KPN Webmail Update 2021: externe en eigen domein e-mailaccounts toevoegen

  • 14 December 2021
  • 75 reacties
  • 21338 keer bekeken
KPN Webmail Update 2021: externe en eigen domein e-mailaccounts toevoegen
Reputatie 7
Badge +30

We hebben onlangs weer nieuwe functies toegevoegd aan de KPN Webmail. Het is nu makkelijker om je KPN e-mailadres in te stellen op een ander apparaat. Ook kun je nu een e-mailaccount bij een derde partij, zoals GMail, instellen in de KPN Webmail zodat je alle mail overzichtelijk bij elkaar hebt. 

En heb je een eigen domein maar geen e-mailhosting? Geen probleem, je kunt dit nu koppelen aan de KPN webmail en daarin een eigen domein e-mailadres aanmaken. Hieronder nemen we jullie mee in alle drie de nieuwe opties.

 

:e-mail: Makkelijker je KPN e-mail instellen op een ander apparaat

Wil je jouw mailadres instellen op je mobiele telefoon, of in een e-mailprogramma op je computer? Dan hoef je niet meer handmatig alle instellingen in te vullen. Dit kan nu heel gemakkelijk met een kant-en-klaar instellingenbestand of autodiscovery. 

  1. Ga naar de KPN Webmail
  2. Klik op ⚙️ en ga naar Sluit uw apparaat aan

Je krijgt vervolgens een pop-up te zien waarin je kiest welk apparaat je wilt instellen.

 

Voor MacOS en iOS krijg je aan het einde een downloadlink voor een instellingen bestand dat je kunt openen met de mail applicaties op een Apple apparaat. Voor iOS kun je ook met je iPhone of iPad de QR code scannen.

Voor Windows en Android apparaten kun je in het apparaat zelf Windows Mail of Android Mail openen. Kies daarin voor account toevoegen en vul je e-mailadres en wachtwoord in. De rest van de instellingen wordt dan automatisch ingevuld (autodiscovery). Mocht dat niet goed gaan. Volg dan het stappenplan in de pop-up om de juiste instellingen te krijgen die je dan handmatig kunt invullen.

 

:e-mail: Externe e-mailaccounts toevoegen

Heb je een e-mailadres van een derde partij zoals Outlook, Hotmail, Live, Gmail, etc., dan kun je deze nu toevoegen aan de webmail. 

  1. Ga naar de KPN Webmail
  2. Klik, links onder de lijst met mappen, op E-mailaccount toevoegen.

Je krijgt dan een pop-up te zien waar je het e-mailadres en bijbehorende wachtwoord invult. Bevestig dit met Toevoegen.

Als wij de e-mailaanbieder herkennen vullen we de juiste instellingen voor IMAP en SMTP voor je in. Herkennen we hem niet, dan moet je dit zelf invullen. Je kunt deze gegevens dan opvragen bij je e-mailhoster. 

 

Heb je een GMail account? Dan moet je ook bij Gmail nog een paar dingen aanpassen.

  1. Stel verificatie in 2 stappen in (Google supportpagina met meer informatie).
    1. Open je Google-account.
    2. Klik in het navigatievenster op Beveiliging.
    3. Selecteer onder Inloggen bij Google de optie Verificatie in 2 stappen > Aan de slag.
    4. Volg de stappen op het scherm.
  2. Zet IMAP aan in de instellingen van je Gmail account.
    1. Open Gmail op je computer.
    2. Klik rechtsboven op Instellingen ​​​​​​​Instellingen > Alle instellingen bekijken.
    3. Klik op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP.
    4. Klik in het gedeelte IMAP-toegang op IMAP aanzetten.
    5. Klik op Wijzigingen opslaan.
  3. Genereer een app-wachtwoord in je Google account. Dit wachtwoord gebruik je in plaats van je Gmail wachtwoord bij het toevoegen van je Gmail account aan KPN Webmail (Google supportpagina met meer informatie over app wachtwoorden).
    1. Open je Google-account.
    2. Klik in het navigatievenster op Beveiliging.
    3. Selecteer onder Inloggen bij Google de optie App-wachtwoorden. Deze optie is alleen beschikbaar als je verificatie in 2 stappen hebt ingesteld. Je moet, na het klikken, waarschijnlijk even opnieuw inloggen op je Google account.
    4. Kies bij App selecteren voor Mail, en bij Type apparaat voor jouw apparaat soort.  Klik daarna op Genereren.
    5. Je krijgt een pop-up met wat instructies en het app-wachtwoord. Dat is de code van zestien tekens in de gele balk.
    6. Kopieer het app wachtwoord en klik op Gereed
  4. Volg dan de stappen hierboven om in de Webmail een account toe te voegen. Gebruik je Gmail e-mailadres bij Uw e-mailadres en gebruik het zojuist gemaakte app-wachtwoord bij Uw wachtwoord.

