KPN Cloud

KPN Cloud
Reputatie 7
Badge +17

Voortaan krijg je bij je KPN e-mailaccount gratis KPN Cloud. Je krijgt 10 GB extra opslagruimte voor het opslaan van je foto’s of het delen van bestanden. Zo werk je bijvoorbeeld makkelijk samen met anderen aan een Office bestand (Excel, Word, Powerpoint).

 

Wat is KPN Cloud?

KPN Cloud is een clouddienst gekoppeld aan jouw KPN E-mail. Hiermee bewaar je bestanden op een externe server. Zo kan je altijd (online) bij je bestanden en staat alles veilig opgeslagen. Het opslaan, delen en bewerken van documenten was nog nooit zo makkelijk.

KPN Cloud is vanaf mei 2022 voor alle KPN klanten beschikbaar. Om KPN Cloud te gebruiken heb je een KPN e-mailadres nodig (of alias zoals XS4ALL, Telfort etc.). Per mailbox (met 15GB ruimte) krijg je 10 GB extra gratis cloudopslag. 

Heb je nog geen KPN e-mailadres? Maak dan gemakkelijk een e-mailadres aan.

 

Hoe gebruik je KPN Cloud?

Alles over hoe je KPN Cloud kunt installeren en gebruiken, lees je in ons Kennisbank artikel:

 

Heb je vragen en/of opmerkingen over KPN Cloud? Laat het hieronder weten. We denken graag met je mee.


135 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Denise_ 

Ik kom de volgende tekst tegen in dat kennisbank artikel:

“Voor wie is KPN Cloud?

Vanaf mei 2022 is KPN Cloud voor alle klanten beschikbaar. Om KPN Cloud te gebruiken heb je een KPN e-mailadres nodig (of alias zoals XS4ALL, Telfort etc.). Bij een KPN internet abonnement heb je recht op 6 e-mailaccounts (ook wel mailboxen genoemd). Per e-mailadres krijg je 10 GB gratis cloudopslag.”

 

Moet het vet gedrukte woord niet “e-mailaccount” zijn ?

Reputatie 7
Badge +19

Dankjewel voor het signaal @Willy22! We dubbelchecken de tekst nog even :) 

Reputatie 7
Badge +24

Per email account? Bij een thuis abonnement zitten 6 accounts dacht ik? Dat is dus 60 gb cloud opslag? 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is een hele goede vraag @Nick83, we zoeken uit of je 10Gb opslag per klantnummer óf per mailbox tot je beschikking krijgt

Reputatie 7
Badge +9

Dat is een hele goede vraag @Nick83, we zoeken uit of je 10Gb opslag per klantnummer óf per mailbox tot je beschikking krijgt

Per mailbox.

Effe snel getest:

* Ingelogd in een mailbox, bestandje geupload, 2 MB gebruikt 

* Ingelogd in een andere mailbox (uiteraard behorende bij hetzelfde klantnummer): 0 MB gebruikt 

Lijkt me duidelijk toch. 😁

 

Reputatie 7
Badge +10

@Joris62 

Dat dacht ik ook. En dus niet per emailadres want je kunt maximaal 10 emailadressen per mailbox. Dus zou je dus 10 GB x 10 emailadressen = 100 GB per mailbox krijgen. Dat leek me ook zeer overdreven.

Reputatie 7
Badge +24

@Joris62

Dat dacht ik ook. En dus niet per emailadres want je kunt maximaal 10 emailadressen per mailbox. Dus zou je dus 10 GB x 10 emailadressen = 100 GB per mailbox krijgen. Dat leek me ook zeer overdreven.

Nou... 100 GB cloud ... opslag begint interessant te worden. Wou ik zeggen 😁

Geen email adres geen cloud? Wat is dan het nieuwe dit was er toch al of is de ruimte groter geworden? Enkel de app lijkt nieuw te zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is een hele goede vraag @Nick83, we zoeken uit of je 10Gb opslag per klantnummer óf per mailbox tot je beschikking krijgt

Per mailbox.

Effe snel getest:

* Ingelogd in een mailbox, bestandje geupload, 2 MB gebruikt 

* Ingelogd in een andere mailbox (uiteraard behorende bij hetzelfde klantnummer): 0 MB gebruikt 

Lijkt me duidelijk toch. 😁 

Goed getest @Joris62 👍🏼😃

 

Geen email adres geen cloud? Wat is dan het nieuwe dit was er toch al of is de ruimte groter geworden? Enkel de app lijkt nieuw te zijn.

Inderdaad de cloud bestond al via de webmail, nu als app toegevoegd @Galdor68 , groetjes van N.N.

Reputatie 7
Badge +10

Helemaal bovenaan dit topic staat deze tekst:

“KPN Cloud is vanaf mei 2022 voor alle KPN klanten beschikbaar. Om KPN Cloud te gebruiken heb je een KPN e-mailadres nodig (of alias zoals XS4ALL, Telfort etc.). Per e-mailadres krijg je 10 GB gratis cloudopslag."

 

Ook hier moet het vet gedrukte woord worden vervangen door “e-mail account",

Reputatie 7
Badge +19

@Willy22 Top, we hebben beide gecheckt en bijgewerkt. Dankje Willy!

Reputatie 7
Badge +24

Het zou wel fijn zijn als het ook gewoon op de pc beschikbaar zou zijn. Gewoon in "Mijn documenten" een mapje "KPN Cloud" waar de bestanden staan die dan gesynchroniseerd worden met de online opslag.

Zonder dat is het redelijk nutteloos. Eigenlijk...

Reputatie 5

Het zou wel fijn zijn als het ook gewoon op de pc beschikbaar zou zijn. Gewoon in "Mijn documenten" een mapje "KPN Cloud" waar de bestanden staan die dan gesynchroniseerd worden met de online opslag.

