Beantwoord

KPN emailadres

  • 21 January 2020
  • 13 reacties
  • 305 keer bekeken

Op verzoek van KPN Wecare stel ik hier deze vraag om te zien of iemand anders hier ook last van heeft, of een oplossing weet.

Mijn KPN email adres heb ik op mijn Outlook staan, en dat werkt helemaal goed, maar heel af en toe, uit het niets kan hij geen verbinding maken, en geen mail ophalen of versturen, heel irritant.

En zo snel als het is gekomen, is het ook weer opgelost, en dan werkt alles weer.

Soms duurt het 5 minuten, maar soms ook een half uur.

Wie heeft er idee wat dit kan zijn????

icon

Beste antwoord door RuudZ 14 February 2020, 17:02

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RuudZ 
Gebruik je de juiste poorten (993 voor IMAP of 995 voor POP)?

Heb je TLS en /of  SSL wel aangevinkt?

Voor verzenden hetzelfde alleen gebruik je dan poort 587

Plaats anders hier even je instellingen zonder je volledige e-mailadres te vermelden.

https://gyazo.com/092841ee416923baa02b685df9e7cd02

en 

https://gyazo.com/77b804be51607787f69fc43cddfd6b04

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RuudZ. Wat vervelend dat je af en toe geen verbinding hebt met de server. Ik zie dat je de pop instellingen gebruikt om verbinding te maken met de mailserver. Is dit een bewuste keuze? Heb je al eens geprobeerd om jouw e-mailadres in te stellen met het imap protocol? Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit doet. Vergeet niet de inhoud van jouw ‘postvak’ in te controleren voordat je het pop account verwijderd. 

Ik heb het account nu verwijderd, en opnieuw ingesteld op IMAP

We gaan zien of het beter gaat nu.

Ik houd jullie hier op de hoogte.

Bedankt voor jullie reactie.

Reputatie 7
Badge +21

We horen graag van je! Graag gedaan. :relaxed:

Reputatie 7

Ik hoop niet dat je op die PC in dat pop account een lange historie van mailtjes had staan die niet meer op de mailserver aanwezig zijn. Die maitjes zijn dan nu namelijk niet meer te benaderen. Ze staan nog wel in het pst bestand van Outlook maar om ze te lezen zal je weer een pop account moeten instellen en de mails uit het pst bestand moeten importeren.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat het nog steeds zonder problemen werkt. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Tot op heden werkt alles perfect, geen weigering meer gehad.

 

Wel een ander probleem, mijn mailtje gezien betekent dat hij ook meteen weg is. 

 

Gelukkig had ik hem door laten sturen (Automatisch) naar een Gmail adres, en daar blijven de mailtjes wel staan.

Had al gezocht of ik wat verkeerds had ingevoerd, maar staat bij alles hetzelfde

Reputatie 7
Badge +21

Wel een ander probleem, mijn mailtje gezien betekent dat hij ook meteen weg is. 

Heb je het e-mail adres op meerdere apparaten ingesteld? Ik verwacht dan je in een e-mailprogramma op een andere laptop/pc/mobiel/tablet jouw e-mailadres hebt ingesteld via POP3. Als je op één of  meerdere apparaten jouw e-mailadres hebt ingesteld via POP3, zonder de optie ‘kopie achterlaten op de server’, dan worden jouw mail verplaatst van de server naar jouw apparaat. Zou je dit willen controleren 

Mijn advies zou zijn om op alle apparaten het e-mailaccount in te stellen via IMAP (i.p.v. POP3). Dan heb je altijd een kopie op de server. Houd er wel rekening mee om een back-up te maken van belangrijke mails.

Ik heb pop3 verwijderd en Imap boven op mijn computer en op mijn laptop ingesteld.

Maar ik krijg idd de email binnen, en voordat ik hem goed en wel kan bekijken is hij al weer weg.

ook op webmail KPN blijft hij niet staan, https://gyazo.com/de7e815418c176e923330bfb27c2c2ad

Gelukkig wordt hij doorgestuurd naar een ander email adres, dus heb ik wel een kopie, maar dit is toch wel heel vreemd allemaal.

Heb nu een test mail verstuurd met mijn artiestennaam.

Mail komt keurig binnen (zie bijlage)

https://gyazo.com/9dc2e4dce2decd25205f30a7e51add5c

en verdwijnt na verloop van tijd ook weer keurig (zie bijlage) maar dat is dus niet de bedoeling…………

https://gyazo.com/aeb6ae5227798971f2441747ce4a9854

Uiteraard staat het vinkje bij kopie bewaren aan.

In mijn outlook komt ook deze email binnen, en verdwijnt ook net zo als in mijn webmail……..en daar had ik dus bij de instelling van Pop3 geen last van, alleen daar had ik weer andere problemen mee.

Kortom, het zit nog steeds niet goed!

Zo, heb het er niet bij laten zitten, vandaag mijn KPN email-adres verwijderd, en als nieuw KPN mail account weer aangemaakt, wel de hulp nodig van de ‘Service van KPN’ welke ik dus gebeld heb.

Keurig alle medewerking gekregen, verwijderde email stond nu in een ‘map’ welke door KPN moet worden verwijderd.

Daarna kon ik mijn eigen KPN emailadres weer aanmaken, en met succes.

Netjes in Imap en met een nieuw wachtwoord.

Tot op heden ontvang ik keurig alle email, en hij laat ze ook keurig staan.

Iedereen hier ook mijn dank voor het meedenken, en uiteraard ook de KPN (Sam en Joost) bedankt voor jullie telefonische hulp.

Groetjes Ruud

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor jouw screenshots. Boven het mailtje staat “Automatisch doorsturen is ingeschakeld”. Het lijkt erop dat jou e-mail werd verplaatst naar een andere mailbox. Ik zie dat je het probleem inmiddels hebt kunnen verhelpen door het KPN e-mailadres opnieuw aan te maken. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je.

Reageer