Beantwoord

KPN Spam filter werkt niet i.c.m. VPN

  • 11 June 2022
  • 3 reacties
  • 124 keer bekeken

Sinds de overstap van XS4ALL naar KPN Infrastructuur regent het spam in mijn mail box. En ik kan geen mail meer versturen omdat alles als spam wordt aangemerkt door de security software van KPN. Ik gebruik namelijk een VPN. Iets dat ieder mens zou moeten doen om je privacy te beschermen.

Maar de security software van KPN is zo intelligent dat het filtert op ip adres. Tja en de meeste spammers willen ook graag hun privacy beschermen en gebruiken dus een vpn.

Maw. de security software van KPN deugt niet. Het filtered geen inkomende spam en blokkeert alle uitgaande mail die via een vpn verstuurd wordt.

KPN blijft mijn probleem negeren.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 14 June 2022, 10:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het spamfilter heeft niets te maken met de beveiliging die er voor zorgt dat u geblokkeerd word als u een VPN verbinding gebruikt.

Ik gebruik namelijk een VPN. Iets dat ieder mens zou moeten doen om je privacy te beschermen.

Kunt u mij vertellen op welke manier een VPN-verbinding bijdraagd aan uw privacy? 

Als u 's morgens de deur uit stapt om naar uw werk te gaan, draagt u dan ook een lange regenjas tot op de grond, handschoenen, pruik, hoed, zonnebril en nepbaard? En u rijd elke dag in een andere auto? En zo komt u 's avonds ook weer terug van uw werk? Want stelt u zich eens voor dat uw buren u herkennen, dat zou toch een catastrofe ramp zijn toch? En en enorme inbreuk op uw privacy toch?

Even voor de duidelijkheid: Google en andere advertentiebedrijven bespioneren u via een VPN-verbinding ook gewoon hoor. Net zo hard. Een VPN-verbinding houd niks tegen ofzo. 

Reputatie 7
Badge +10

@Master Yoda

Als een spammer via dezelfde VPN die jij gebruikt, spam/email verstuurt dan wordt ook jouw email als spam gemarkeerd (denk: hetzelfde IP adres van de VPN). Misschien kun je de VPN software instellen dat jouw email (helemaal) niet via die VPN wordt verstuurd ?

Zie ook dit topic: 

Ik heb zelf dit gedaan om de hoeveelheid spam fors te verminderen.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Master Yoda, welkom op het KPN Forum!

Soms maakt het KPN spamfilter een foutje. In dat geval ontvang je een spambericht in je Postvak IN of belandt een e-mail die je wél wilt ontvangen in je spammap. Je helpt ons spam aan te pakken door deze fouten door te geven. Hieronder lees je hoe je dat doet.

 

Je hebt een spambericht ontvangen in je Postvak IN

  1. Log in op Webmail.
  2. Klik bij de mappen aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  3. Selecteer het bericht.
  4. Klik op het groene verkeersbord-icoon.

 

Een e-mail die je wilt ontvangen, belandde in je spammap

  1. Log in op Webmail.
  2. Klik bij de mappen aan de linkerkant op ‘Spam’.
  3. Selecteer het bericht.
  4. Klik op het groene duimpje.

 

Maar de security software van KPN is zo intelligent dat het filtert op ip adres. Tja en de meeste spammers willen ook graag hun privacy beschermen en gebruiken dus een vpn.

Juist hierom wordt het geblokkeerd. Zo voorkomen we dat spam wordt verstuurd via jouw e-mailadres.

 

Verder kun je ook nog naar de tips van @Willy22 kijken.

@Master Yoda

Als een spammer via dezelfde VPN die jij gebruikt, spam/email verstuurt dan wordt ook jouw email als spam gemarkeerd (denk: hetzelfde IP adres van de VPN). Misschien kun je de VPN software instellen dat jouw email (helemaal) niet via die VPN wordt verstuurd ?

Zie ook dit topic: 

Ik heb zelf dit gedaan om de hoeveelheid spam fors te verminderen.