Beantwoord

KPN POP mail instellen in W10 mail app

  • 18 January 2020
  • 22 reacties
  • 3030 keer bekeken

Ik ben vrijwilliger bij seniorweb, en heb een aantal malen voor kanten welke KPN mail hebben een migratie van W7 naar w10 gedaan waarbij ook ive mail vervangen is door de W10 mail app.

Waar de klanten gebruik maken van een IMAP mail account gaat dit probleemloos, maar bij een POP mail acount lukt het niet.

Ik volg de stappen op de site maar krijg na enige tijd de melding dat het wachtwoord niet goed, of veroudert is.

Ik heb ergens gevonden dat de gebruikte poorten niet gelijk zijn bij POP en IMAP, maar vind in de W10 app niet hoe ik dit aan kan passen.

Ik wil onze en uw klanten graag helpen hun mail te behouden, maar heb hier nu zelf hulp bij nodig.

 

P.S.

Webmail van KPN werkt wel. dus mail adres en wachtwoord zijn OK

icon

Beste antwoord door Anneke-Anna 23 January 2020, 18:30

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Lukt het onder Instellingen > Accounts beheren>Het account dat niet bijgewerkt is of kan worden, om het dialoogvenster met accountinstellingen weer te geven>Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen > Geavanceerde postvakinstellingen>selectievakjes aanvinken voor SSL vereisen voor inkomende e-mail en SSL vereisen voor uitgaande e-mail  

Hopelijk lukt het zo wel :-) 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

E-mail: Windows 10 instellen, controleren & verwijderen

Pop3

https://www.mijnemailinstellen.nl/windows-10-mail-pop/

Zie voor imap https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-windows-10.htm

 

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Reputatie 7
Badge +24

Bij IMAP staan de poortnr's achter het serveradres.

Dat zal bij POP3 toch ook zo zijn lijkt me? 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Bij IMAP staan de poortnr's achter het serveradres.

Dat zal bij POP3 toch ook zo zijn lijkt me? 

Met dit verschil dat voor de inkomende mail bij POP poort 995 wordt gebruikt en bij  IMAP poort 993
De uitgaande mail is voor zowel POP als Imap gelijk n.l. 587

Reputatie 7
Badge +24

Bij IMAP staan de poortnr's achter het serveradres.

Dat zal bij POP3 toch ook zo zijn lijkt me? 

Met dit verschil dat voor de inkomende mail bij POP poort 995 wordt gebruikt en bij  IMAP poort 993
De uitgaande mail is voor zowel POP als Imap gelijk n.l. 587

Dus de bovenste regel zou moeten zijn: pop.kpnmail.nl:995:1

Waar die laatste 1 voor staat weet ik niet.

Reputatie 7

Waar die laatste 1 voor staat weet ik niet.

Die staat voor secure (SSL).

Reputatie 7
Badge +24

Waar die laatste 1 voor staat weet ik niet.

Die staat voor secure (SSL).

Ok, en de 0 bij uitgaande mail? Niet secure?

Reputatie 7

Waar die laatste 1 voor staat weet ik niet.

Die staat voor secure (SSL).

Ok, en de 0 bij uitgaande mail? Niet secure?

Volgens sommige sites is dat inderdaad het geval.

Ik vraag me overigens wel af of die tweede parameter nog wel gebruikt wordt aangezien dit ook met de vinkjes bij "SSL vereisen ..." ingesteld kan worden.

Als ik mijn KPN e-mailaccount instel in Outlook op Android dan geef ik alleen het poortnummer mee.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Dlklaas. Welkom op het KPN Forum. Wat leuk dat je klanten help om het e-mail adres van KPN in te stellen op hun pc of laptop. Ik zie dat de KPN community jou al goed op weg heeft geholpen. Kun je hier iets mee? Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust. 

hallo,

Ook de instellingen van Nick83 hebben helaas geen werkend KPN mail account in W10 opgeleverd.

Na overleg met mede Seniorweb collega 's heb ik er voor gekozen geen gebruik meer te maken van de W10 mail app.

