Beantwoord

KPNafstandbediening afstellen voor een Sonykd-55xf8599

  • 14 March 2019
  • 10 reacties
  • 93 keer bekeken

Wie kan mij helpen om mijn zwarte kpn afstand bediening af te af te stemmen op mijn pas aangeschafte Sony tv.
Huidige situatie:
Aan/uit met sony afstand bediening
Harder /zachter met sony.

Zenderkeuze met KPN

Soundboxen zijn uitgeschakeld.
icon

Beste antwoord door corner 14 March 2019, 14:34

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @corner
Afstandsbediening instellen
Hier heb je de info om je afstandsbediening in te stellen.
Sorry, heb ik niet vermeld, maar deze site en tips via KPN heb ik al tot uit den treure geprobeerd.
Zowel met chat via KPN als de leverancier van mijn tv.
Reputatie 7
Badge +21
Wat wil je dan instellen?
De KPN-afstandsbediening kun je alleen instellen op aan/uit van de TV en volume +/- en de source-toets (ingang, b.v. HDMI1 e.d.)
Er zijn enkele merken TV's waarmee je ook de KPN-afstandsbediening mee kunt bedienen, maar dat zijn er niet veel, ik geloof alleen enkele LG modellen.
En daar kan ik je niet mee helpen.
Jammer, ik wil onze sony totaal met één afstand bediening beheren met voorkeur die van KPN. Moet ik uit je antwoordt opmaken dat dit in de praktijk haast niet mogelijk is??
Reputatie 7
Badge +21
Je kunt de KPN afstandsbediening alleen programmeren met de functie die ik hierboven schreef.
Hartelijk dank voor je info. Helaas lukt het niet. Via chat met KPN delen zij mede, nadat zij nog enkele pogingen hebben voorgedragen en het niet lukt, dat de door mij gebruikte afstand bediening (KPN) niet goed is. Zij sturen spontaan een nieuwe.

Ik hoop dat het probleem dan opgelost is. Volgens KPN moet et lukken.
Reputatie 7
Badge +21
Tja die optie is er natuurlijk ook nog.
Hou je ons op de hoogte corner?
Tja die optie is er natuurlijk ook nog.
Hou je ons op de hoogte corner?
Je hoort nog van mij
Vandaag een nieuwe afstand bediening thuis ontvangen. Een witte en wij hadden een zwarte.
De zwarte geprobeerd via het KPN programma, lukte dus na uitvoerige chat met KPN dus niet.
KPN besluit op eigen initiatief een nieuwe, maar dan een witte te sturen.

Ik lees uitvoerig de handleiding: schetst mijn verbazing het volgende:
Indien de tv code uit vier cijfers bestaat moet het vierkante knopje worden ingedrukt.
( stop opname knop) Deze handeling staat niet bij de zwarte handleiding vermeld)

Ik probeer deze handeling uit op de zwarte afstand bediening en... Hij werkt perfect.

Hopelijk zijn ook anderen met deze informatie geholpen.

Reageer