

Beste KPN,

 

Sinds '93 heb ik een knoware mail account (waar bank, verzekering, overheid, werkgever, e.d. via communiceren). Door diverse overnames zijn deze mail accounts bij jullie terechtgekomen.
Na de laatste wijziging van 24 aug j.l.  (waar ik ook geen activatie voor kon doen vanwege ontbrekend Telfort klantnummer) heb ik vanaf 1 september rond 12:00 's middags geen inkomende mail meer op mijn knoware mail adres. Via webmail, wat verder volledig werkt, kan ik zien dat ik wel mail binnenkrijg op mijn knoware alias en ook via ision maar niet op mijn hoofd mail account. "recepient rejected” krijg ik als response als ik een mail naar mijn knoware mail adres stuur.

cpsps-ews23.kpnxchange.com gave this error:
Recipient rejected.

Aangezien er bij wijziging van het mailadres bij de meeste instanties je de wijziging moet bevestigen via een controle mail naar het originele mail adres, kan ik ook geen wijzigingen aanbrengen om van dit probleem af te komen en alles over te zetten naar een ander mailadres.

 

Wie, van het support team, kan er kijken naar mijn hoofd e-mailadres?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Beste mensen van het supportteam,

 

Ook hier hulp nodig met een knoware-mailadres (sinds 25 jaar in mijn bezit). Na diverse mededelingen die ik niet kon duiden en waarvan ik dacht dat het spam was, ben ik ineens afgesloten van toegang tot mijn mail, zonder enige waarschuwing vooraf. De laatste keer dat ik bericht kreeg over mijn knoware-account is alweer jaren geleden en was afkomstig van Concepts ICT in Breda. Kennelijk is dit later overgenomen door Telfort en nu dus KPN. Ik heb geen Telfort- of KPN-account, en evenmin webmail en kan dus nu niet meer bij al mijn mail! Ik hoop dat iemand mij op zeer korte termijn hiermee kan helpen, want ook voor mij geldt: al mijn belangrijke correspondentie gaat via dit account.
 

Alvast dank voor de moeite, 

Daan

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Daan Zondermail ,

Enorm vervelend als het ineens niet meer werkt. Graag wil ik even kijken of in ieder geval het mailadres nog bestaat. Kun je mij een privébericht sturen met daarin vermeld het e-mailadres waar het om gaat?

Alvast bedankt!

Hier hetzelfde probleem. Na bijna dertig jaar werkt m’n knoware mail niet meer. Help!

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Theo Albers ,

De reden dat ik eerder aan anderen gevraagd heb om het mailadres als privebericht te sturen, is omdat het erop leek dat enkele adressen mogelijk verdwenen waren. Dit probleem is inmiddels opgelost. Als het dus nog niet werkt, dan wil ik je verzoeken de volgende dingen na te gaan:

* Deze mailadressen zijn verhuisd naar een nieuwe omgeving. Een nieuwe omgeving betekent ook gewijzigde instellingen. Zorg ervoor dat de instellingen zo staan, zoals uitgelegd op deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

* Op de nieuwe omgeving is de gebruikersnaam het e-mailadres, en niet alleen het deel wat voor de @ komt.

* Het kan zijn dat je nog een wachtwoord gebruikt dat niet aan de eisen voldoet. Een reset van het wachtwoord kan dit oplossen. Meer info daarover kun je vinden op: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

Kun je bovenstaande punten eens nalopen en me laten weten of het helpt?

Hallo @Theo Albers ,

De reden dat ik eerder aan anderen gevraagd heb om het mailadres als privebericht te sturen, is omdat het erop leek dat enkele adressen mogelijk verdwenen waren. Dit probleem is inmiddels opgelost. Als het dus nog niet werkt, dan wil ik je verzoeken de volgende dingen na te gaan:

* Deze mailadressen zijn verhuisd naar een nieuwe omgeving. Een nieuwe omgeving betekent ook gewijzigde instellingen. Zorg ervoor dat de instellingen zo staan, zoals uitgelegd op deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

* Op de nieuwe omgeving is de gebruikersnaam het e-mailadres, en niet alleen het deel wat voor de @ komt.

* Het kan zijn dat je nog een wachtwoord gebruikt dat niet aan de eisen voldoet. Een reset van het wachtwoord kan dit oplossen. Meer info daarover kun je vinden op: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

Kun je bovenstaande punten eens nalopen en me laten weten of het helpt?