 

Wees gerust: je wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen. Als je jouw KPN e-mail wachtwoord wijzigt, verbreekt dit voor de veiligheid ook de verbinding met het externe e-mailaccount. Dit kun je herstellen via  ⚙️ > Instellingen > Accounts

 

:e-mail: ​​​​​​​Eigen domein e-mailadressen aanmaken

Heb je een eigen domein ergens, maar daar geen e-mail bij? En zou je dat wel willen? Dat kan nu met KPN Webmail. Hiervoor is het noodzakelijk dat je toegang hebt tot de DNS records van je domein. 

Het hele proces bestaat uit twee stappen. Eerst koppel je jouw domein, en daarna maak je een mailadres ervoor aan. 

 

Koppelen van je eigen domein aan de KPN Webmail

  1. Log met je KPN ID in op de e-mail beheeromgeving email.kpn.com
  2. Heb je nog geen mailaccount aangemaakt, doe dat nu eerst door op het blauwe plusje te klikken.
  3. Om vervolgens je eigen domein mailadres aan te gaan maken, klik onderaan op Eigen domeinen.
  1. Er verschijnt een overzicht van gekoppelde domeinnamen als je dit al eerder hebt doorlopen. Klik op het blauwe plusje om een nieuw domein te koppelen. Je krijgt de volgende pop-up:
  1. Vul je eigen domein in en klik op Volgende
  2. Je krijgt een pop-up met de vervolgstappen. In dit stadium moet je aanpassingen gaan doen aan de DNS records.
    > Dit bestaat uit het kopiëren van het door ons gegenereerde verificatierecord en deze als nieuw record van het type TXT toe te voegen aan de DNS records van je domein.
    > Verwijder daarna alle bestaande MX records en maak een nieuw record aan van het type MX. Vul deze met de door ons gegeven waarde

    Klik op toon inhoud voor een screenshot van deze stappen:

 

 

  1. Nadat je dit gedaan hebt, klik in onze pop-up op Verifiëren. Als alles goed is uitgevoerd krijg je de melding dat het domein geverifieerd is. Klik op Bevestigen om het koppelen af te ronden.

 

E-mailadres aanmaken voor je eigen domein

  1. Log met je KPN ID in op de e-mail beheeromgeving email.kpn.com, of kies Terug als je nog op het overzicht van domeinen bent.
  2. Klik op een van je bestaande e-mailaccounts.
  3. Klik op het blauwe plusje om een nieuw alias voor dit account aan te maken.

 

 

  1. Er verschijnt een invulveld, vul daar een mailadres naar keuze in, en kies in het uitvouwmenu voor je eigen domein.

 

  1. Er verschijnt een groen vinkje, klik hierop, en bevestig met Opslaan.

 

Je hebt nu een alias aangemaakt met je eigen domeinnaam en kunt hier mee e-mailen. Je kunt dit adres in de KPN Webmail ook instellen als standaard verzendadres via ⚙️ > Instellingen > E-mail > Nieuw bericht > Standaardadres verzender

 

 

Kom je er niet uit met het instellen van je eigen domein e-mail? Vraag je domeinnaamleverancier eventueel om hulp. Ook kun je gebruik maken van KPN Service Plus. Je mag hieronder natuurlijk ook je vraag stellen, de Community helpt je dan graag verder. 


75 reacties

Reputatie 7

Dat is mooie functionaliteit, ik heb er direct maar even gebruik van gemaakt. :relaxed:

@Erik_, Hoe zit het met spf, dkim en dmarc op emailadressen voor een eigen domein?

Ik heb een mx, spf en dmarc record aangemaakt maar hoe nu dkim te configureren?

Misschien kan @Dennis ABD hier ook iets zinvols over zeggen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ga ik voor je checken!

Reputatie 7

Dank je @Erik_ dat je dat voor me zal checken.

Voor mijn zakelijke domein heb ik t.a.v. dkim de onderstaande DNS entries.

Ik neem aan dat KPN ook dergelijke dkim verwijzingen beschikbaar stelt voor domeinen die bij KPN ondergebracht worden.

