KPN Email inbox per abuis verwijderd

  • 3 June 2020
  • 21 reacties
  • 198 keer bekeken

Badge

Per abuis heb ik een KPN email inbox verwijderd en ik kan deze nu niet meer opnieuw aanmaken, omdat deze 3 maanden gereserveerd blijft staan.

Oorzaak verwijderen: nadat ik een primair email adres gewijzigd had, bleef de “oude” naam in de KPN portal zichtbaar en niet de nieuwe. Ik dacht, ik help het systeem een handje door het oude email adres te verwijderen…. echter op de back-end bleek het nieuwe emailadres al schuil te gaan onder de oude display naam. Misschien een cache dingetje bij KPN, of bij mij (hoewel ik wel met F5 mijn cache geleegd had en via een andere browser had ingelogd, bleef de oude naam zichtbaar!)

 

Kunnen jullie mij misschien helpen om de reservering van mijn email inbox/adres af te halen?

 

Met vriendelijke groet,

Juul


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren om het e-mailadres dat je verwijderd hebt uit quarantaine te halen zodat je hem opnieuw kunt instellen.

Badge

Yes, dat hoop ik ook.

In eerste instantie kreeg ik van de klantenservice te horen, dat het emailadres niet meer te herstellen/activeren was en dat het voor 3 maanden gereserveerd zou zijn en dat ik gewoon dikke pech had. Knullige advies was om maar een ander email account aan te maken met een andere naam. Op mijn vragen van “voor welke situaties is het mailadres dan gereserveerd?”, of “op KPN fora staat dat de reservering er wel degelijk afgehaald kan worden, juist voor dit soort situaties (ongeacht de aanleiding). Hoe zit dat dan?”, kreeg ik geen antwoord, behalve repeterend dat het niet mogelijk was.

Via deze weg hoop ik dan net als andere KPN klanten wél gehoord en geholpen te worden.

Hoop doet leven. :-)

Reputatie 7

Dat e-mailadres kan door een moderator van KPN uit quarantaine gehaald worden zodat je hem direct weer kunt claimen.

De reden dat deze drie maanden in quarantaine gaat is om er voor te zorgen dat je de tijd hebt om iedereen te verwittigen van een eventueel nieuw e-mailadres en jouw contacten een bounce bericht krijgen als ze mails naar het oude e-mailadres sturen.

Zonder die quarantaine zou het e-mailadres direct door iemand anders geclaimd kunnen worden en is de kans groter dat jouw contacten niets vermoedend maiks blijven versturen naar dat e-mailadres.

 

Helaas is het behoorlijk druk waardoor het wat langer (een paar dagen) kan duren alvorens een moderator van KPN reageert.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Juul S. Excuses voor de late reactie. Is de reservering inmiddels al verwijderd? Zo niet, laat het vooral weten, dan regelen we dat.

Badge

Hi Paul, bedankt voor je reactie. Misschien heb je niet de juiste reservering eraf gehaald, want ik kan het mailadres nog niet opnieuw aanmaken.

Ik had 2 mailadressen met @kpnmail.nl aangemaakt en deze 2 ook weer verwijderd (waarvan eentje per abuis, want die moest eigenlijk blijven bestaan). Het mailadres waar de reservering nu vanaf gehaald zou moeten worden is: Bxxxx.Sxxxxxxxxxs@kpnmail.nl 

Reputatie 7
Badge +25

Hi Paul, bedankt voor je reactie. Misschien heb je niet de juiste reservering eraf gehaald, want ik kan het mailadres nog niet opnieuw aanmaken.

Ik had 2 mailadressen met @kpnmail.nl aangemaakt en deze 2 ook weer verwijderd (waarvan eentje per abuis, want die moest eigenlijk blijven bestaan). Het mailadres waar de reservering nu vanaf gehaald zou moeten worden is: Bxxxx.Sxxxxxxxxxs@kpnmail.nl 

Ik heb nog helemaal niets gedaan dus dat kan kloppen. Ik check het graag voor je. Wil je in jouw profiel bij “persoonlijke opmerkingen” het volledige e-mailadres zetten? Dat maakt mijn leven een stuk makkelijker. ;)

Badge

Haha, oke. Ik las je vraag retorisch :).

Zou heel erg fijn zijn als je de reservering ervan af haalt.