Ik heb eM Client geïnstalleerd en hier werkt KPN mail zonder probleem mee samen.

Voorlopig heeft mijn klant in ieder geval weer mail, probleem zal alleen met POP mail bestaan, maar dit is niet zo eenvoudig om te zetten naar IMAP ben ik bang.

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het niet is gelukt. 

Voorlopig heeft mijn klant in ieder geval weer mail, probleem zal alleen met POP mail bestaan, maar dit is niet zo eenvoudig om te zetten naar IMAP ben ik bang.

Je kan een Pop-account niet wijzigen naar IMAP. Je kan wel een nieuw e-mail account kunnen aanmaken volgens het IMAP-protocol, naast jouw POP-account. Zodra je dit hebt gedaan kan je de inhoud controleren. Wanneer je mailtjes mist kan je ze vanuit jou POP-account slepen naar jou IMAP-account. Als alles goed werkt kan je het oude Pop-account verwijderen. 

 

Voorlopig zijn mijn klanten best tevreden met eM Client, heeft ook wat meer opties dan w10 mail app.

Wat ik mij wel afvraag, is er binnen de KPN mail organisatie wel ervaring met een werkend POP mail account in de W10 mail app, en zo ja, hoe is dat dan in gesteld?

Reputatie 7
Badge +21

Zover ik weet moet je bij 'inkomende server' alleen maar pop.kpnmail.nl invullen, zonder getallen daarachter. Bij ‘uitgaande server’ smtp.kpnmail.nl, zonder getallen. Als gebruikersnaam vul je het adres van jouw e-mailaccount in en niet een alias.

Ik zal dit binnenkort nog eens proberen, laat wel weten of het gelukt is.

Indien weer geen resultaat zal ik geen gebruik meer maken van de W10 mail app icm POP mail.

Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb (na format afgelopen week) op éen van mijn computers met windows 10 versie 1909, na de updates, aangezien ik ook de melding kreeg dat het KPN account niet werkte, de volgende werkende kpn-mail instelling in de windows 10 app, na verwijderen en opnieuw account toevoegen;  

 

 


Hopelijk lukt het. 

Anneke,

In jouw geval gaat het om een IMAP mail account, dat werkt wel, ook bij mijn klanten.

Maar het probleem zit in het POP account, dit is dan de server pop.kpnmail.nl.

Deze geeft tot nu toe geen werkend mail account.

Ook met poortnummers geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes.

Reputatie 7

pop.kpnmail.nl:995:1

Reputatie 7
Badge +10

Anneke,

In jouw geval gaat het om een IMAP mail account, dat werkt wel, ook bij mijn klanten.

Maar het probleem zit in het POP account, dit is dan de server pop.kpnmail.nl.

Deze geeft tot nu toe geen werkend mail account.

Ook met poortnummers geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes.


Ik was even vergeten dat het om ‘pop’ ging, sorry :-) 😊

Jouw topic popte 😉 in mijn hoofd na de foutmelding hier. Succes in ieder geval. 

Reputatie 7
Badge +10


 

Net getest en het werkt. 

Reputatie 7
Badge +21

@Dlklaas Ik zie dat @Anneke-Anna het voor jou heeft getest en een screenshot van de instellingen hierboven heeft gedeeld. Is hiermee jouw vraag beantwoord? Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Zelf heb ik geen KPN mail, en voor de betreffende klant heb ik met eM Client een werkende oplossing geboden.

Omdat POP mail niet zo vaak meer voor komt weet ik niet wanneer ik hier opnieuw mee geconfronteerd wordt.

Hen in ieder geval de bovenstaande oplossing op mijn PC bewaard, en zal deze wanneer het zich voor doet proberen.

Vraag kan wat mij betreft gesloten worden, is toch meer een W10 mail app probleem dan een KPN POP mail probleem, het werkt tenslotte bij eM Client prima.

Bedankt voor het mee denken.

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @Dlklaas!:slight_smile:

Reageer