Reputatie 7
Badge +30

Dennis en onze e-mailmensen komen er (hier) bij je op terug, @wjb.

Reputatie 7

Dennis en onze e-mailmensen komen er (hier) bij je op terug, @wjb.

Dank je @Erik_.

Ik denk dat ik de benodigde instellingen ondertussen al gevonden heb.

Het DNS record t.a.v. DKIM voor mijn eigen domein (wjb4all.nl) heb ik als onderstaand toegevoegd.

 

Hiermee zijn mijns inziens alle records voor mijn eigen domein nu aanwezig.

@Dennis ABD, Staan ze zo goed voor spf, dkim en dmarc?

MXToolbox geeft in ieder geval alles groen, zelfs meer dan voor @kpnmail.nl want ik heb de dmarc quarantine/reject policy wel geactiveerd (p=quarantine) terwijl die voor @kpnmail.nl zelf niet geactiveerd lijkt te zijn (p=none). :relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +7

DMARC gaat niet echt werken indien je via ons verstuurd. DMARC kijkt voor de DKIM alignment naar de d= in het DKIM signature en vergelijkt dit met de MimeFrom (ie, de sender in de body van de email). Daar wij signeren met kpnmail.nl als d= zal dit nooit in alignment zijn met je eigen domein.

Effectief betekend dit dat het DKIM gedeelte van DMARC altijd faalt. Op zich geen probleem zo lang SPF goed is, zodra SPF echter fout gaat zal er geen DMARC allignment meer zijn. Met een policy vna none geen groot probleem, maar zodra je dat veranderd heb je dat wel.

 

Edit ter verduidelijking:

 

ie, als je mail verstuurd met wjb4all.nl moet de mail ook een DKIM signature van wjb4all.nl hebben.

Reputatie 7

DMARC gaat niet echt werken indien je via ons verstuurd. DMARC kijkt voor de DKIM alignment naar de d= in het DKIM signature en vergelijkt dit met de MimeFrom (ie, de sender in de body van de email). Daar wij signeren met kpnmail.nl als d= zal dit nooit in alignment zijn met je eigen domein.

Maar dat geldt dan toch ook voor de andere KPN klant domeinen zoals bijvoorbeeld @planet.nl?

Overigens krijg ik met de bovenstaande spf, dkim en dmarc records wel gewoon “passes” op dkim en spf. Zie rode uitsnedes in het onderstaande test mailtje.

