Beantwoord

KPN nieuwsbrief is geen spam

  • 23 September 2021
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Had van de week dezelfde ervaring, zelfs de nieuwsbrief van de KPN zelf (campagne@kpn.com) werd aangezien als span en als zodanig in de Spambox geplaatst op de server van netmail.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 27 September 2021, 09:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Had van de week dezelfde ervaring, zelfs de nieuwsbrief van de KPN zelf (campagne@kpn.com) werd aangezien als span en als zodanig in de Spambox geplaatst op de server van netmail.

Hier ook:

 

Reputatie 7

De spamfilter is af en toe de kluts kwijt. :confounded:

 

Reputatie 7

Net zoals deze.

Je zou toch van een spamfilter mogen verwachten dat deze een whitelist heeft waarin je emailadressen cq. domeinen kunt vastleggen wiens mails niooit als spam gekenmerkt zullen worden mits die mails voldoen aan de spf, dmarc en dkim controles.

Reputatie 7
Badge +24

Net zoals deze.

Je zou toch van een spamfilter mogen verwachten dat deze een whitelist heeft waarin je emailadressen cq. domeinen kunt vastleggen wiens mails niooit als spam gekenmerkt zullen worden mits die mails voldoen aan de spf, dmarc en dkim controles.

Nou... dat denk/vind ik eigenlijk van niet. Als een spamfilter een whitelist nodig heeft om goed te functioneren, dan werkt het ding gewoon niet goed.

Als je 1maal begint aan een whitelist, dan ga je er erg veel werk aan krijgen om die bij te houden.

Reputatie 7

Net zoals deze.

Je zou toch van een spamfilter mogen verwachten dat deze een whitelist heeft waarin je emailadressen cq. domeinen kunt vastleggen wiens mails niooit als spam gekenmerkt zullen worden mits die mails voldoen aan de spf, dmarc en dkim controles.

Nou... dat denk/vind ik eigenlijk van niet. Als een spamfilter een whitelist nodig heeft om goed te functioneren, dan werkt het ding gewoon niet goed.

Als je 1maal begint aan een whitelist, dan ga je er erg veel werk aan krijgen om die bij te houden.

Ik heb het, voor alle duidelijkheid, over een centrale whitelist, beheerd door de partner van KPN t.a.v. spamfiltering.

Blijkbaar bestempelen nog altijd veel mensen nieuwsbrieven als spam waardoor de afzender vroeg of laat ook door de spamfilter als spam gezien zal worden. Een centrale whitelist zou daar uitkomst in bieden. Door bijvoorbeeld @ad.nl op de whitelist te plaatsen maar nog altijd een spf, dmarc en dkim controle uit te blijven voeren kan je dit soort "false positives" voorkomen en ik denk dat dat heel belangrijk is.

 

Overigens ben ik ook een voorstander van een individeel instelbare whitelist zoals mijndomein.nl die ook heeft. Zie dit bericht. Daarmee kan je dan mails die onterecht in jouw spamfolder terechtkomen alsnog naar de inbox verplaatsen en daarmee ook automatisch melden bij de spamfilter als "geen spam".

Reputatie 7
Badge +7

Je kan het ook omdraaien: Het AD dient aan fatsoenlijk mailinglist beheer te doen, om te voorkomen dat ze veel naar ontvangers sturen welke de mail als spam aanmelden. Dit is namelijk gewoon in de open en clickrates van een mailing te zien.

 

Ook ik ben een voorstander van een individuele whitelist en hoop ook dat die er gaat komen. Ik kan hier echter niet iets concreets over zeggen.

Reputatie 7
Badge +24

Uiteraard moet het AD geen mail sturen naar adressen die er niet om gevraagd hebben.

En zo'n mail is net een webpagina, ze zien precies wie hem leest en wie niet. Adressen waarbij de mail nooit gelezen word kunnen ze beter uit hun mail list gooien.