Reputatie 7
Badge +25

Haha, oke. Ik las je vraag retorisch :).

Zou heel erg fijn zijn als je de reservering ervan af haalt.

Done! :grin: Nu kun je 'm opnieuw aanmaken.

Badge

Hoi Paul,

 

Helaas nog niet mogelijk om een nieuwe aan te maken. In verschillene browsers geprobeerd en ook na een reboot nog niet. Dacht misschien aan een cache issue? Of zit er een tijd aan vast voordat ik weer een nieuwe kan aanmaken?

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Paul,

 

Helaas nog niet mogelijk om een nieuwe aan te maken. In verschillene browsers geprobeerd en ook na een reboot nog niet. Dacht misschien aan een cache issue? Of zit er een tijd aan vast voordat ik weer een nieuwe kan aanmaken?

Dat is apart. Het e-mailadres is nu helemaal vrij om gebruikt te worden. Krijg je een specifieke melding? Normaal gesproken kan het gelijk wel namelijk. Probeer het anders vanavond nog eens, en laat het hier weten. Als het dan nog niet lukt, dan ga ik morgen een stapje verder op zoek.

Badge

Melding: Het opgegeven e-mailadres is ongeldig

Badge

Ik denk even “hardop”… deze emailbox is een extra box, die ik voor 1,99 / mnd aan mijn abbo toegevoegd heb. Kan dit een relatie hebben?

Reputatie 7
Badge +25

Helder. Ik heb de technische dienst aangestuurd, want ergens gaat dit fout, maar ik zie zo niet waar. Kan zijn dat ze contact met je zoeken, maar ik hou het hier ook wel in de gaten.

Ik denk even “hardop”… deze emailbox is een extra box, die ik voor 1,99 / mnd aan mijn abbo toegevoegd heb. Kan dit een relatie hebben?

Zou niets uit moeten maken, maar ik heb het erbij vermeld.

Reputatie 7
Badge +25

Volgens mij is het inmiddels allemaal gelukt, toch @Juul S.?

Hallo,

Wij zijn overgestapt naar KPN. Ik had een nieuwe mailadressen aangemaakt en aan vele mensen en instanties mijn nieuwe mailadres doorgegeven. Nu bleek dat ik alles onder het HOOFDaccount had gehangen. Dat was niet de bedoeling. Nu kan ik mijn adres niet meer toevoegen, die staat gereserveerd. Ik heb geen zin om nogmaals iedereen te benaderen. Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen om zo snel mogelijk de reservering eraf te halen?

 

Groeten van Jet7

Reputatie 7

Er zal binnenkort vast wel een KPN moderator reageren om je hierbij te helpen.

Hij/zij zal je dan vragen om via een privé bericht de emailadressen te mailen waarom het gaat.

Deze zal je dan in overleg met die KPN moderator zelf als alias moeten verwijderen (oeps, dat heb je dus al gedaan.) waarna hij/zij ze kan vrijgeven.

Daarna zal je ze zelf weer als apart emailaccount moeten toevoegen.

Even geduld.

Reputatie 7
Badge +25

Wat een glazen bol heeft die wjb toch. @Jet7: Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? En zet bij ‘persoonlijke opmerkingen’ dan de e-mailadressen (aliassen), die je verwijdert via MijnKPN. Dan haal ik de reservering eraf zodat je ze als mailbox kan aanmaken. :)

Hallo Paul,
 

Fijn dat je nu al gereageerd hebt. 

ik heb het profiel ingevuld en de mailadressen bij de opmerkingen neergezet.

Ik hoor wel van je of het gelukt is

 

Reputatie 7
Badge +25

Hallo Paul,
 

Fijn dat je nu al gereageerd hebt. 

ik heb het profiel ingevuld en de mailadressen bij de opmerkingen neergezet.

Ik hoor wel van je of het gelukt is

Ik heb de reservering eraf gehaald. Dus nu kun je in MijnKPN die e-mailadressen gebruiken voor aparte mailboxen. Laat je weten of dat lukt?

Hallo Paul,

 

het is gelukt. Ik ben er erg blij mee, bedankt voor de snelle reactie.:smiley::thumbsup_tone1: .

 

Reputatie 7
Badge +25

Hallo Paul,

het is gelukt. Ik ben er erg blij mee, bedankt voor de snelle reactie.:smiley::thumbsup_tone1: .

Mooi zo. :)