Vraag

kpnmail account werkt niet in Outlook op iPad en iPhone

  • 15 January 2021
  • 14 reacties
  • 634 keer bekeken

Het kpnmail account kan ik instellen op de iPhone (12)  en iPad (air), maar vervolgens werkt het niet. Er worden geen mails verzonden en alleen net na het aanmaken van het account in Outlook worden nieuwe mails geladen maar daarna niet meer.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik durf zo niet te zeggen waar dit door kan komen, heeft u al gekeken hoe de instellingen staan via Instellingen - > Mail - > Accounts ?

Ik heb alles al geprobeerd, de instellingen staan, voor zover ik kan zien, precies hetzelfde als op een iPad en iPhone met een ander kpnmail account....

Inmiddels heb ik samen met een medewerker van KPN in een telefonisch gesprek van ruim een uur naar deze problematiek gekeken. Helaas hij weet de oplossing ook niet. 

  • alle Outlook en Mail instellingen op de iPad/iPhone van de andere persoon staan hetzelfde ingesteld als op mijn eigen iPad/iPhone met mijn eigen kpnmail account (waar alles als een zonnetje werkt)
  • op de iPad/iPhone van de andere persoon krijgen we het niet voor elkaar om mail te verzenden vanuit de Outlook app
  • vanuit de Mail app van Apple lukt verzenden wel, maar de ervaring leert dat het synchroniseren met Outlook op de Windows PC dan vaak niet goed werkt.
Reputatie 7
Badge +17

Hi @WitteWAT. Zou je nog kunnen aangeven of het wel lukt om met hetzelfde wachtwoord dat je gebruikt om de account aan te maken in te loggen in de Webmail van KPN?

Op onverklaarbare wijze doet Outlook het op de iPhone ineens wel spontaan goed, op de iPad nog niet… Geen idee wat hier allemaal gebeurt, maar ik heb me er al mij neergelegd. Dan maar de Apple app Mail gebruiken.

Hoi, heb exact hetzelfde probleem. Eerste keer email ophalen werkt goed, daarna gebeurd er volgende dag niets meer, ook email verzenden werkt niet meer. Alle instellingen staan goed. Kom er net wel achter dat inloggen op dit forum gbeeurd met “oud” emailadres van UPC mail, terwijl ik deze toch echt heb omgezet naar mijn KPN mail. Kan het zijn dat jullie databased niet gesynchroniseerd worden? 

Het lijkt er op dat er steeds iets mis gaat met iMap accounts. In mijn omgeving ken ik nog iemand met dit probleem. Na (opnieuw) installeren van het account gaat het even goed…. daarna moet kun je weer geen mail verzenden en worden er geen nieuwe mails meer ontvangen...

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog voor je gekeken maar ik kan geen directe reden vinden waarom het niet zou moeten werken. Het account zelf is werkend. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de account aangeeft niet meer te willen werken? En maakt het nog verschil of je daarbij gebruik maakt van je netwerk thuis of buiten de deur?

Door Corona werk ik eigenlijk alleen nog maar thuis…. Sinds vorige week heb ik een nieuwe iPad en vanuit de Reserve Kopie alles teruggezet. Op de iPad heb ik sindsdien nog een problemen….. Op mijn iPhone ontvang ik weer niets van dit iMap account….

Reputatie 7

Ik heb nog voor je gekeken maar ik kan geen directe reden vinden waarom het niet zou moeten werken.

@Bram_, Heb jij geen contact met jouw collega's?

Het is een bekend probleem dat er geen mails verzonden kunnen worden vanuit KPN accounts via Outlook en er zijn hierover meerdere topics op het forum te vinden.

Dit is ondertussen al maanden het geval en het aantal meldingen bij Microsoft blijft stijgen.

Ook KPN heeft melding gemaakt bij Microsoft maar nog steeds is er geen oplossing.

Ik hoop niet dat KPN en Microsoft op elkaar zitten te wachten om dit issue te tackelen.

Ook ik en, erger, mijn hoogbejaarde ouders wachten al maanden op een oplossing.

Ik heb maar weer de standaard mail app van Apple op de iPhone geïnstalleerd en die werkt gewoon zoals het hoort. Probleem ligt in de Outlook app. Soms werkt deze periode niet en dan plotseling wel weer. Ligt niet alleen aan KPN. Merk hetzelfde bij Ziggo imap (oude provider)

Helaas synchroniseert in de apps van Apple de agenda niet (goed) en mis ik een aantal functionaliteiten…. Voor mij geen optie.

Inderdaad, dat is ook bij mij een issue met de agenda en een bekend probleem. Kortom het werkt allemaal niet lekker op de IPhone of iPad. @KPN ondernemen jullie nog actie?

Reputatie 7

Het blijkt dat voor het verzenden van email niet meer poort 587 maar poort 465 gebruikt moet worden. Poort 587 zou eigenlijk gewoon moeten werken echter lijkt de Outlook app daar problemen mee te hebben.

Installeer jouw KPN mail account opnieuw in de Outlook app en kies voor geavanceerde instellingen.

Zet het poortnummer van de smtp server op 465.