Bij mij hebben de eerste twee bullets gewerkt. Maak wel eerst even een back-up van je oude mail! Mail heb ik weer aan de praat, maar helaas kan ik niet meer werken met Outlook. Alle instelling meerdere malen nagelopen, maar Outlook doet niets meer : haalt geen mail op en verstuurt ook niets. Thunderbird geïnstalleerd op mijn pc om voorlopig te kunnen mailen. En verder mail ik vooral met mijn iPhone.
 

Waar ik me nu wel zorgen over maak: hoe lang blijft knoware nog in de lucht? Of lopen we weer het risico van het ene op andere moment te worden afgesneden?

Ik kan wel bij m’n mail via webmail. Het probleem is dat ik in m’n mailprogramma op macBook, iPad en iPhone telkens de melding krijg dat de serveridentiteit niet gecontroleerd kan worden. En dat ik dus geen mail ontvang of kan versturen via gewone mailprogramma’s.

Bij mij werk het geheel nog niet. Ook resetten lukt niet omdat orgineel bij KPN niet knoware/ision wordt genoemd. Je kan dan ook niets kiezen om bijvoorbeeld een ander pw aan te maken.

Tevens alle mogelijke combinaties van instellingen in outlook geprobeerd zonder resultaat.

Gelukkig werkt webmail wel, maar wil dit gewoon geintergreerd zien met mijn andere mail in outlook

Jim

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @sjimmy2 ,

In het gesprek via pm wat we gehad hebben, heb ik je ook een @telfort.nl adres gegeven. Die zou je mogelijk kunnen gebruiken voor het resetten.

 

Badge

Ook ik ervaar momenteel problemen met het binnenhalen van de mails van mijn knoware adres (en ision alias). De mailapp van onze iPad meldt dat e-mailserver pop3.knoware.nl niet meer reageert en adviseert me om mijn accountgegevens te controleren. De Outlook 2019 cliënt van onze Windows 10 (huis)compute suggereert ook dat mijn gebruikersnaam niet meer geldig is. Het toevoegen van @knoware.nl heeft vooralsnog niks opgeleverd. Graag een oplossing, zonder hiervoor weer een @telfort.nl alias voor aan te hoeven maken.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Sjeroom ,

Sowieso is pop3.knoware.nl verouderd, en moeten de nieuwe instellingen gebruikt worden, zoals collega Alexandra op het Telfort forum ook al aangeeft. Welke instellingen gebruik je op de thuiscomputer? Zijn dat ook de nieuwe instellingen al? Zo ja, dan ontvang ik graag even een privebericht van je waarin je je e-mailadres kenbaar maakt. Ik kan dan even kijken voor je of je de juiste gebruikersnaam gebruikt.

 

Ik heb het zelfde probleem als Sjeroom. Ook ik heb sinds twee weken het probleem met het binnenhalen van de mails van mijn knoware adres . Mijn emailprogramma op mijn computer meldt dat e-mailserver pop3.knoware.nl niet meer reageert en adviseert me om mijn accountgegevens te controleren.  Het programma suggereert ook dat mijn gebruikersnaam niet meer geldig is. Het toevoegen van @knoware.nl heeft bij mij ook niets opgeleverd. Ik kan via de concepts webmail wel gewoon met mij bestaande gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Ik kan vanuit de webmail gewoon emails versturen. Ook komen emails gestuurd aan mijn knoware account in de webmail gewoon aan. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn emails van mij knoware account weer op mijn computer via mijn emailprogramma kan binnen halen?

Het probleem/uitdaging is dus groter dan 1 of 2 accounts?

Heb inmiddels veel geprobeerd echter nog steeds geen pop3 verbinding in mijn outlook kunnen bewerkstelligen.

 

Ik heb het zelfde probleem dat sinds een tijdje mijn knoware adres niet meer werkt. Er komt geen mail meer binnen en ik kan niets versturen. Ik heb geprobeerd iets van instellingen te wijzigen, maar kom zelfs niet tot de 2e stap. Op mijn oude mac lijkt dat niet te vinden. Alle tips zijn welkom.

René

Ook bij ons komt sinds dit weekend de mail niet meer binnen. KPN gebeld maar kan hier niets aan doen…
Een hele rare gewaarwording en vreemd dat er niets aan gedaan kan worden. Zodat je het eea tijdig kunt omzetten.

Raymondt heeft me prima geprobeerd te helpen, maar ik zit nu op het punt dat ik via mijn webmail, waarvan ik geen inloggegevens meer heb, de herstelinfo zou moeten kunnen krijgen. Dus ik heb goede hoop dat het ooit nog goed gaat komen.