Zonder dat is het redelijk nutteloos. Eigenlijk...

@Nick83

Dat is er ook, maar daarvoor moet je wel de KPN Cloud software downloaden via je webmail zoals aangegeven in: 

Na het installeren en inloggen met je emailaccount gegevens heb je een KPN Cloud map :

KPN Cloud Windows map

 

Ik krijg op mijn Chromebook onderstaande foutmelding:

 

Reputatie 7
Badge +17

@JanD Ik heb zo'n vermoeden dat KPN Cloud niet beschikbaar is voor Chromebooks. Chromebooks draaien op Chrome OS. Geen Android voor telefoons en tablet en ook geen Windows. Helemaal zeker weten doe ik dit niet. Ik ga dit navragen. Zodra ik het weet, zal ik hier delen en toevoegen aan het Kennisbank artikel.

Hallo @Denise_ , bedankt voor je reactie, ik heb het als app gedownload voor Android, werkt op zich perfect, ik maak geen gebruik van de camera in de Chromebook laptop en toch geeft deze dus een foutmelding.

Via de webmail werkt het ook perfect.

Ik zie met belangstelling je antwoord een keer tegemoet.

 

Badge

Ik heb de Cloud-app geïnstalleerd op iPhone 13 + Win10 desktop en ben er even mee aan het proberen gegaan. 

Leuk initiatief! bied kansen voor upsell om extra opslagruimte bij te kopen.

Ook de office achtige applicaties als een textverwerker etc. zijn handig!

 

Wat mij echter opviel: 

  • Hoe kom ik vanuit die tekstverwerker weer terug in het hoofdmenu? ik kon geen link ontdekken en ook de ‘terug-knop’van Chrome werkte daar niet. 
  • Ik heb op mijn desktop even een paar fototjes in de map “bestanden” gezet; het duurde in mijn beleving erg lang voordat deze gesynced waren naar de cloud-opslag
  • De synchronisatie naar mijn iPhone heeft een dag later nog steeds niet plaatsgevonden.
  • Andersom heb ik ook een paar foto'tjes op mijn iPhone naar de KPN cloud map ‘afbeeldingen’ gekopieerd. Deze zijn nog steeds niet gesynchroniseerd naar cloudopslag noch naar desktop. Ik heb geen mogelijkheid tot het zetten van rechten oid. ontdekt. Deze mogelijkheid is alleen van toepassing voor delen met anderen zo ver ik kon zien. 
    Wat doe ik verkeerd?

​​​​​​​

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Chrispie! Ik ben blij dat het je allemaal bevalt! Wat betreft het terug gaan vanuit de tekstverwerker, dat kan niet. Als je daarvoor kiest in Chrome hoort er een nieuw tabje geopend te worden. Die kan je sluiten om weer terug te gaan naar de webmail. 

Hoe groot zijn de bestanden die je probeert te uploaden? En hoe lang versta je onder lang? Kan je een speedtest doen en aangeven welke snelheid daaruit komt? Het gaat dan vooral om de uploadsnelheid. 

Waarom de synchronisatie met de iPhone niet lukt kan ik je niet direct vertellen. Kan je eens op je iPhone via de browser kijken of het daar wel goed werkt?

Badge

Hi @Chrispie! Ik ben blij dat het je allemaal bevalt! Wat betreft het terug gaan vanuit de tekstverwerker, dat kan niet. Als je daarvoor kiest in Chrome hoort er een nieuw tabje geopend te worden. Die kan je sluiten om weer terug te gaan naar de webmail. 

Hoe groot zijn de bestanden die je probeert te uploaden? En hoe lang versta je onder lang? Kan je een speedtest doen en aangeven welke snelheid daaruit komt? Het gaat dan vooral om de uploadsnelheid. 

Waarom de synchronisatie met de iPhone niet lukt kan ik je niet direct vertellen. Kan je eens op je iPhone via de browser kijken of het daar wel goed werkt?

 

Ok helder, thanks!

bestandsuitwisseling met iPhone gaat nu wel goed!

Wisselen van account (eigen vs mijn vrouw) gaat echter moeizaam in de iPhone app.

Reputatie 7
Badge +17

@Chrispie heb je nog iets veranderd waardoor het nu wel werkt op de iPhone? En kan je aangeven wat er moeizaam gaat? Ligt daar bijvoorbeeld aan de manier waarop, of bijvoorbeeld de snelheid waarmee het gaat. En ook op welk apparaat dat is. 

Badge +12

Handige tool. Ik hoop alleen dat KPN Cloud een langer leven beschoren is dan KPN Up. Nog steeds balen dat die dienst destijds opgedoekt is.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe zit het met privacy en encryptie?

Reputatie 7

Alle bestanden in KPN Cloud worden veilig bewaard @Ixie. Ze worden alleen gedeeld met anderen als jij daarvoor kiest. Dit wordt toegelicht in het kenninsbank artikel:

Als je iets anders of specifiekers bedoelt, kan je dan toelichten wat precies?

Alle bestanden in KPN Cloud worden veilig bewaard @Ixie. Ze worden alleen gedeeld met anderen als jij daarvoor kiest. Dit wordt toegelicht in het kenninsbank artikel:

Als je iets anders of specifiekers bedoelt, kan je dan toelichten wat precies?

Dank je. Ik ben niet supertechnisch, maar ik probeer toch een paar vragen te stellen. Als je aangeeft dat de bestanden veilig worden opgeslagen, betekend dat ze encrypted zijn? Zijn de bestanden ook beveiligd tijdens de upload/download, worden ze encrypted verzondent? Of is er een andere techniek die word gebruikt? En kun je bij het delen van een document er een password aan koppelen?

Reageer