Beantwoord

KPN controleer mijn ip-adres en zet hem op de whitelist aub.

  • 27 December 2020
  • 16 reacties
  • 282 keer bekeken

Ik ben naar een andere Dslam verhuisd. Dichterbij dus hogere snelheid, heel top allemaal. Jammer dat er niet wordt gecommuniceerd dat je ip-adres verandert maar daar kom ik wel overheen.

Het vervelende is dat de newsserver mijn niet meer als kpn-klant wil zien en geen toegang geeft tot de newsserver.

KPN controleer mijn ip-adres en zet hem op de whitelist aub.

 

M.vr.gr. Rob 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Raymondt 6 January 2021, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @rob383 , als particuliere klant heb je per definitie een dynamisch IP adres, zie de voorwaarden, het wijzigt echter zelden, maar kan toch maar zo gebeuren, dat hoeft KPN dus niet aan te kondigen.

 

Ha JanD,

 

KPN steek heel veel energie in het aankondigen van gepland werk, dat weet ik toevallig. 

Dan vindt ik het toch jammer dat dit gemist wordt. 

Na de werkzaamheden werkt mijn spotnet niet meer. Het lijkt erop dat de newsserver mij niet herkend als KPN-er.  Settings e.d. natuurlijk al gechecked!!

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @rob383 ,

Welkom op het forum! Maak je in dit geval gebruik van de nieuwsserver van KPN? of van een externe aanbieder. Mocht het laatste het geval zijn, dan zal die externe aanbieder ervoor moeten zorgen dat jij met je nieuwe ip-adres geaccepteerd wordt.

Hoi Raymondt,

 

de newsserver van KPN gebruik ik. Ik heb ineens een nieuw ip-adres op de setupbox en een hogere snelheid daarom neem ik aan dat ik verplaatst ben naar een andere DSLAM, niet meer die in de TFC maar in de wijkkast. (Aanname he).

Sindsdien kan ik de newsserver niet meer bereiken. Geen paswoorden ed KPN bepaald zelf of je gebruik mag maken van deze dienst. Ergens in deze check gaat dus iets fout.

(ip-adress of VPN) ?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Rob,

Ik neem voor het gemak even aan dat je geen VPN gebruikt (als dat wel zo is, dan is daar in elk geval je verklaring waarom het niet zou werken). Welke foutmelding krijg je precies? In tussentijd probeer ik op de achtergrond even iemand te vinden die over het beheer gaat van deze machines.

Reputatie 7

Ha @rob383, leuk dat je de KPN community hebt gevonden, welkom op het forum!

Zo te zien heeft de expert op dit gebied zich hier al gemeld: Raymondt. Zullen we eens onderzoeken waar het misgaat, Rob? Zou je je forumprofiel willen invullen met je gegevens zodat we een kijkje kunnen nemen? 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @rob383 ,

We hebben helaas niets meer van je vernomen. Wel kan ik nog even toevoegen dat het zo kan zijn dat je een ip-adres gekregen had die nog niet op de lijst stond. We hebben de lijst even laten updaten en aanvullen, dus grote kans dat het inmiddels lukt. Mocht dat toch niet zo zijn, dan horen we het graag van je!

Hallo Raymondt,

Was even druk met familieperikelen. Excuses voor het niet reageren.

Werkt nu inderdaad weer. Zoals ik al vermoede het ip-adres nog niet bekend.

Bedankt voor je hulp!! Zo ken ik KPN weer.  Top

 

Groeten, Rob

Reputatie 7
Badge +9

Hallo Rob,

Fijn te horen dat alles weer werkt! Veel succes met de familieperikelen, en mochten we je ooit nog eens ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag van je! :muscle:

Reputatie 7

Wat fijn dat hier een oplossing is gekomen, Rob. Bedankt voor je hulp Raymondt.

Kpn,

 

Ik heb op mijn profiel een ip adres gezet wat ik graag op de whitelist wil hebben zodat ik op mijn werk kan bellen via wifi.

 

Ik hoop dat jullie deze willen toevoegen

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Erik1980 , welkom!

Een ip-adres op de whitelist zetten zodat je op je werk kan bellen via wifi. Wat bedoel je daar precies mee? Wat is het wat je exact wil doen, en welke foutmeldingen krijg je precies waardoor dit niet gaat?

Beste Raymondt,

 

Misschien kan je de technische dienst contact met me laten opnemen. Deze weten precies wat ik bedoel.

Zij hebben vorige week ook een andere ip reeks al toegevoegd voor me. 

De ip reeks die mijn werk gebruikt moet door jullie namelijk vrijgegeven worden om VoLTE te kunnwn gebruiken.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Erik1980 ,

Ik moet eerlijk zeggen dat dit proces me niet bekend voorkomt, want in principe zou op je mobiele toestel VoLTE aan moeten staan en dan zou alles simpelweg moeten werken. Het is me ook niet geheel duidelijk wie van de technische dienst je gesproken hebt (en welke technische dienst dat dan is, want uiteindelijk zijn er heel wat afdelingen binnen KPN die je als ‘technische dienst’ zou kunnen omschrijven). Misschien kun je me daar meer over vertellen, en vooralsnog ook vertellen wat er nu mis gaat?

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/volte-vowifi-bellen-werkt-niet-op-het-werk-maar-wel-thuis-550142

Daar had ik het moeten posten.

Maar met VoLTE is het zo dat jullie de gebruikte ip range in je database moet hebben wil het werken. Is niet alleen maar aanzetten op je telefoon.

Ik kan op bijna alle plekken gewoon VoLTE gebruiken, maar op een paar plekken met KPN niet. Dit komt omdat KPN die ip ranges nog niet aan de database heeft toegevoegd.

Een van je collega's heeft vorige week van mijn ene werklocatie de ip range aan de database toegevoegd en nu kan ik daar inderdaar gebruik maken van VoLTE.

Dus als nu de ip range van mijn andere werk locatie ook toegevoegd kan worden, kan ik daar ook gebruik maken van VoLTE

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Erik1980 ,

Het is even stil geweest in het topic, excuses daarvoor, maar ik begreep dat mijn collega Thomas je inmiddels heeft kunnen helpen. Ik ga er dus vanuit dat het probleem inmiddels opgelost is. Mocht het niet zo zijn, dan horen we het natuurlijk graag!