Return-Path: <w.b@wjb4all.nl>
Delivered-To: 3@1085956
Received: from imap-director-3.dovecot.shared.ns.xion.oxcs.net ([10.93.5.3])
    by imap-backend-15.dovecot.shared.ns.xion.oxcs.net with LMTP
    id kJy+Ba7ruWEIfwAAlulQfg
    (envelope-from <w.b@wjb4all.nl>)
    for <3@1085956>; Wed, 15 Dec 2021 13:20:46 +0000
Received: from mx.mijndomein.xion.oxcs.net ([10.93.2.2])
    by imap-director-3.dovecot.shared.ns.xion.oxcs.net with LMTP
    id II9pBa7ruWECQgAAL+LdKw
    (envelope-from <w.b@wjb4all.nl>)
    for <w.b@abcd.nl>; Wed, 15 Dec 2021 13:20:46 +0000
Received: from nmtai102.oxseu-vadesecure.net (nmtai202.oxseu-vadesecure.net [51.89.43.192])
    (using TLSv1.3 with cipher TLS_AES_128_GCM_SHA256 (128/128 bits)
     key-exchange X25519 server-signature RSA-PSS (4096 bits) server-digest SHA256)
    (No client certificate requested)
    by mx.mijndomein.xion.oxcs.net (Postfix) with ESMTPS id 4JDbTp0LL5z1Z1ZL
    for <w.b@abcd.nl>; Wed, 15 Dec 2021 13:20:45 +0000 (UTC)
Received: from ewsoutbound.kpnmail.nl ([195.121.94.185])
 by mx02.oxseu-vadesecure.net ESMTP oxseu2nmtai02p with ngmta
 id 4891e874-16c0f04580fd9ffb; Wed, 15 Dec 2021 13:20:45 +0000
X-KPN-MessageId: 357e9ac0-5da9-11ec-a0ab-005056999439
Received: from smtp.kpnmail.nl (unknown [10.31.155.5])
    by ewsoutbound.so.kpn.org (Halon) with ESMTPS
    id 357e9ac0-5da9-11ec-a0ab-005056999439;
    Wed, 15 Dec 2021 14:16:27 +0100 (CET)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
    d=kpnmail.nl; s=kpnmail01;
    h=content-type:mime-version:subject:message-id:to:from:date;
    bh=CO8Mn4hxs1BC/TO7+ZOIAePHftmfaryuVn8yOC8viqs=;
    b=TFd6GqEjVFQ4S2jinW0VQhyHd2nRYV4ZxGdJBKWwPZUUH8QkxFV+MBA/pBaLAXRLDzzcgDwMuMFSq
     7qMCg+9aJAcuiu7jJToXVY6e2A031totmQuGh5VkMal4jQZ98b4BBtu/2GwTC0Wf6yym7R9tZeZAOg
     aoEDbT51gqgWCuRk=
X-KPN-MID: 33|yiMcwS0KIw1Fb80YCmRYi2iSGK3flYR+niPm8GJGHdjwQi27Pd+xzfRZK2rcfjM
 Up8Woa9ClgJse3qIWTkU3soWv4FB7JEqM+sl75BS1AAg=
X-KPN-VerifiedSender: Yes
X-CMASSUN: 33|1z3CYXsMliVLrppKFqhTkegjXvEqh2twwC7WT2JP2b64LdyNh/lHCPQoWOh1lYZ
 JgR0h/ik5A0JmRxTixcrXuYwcwGsWhpwfgkxVecpq5U4=
X-Originating-IP: 185.74.65.200
Received: from app-7.app.shared.ns.xion.oxcs.net (unknown [185.74.65.200])
    by smtp.kpnmail.nl (Halon) with ESMTPSA
    id cd00c3c2-5da9-11ec-8d65-00505699b758;
    Wed, 15 Dec 2021 14:20:41 +0100 (CET)
Date: Wed, 15 Dec 2021 14:20:40 +0100 (CET)
From: W <w.b@wjb4all.nl>
To: W B <w.b@abcd.nl>
Message-ID: <40949729.527349.1639574441176@webmail.mijndomein.nl>
Subject: SPF/DKIM/DMARC
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative; 
    boundary="----=_Part_527348_144731008.1639574441175"
X-Priority: 3
Importance: Normal
X-Mailer: Open-Xchange Mailer v7.10.5-Rev27
X-Originating-Client: open-xchange-appsuite
X-VadeSecure-Dom: oxseu
X-VadeSecure-SID: 4891e874-16c0f0448dbefc6e
X-VadeSecure-Originating-IP: 195.121.94.185
Received-DKIM: pass
Received-SPF: Pass
X-VadeSecure-Status: clean
X-VadeSecure-Score: -100
X-VadeSecure-Cause: gggruggvucftvghtrhhoucdtuddrgedvuddrledvgdehudcutefuodetggdotefrodftvfcurfhroh
 hfihhlvgemucfqigfugfgfnecuuegrihhlohhuthemuceftddtnecusecvtfgvtghiphhivghnthhs
 ucdlqddutddtmdenucfjughrpeffhffvkffugggtrfgkofesrgdtsggsredtjeenucfhrhhomhephg
 hisghouhhtuceofihisghouhhtrdgsohhothhsmhgrseifjhgsgegrlhhlrdhnlheqnecuggftrfgr
 thhtvghrnhepgefggedtudeuveetgeffleevudfhtdevudfggfetfefgheevtdefkeejhfdugeehne
 cukfhppeduleehrdduvddurdelgedrudekhedpudekhedrjeegrdeihedrvddttdenucevlhhushht
 vghrufhiiigvpedtnecurfgrrhgrmhepihhnvghtpeduleehrdduvddurdelgedrudekhedphhgvlh
 hopegvfihsohhuthgsohhunhgurdhkphhnmhgrihhlrdhnlhdpmhgrihhlfhhrohhmpeifihgsohhu
 thdrsghoohhtshhmrgesfihjsgegrghllhdrnhhlpdhrtghpthhtohepfihisghouhhtrdgsohhoth
 hsmhgrsehtihhsphdrnhhlpdhmohguvgepshhmthhppdhgvghtqdfurghfvggfnhhsuhgsshgtrhhi
 sggvpdhsphhfpefpohhnvgdpughkihhmpehprghsshdpggftfghnshhusghstghrihgsvg
X-VadeSecure-Verdict: clean
X-VadeSecure-Malware: Clean
Authentication-Results: oxseu-vadesecure.net; iprev=[ewsoutbound.kpnmail.nl.];
  ip=195.121.94.185; spf=Pass; client-ip=195.121.94.185; smtp.mailfrom=w.
 b@wjb4all.nl; dkim=pass

------=_Part_527348_144731008.1639574441175
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Test bericht.
------=_Part_527348_144731008.1639574441175
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 7bit

<!doctype html>
<html>
 <head> 
  <meta charset="UTF-8"> 
 </head>
 <body>
  <div style="" class="default-style">
   SPF/DKIM/DMARC test bericht.
  </div>
 </body>
</html>

 

Reputatie 7
Badge +7

Voor @planet signeren wij met een d= van planet,nl, datzelfde geld voor onze andere klant domeinen.

 

DMARC kijkt naar 2 zaken.

 

SPF: Is het SPF record in het From: domein correct. Dit wijkt af van een reguliere SPF check, daar deze nar de header sender kijkt.

 

DKIM: Is het D= domein gelijk aan het domein in de From: (en klopt het DKIM signature, uiteraard).

 

Zodra een van de twee checks goed gaan is het een DMARC pass, dit daar beide onder andere omstandigheden fout kunnen gaan en dit extra garantie biedt dat DMARC functioneerd.

 

Door via ons te versturen zal het DKIM signature altijd een d=kpnmail.nl hebben waardoor deze in de ogen van DMARC altijd faalt als je From: domein wjb4all.nl is. SPF klopt wel, daar er geen forwards aanwezig zijn (of andere rare constructies) en dus krijg je een DMARC pass.

 

Maakt dit het wat duidelijker? In mijn hoofd heb ik het allemaal goed zitten, het dan op “papier” zetten is niet mijn sterkste kant :)

Reputatie 7

SPF: Is het SPF record in het From: domein correct. Dit wijkt af van een reguliere SPF check, daar deze nar de header sender kijkt.

Deze gaat dus goed omdat er een SPF record voor wjb4all.nl is vastgelegd.

 

DKIM: Is het D= domein gelijk aan het domein in de From: (en klopt het DKIM signature, uiteraard).

Dus dat dkim als "passed" staat vermeld in het eerdere vermelde test bericht is niets anders dan dat de dkim signature klopt? Het domein wijkt immers af.

Reputatie 7
Badge +7

Beide correct.

 

Het DKIM signature is valid en dus een pass. Het is echter *niet* goed voor DMARC allignment.

Reputatie 7

@Dennis ABD, Betekent dit dat het vastleggen van DNS records t.a.v. dkim en dmarc feitelijk geen zin heeft en dat het vereist is om een spf record vast te leggen als ik mijn domein wil beschermen tegen misbruik door derden.

Het zou een mooie functionaliteit zijn als KPN ook tweestapsauthenticatie zou bieden. Dat doen andere providers in het voorbeeld wel (zoals Google, Yahoo) maar KPN nog steeds niet (jullie lopen in weerwil van alle goedbedoelde veiligheidstips en -uitleg hier echt mijlenver achter op de concurrentie): Waarom zou ik een mailaccount die dat wel heeft onderbrengen bij KPN die dat niet heeft? Ik zou het eerder andersom doen.

Reputatie 7

Het zou een mooie functionaliteit zijn als KPN ook tweestapsauthenticatie zou bieden. 

Bedoel je dan voor het inloggen in webmail?

Bij het gebruik van een mailcliënt zou zoiets wel heel vervelend zijn want dan moet je elke keer dat jouw mailcliënt start de tweestapsauthenticatie goedkeuren.

 

Waarom zou ik een mailaccount die dat wel heeft onderbrengen bij KPN die dat niet heeft? Ik zou het eerder andersom doen.

Het gaat er ook niet om dat je een emailaccount van een andere mailprovider onderbrengt bij KPN maar als je een eigen domein hebt zonder dat je daarbij een emailabonnement afgesloten hebt.

Het zou een mooie functionaliteit zijn als KPN ook tweestapsauthenticatie zou bieden. 

Bedoel je dan voor het inloggen in webmail?

Bij het gebruik van een mailcliënt zou zoiets wel heel vervelend zijn want dan moet je elke keer dat jouw mailcliënt start de tweestapsauthenticatie goedkeuren.

 

Waarom zou ik een mailaccount die dat wel heeft onderbrengen bij KPN die dat niet heeft? Ik zou het eerder andersom doen.

Het gaat er ook niet om dat je een emailaccount van een andere mailprovider onderbrengt bij KPN maar als je een eigen domein hebt zonder dat je daarbij een emailabonnement afgesloten hebt.


Tegenwoordig is dat met vingerafdrukherkenning heel eenvoudig. Dus ja, ik prefereer veiligheid.

Reputatie 7

Tegenwoordig is dat met vingerafdrukherkenning heel eenvoudig. Dus ja, ik prefereer veiligheid.

Mij niet gezien, niet voor mail anders dan webmail.

En uiteraard wel voor het inloggen op mijnKPN maar dan graag niet die enorm ouderwetse methode met een smsje waarbij je een kode moet ingeven maar via een authenticator app.

Reputatie 7
Badge +7

@Dennis ABD, Betekent dit dat het vastleggen van DNS records t.a.v. dkim en dmarc feitelijk geen zin heeft en dat het vereist is om een spf record vast te leggen als ik mijn domein wil beschermen tegen misbruik door derden.

Excuus voor de trage reactie. Ik had hier geen notificatie van gekregen.

 

Dat heeft wel zin, DKIM biedt nog steeds de gebruikelijke bescherming tegen het aanpassen van berichten onderweg, hoewel er niet veel mailbox providers naar kijken. Het zal enkel in de context van DMARC niet werken.

Ik wil mijn naam@gmail.com koppelen aan mijn naam@telfort.nl, maar daarbij krijg ik steeds de melding dat het gmail-wachtwoord onjuist is. Maar ik weet zeker dat dit goed is. Wat doe ik fout?


Dit naar aanleiding van de laatste KPN-nieuwsbrief:

 

 

 

 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

@C.W. Smith

Misschien helpt het om bij GMail de optie “Gebruik een minder goed beveiligd wachtwoord” (ik weet de exacte bewoording niet meer.) aan te zetten ?


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 6
Badge +8

Oh, dit had ik gemist… en hier wordt ik heel erg blij van. Gelijk ook even e-mail voor een van mijn domeinen toegevoegd! Top-service!

Reputatie 2
Badge

Misschien kijk ik er overheen, maar ik heb nog een vraag over meerdere emailaccounts i.c.m. domeinnaam.

Ik kan waarschijnlijk ook 6 emailaccount met eigen (zelfde) domeinnaam maken?

Hoeveel aliassen kan ik aan een account hangen.

Is er ook een "catch all” functie voor alle overige mail adressen van mijn domein?

Reputatie 7

Je kunt in totaal 6 emailaccounts maken en naar mijn weten is er geen limiet meer voor het aantal aliassen.

Er is geen catch all funxtionaliteit.

Reputatie 2
Badge

Oké, geen catch all functie, jammer

Reputatie 7

Oké, geen catch all functie, jammer

Misschien is https://www.mijndomein.nl/producten/email dan iets voor jou.

Reputatie 3
Badge

mooie aanvullende dienst, timing ook mooi ! 

Komt mij nu dus goed uit. Ik maakte gebruik voor mail op mijn domein via Gsuite legacy.

Dat was gratis, is het niet meer en de overgangsbepalingen zijn naar mijn mening “niet gunstig”.  Daarbij komt  Google enkele eerder gedane toezeggingen ook niet na. Enfin, tijd om de mailbox van mijn domein te verhuizen !

dus ik ben aan de slag gegaan. Onder mijn account in ieder geval een aantal mailboxen aangemaakt. So far so good. Nu wil ik een eenmalige afslag maken van mijn googlemail naar KPN mailbox. Met POP3 uitlezen moet dat lukken lijkt mij, daarbij kan je een webadres aan je KPNmailbox toevoegen. 

Als dit afgerond is, dan domein koppelen en je kan met de totale mailbox verder via KPN lijkt mij. Vaker dit zo gedaan bij andere maildiensten. Verloopt normaal altijd wel soepel. 

Nu niet, na het invoeren van de instellingen en verlagen van de beveiliging bij GMAIL gaat het tergend langzaam. 
POP3 wordt benaderd. Er begint mail ingelezen te worden maar na 2 uur is er pas 80mb van mail over. Dit gaat heel langzaam door. Overschat ik de POP3 snelheid ?  of zie ik daadwerkelijk wat over het hoofd met mijn benadering ?

 

 

Mooie optie.

Heeft KPN Webmail ook de optie voor beheer van agenda en contacten zodat ik deze binnen Android ook zou kunnen synchroniseren?

Reageer