Beantwoord

Kpnmail adressen verdwenen en onbereikbaar

  • 1 June 2022
  • 18 reacties
  • 168 keer bekeken

Gisterenavond, 31 mei, kwamen mijn buren mijn hulp inroepen i.v.m. een melding van Thunderbird dat ze het wachtwoord van de server in moesten vullen en dat hadden ze niet bewaard. Op geen enkele manier kregen we het geregeld dat de mailaccount via MijnKPN zichtbaar werd of opnieuw ingesteld kon worden. KPN vermeld dat er recht is op 6 e-mailaccounts maar laat er geen enkele zien. Probeer ik de account in het vak in te vullen en op het plusje te klikken dan wordt me verteld dat dat niet mogelijk is.

Graag advies of een oplossing.

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 5 June 2022, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +12

Kunnen ze wel inloggen in MijnKPN?

Gisterenavond een KPN ID aangemaakt. En ja we zien wel de betalingen aan de kpn in MijnKPN.

 

Badge +12

En als je via het mailadres wat gekoppeld is aan MijnKPN inlogt op de webmail? Wat zie je dan?

Dan hebben ze een wachtwoord nodig en dat weten ze niet. Klikken we op een link bij de vraag wachtwoord vergeten dan draaien we weer rondjes bij MijnKPN. Weet niet helemaal zeker of deze beschrijving klopt want ik moet het ook uit mijn ervaringen van gisteren halen. Helaas hebben ze van veel zaken wel wachtwoorden maar niets dat te maken heeft met mail…

 

Badge +12

En als ze hetzelfde wachtwoord gebruiken als waar ze mee inloggen bij MijnKPN?

Ik had sterk de indruk dat er problemen waren met de mailserver, maar bij allestoringen en bij de kpn zelf was er geen melding van.

Bij de basis beginnen: inloggen via de webmail, gaat dat goed?

Sorry voor mijn vreemde commentaar op uw vorige bericht.

Zal het eens proberen. Ik heb alle gegevens daarvoor.

Inloggen bij webmail met wachtwoord van mijnkpn gaat niet goed.

Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Wachtwoord vergeten?  is de melding die ik krijg.

E-mail wachtwoord wijzigen met KPN ID

Pas makkelijk je wachtwoord aan door in te loggen met je KPN ID.
link: email wachtwoord aanpassen
---------

KPN e-mail instellingen

Een KPN e-mailaccount is standaard inbegrepen bij Alles-in-1 en Internet van KPN.
Instellingen vindt u hieronder per e-mailaccount.
Selecteer het e-mailaccount waar u de instellingen voor wilt wijzigen.

U heeft recht op 6 e-mailaccounts.
ZIE GEEN ENKEL ACCOUNT!
KLIK IK DAAR DAN ZIE IK DE TEKST:
"nieuw extra e-mailaccount

e-mailadres@kpnmail.nl"

Maar het is geen extra e-mailaccount.

Vul ik in dat vak het oude e-mailaccountnaam in dan krijg ik als melding
 Het is niet mogelijk om vanuit uw huidige verbinding e-mailaccounts of e-mailadressen aan te maken of te verwijderen. Probeer het nogmaals vanaf uw thuisaansluiting. Gebruikt u een thuisaansluiting met VPN? Schakel dan tijdelijk uw VPN uit tijdens het wijzigen van uw instellingen.


Ik zit inderdaad niet bij hen in huis, maar gisterenavond wel en kreeg toen volgens mij dezelfde melding op het scherm….

Badge +12

Hebben ze het mailadres van MijnKPN ook gewijzigd?

Reputatie 7
Badge +24

KPN vermeld dat er recht is op 6 e-mailaccounts maar laat er geen enkele zien. Probeer ik de account in het vak in te vullen en op het plusje te klikken dan wordt me verteld dat dat niet mogelijk is.

Dit klinkt alsof u deze pagina gezien heeft:

Als u daar geen emailadressen zag, dan moet hier even een KPN medewerker naar kijken denk ik...

@SledgehammerNL : Volgens mij is er pas een MijnKPN sinds gisterenavond want toen is er een kpn id aangemaakt.

 

@Nick83 : Dat is de pagina waar ik telkens tegen aanloop, maar dan zonder een enkel zichtbaar e-mailadres.

 

Hoe krijg ik het klaar dat een kpn-medewerker hier naar gaat kijken? Dat zou wel fijn zijn.

 

Badge +12

Je kunt wachten totdat er een moderator reageert (kan een paar dagen duren) of bellen naar 0800-0402 (gratis) en inspreken dat je een medewerker wilt spreken.

Reputatie 7
Badge +10

@hhopman 

Vul bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” naam, adres, woonplaats, klantnummer en de namen van de emailaccounts in van jouw buren. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan met bovenstaande informatie gericht zoeken in de KPN administratie en zien wat het probleem is.

profiel gewijzigd!

 

We wachten vol spanning af.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @hhopman!

Wat ben je behulpzaam voor de buren! 

Het lijkt er op dat aan het e-mailadres wat ze in gebruik hebben, gekoppeld is aan een ander klantnummer (aan bijvoorbeeld een E-mail Only abonnement zit een ander klantnummer gekoppeld).
Dat zal door de klantenservice gecontroleerd moeten worden. Zodra jullie het juiste klantnummer hebben kan dit gekoppeld worden aan het MijnKPN account en/of het wachtwoord gereset worden. Het wachtwoord wijzigen aan de hand van het klantnummer, kan alleen als je verbonden bent met het eigen thuisnetwerk.

Via het forum kan ik dit niet voor je/ jullie nagaan: telefonisch kan dat wel, door de buurman (de contractant) zelf of als de buurman tijdens het telefoongesprek toestemming geeft aan een derde, kan het met jou doorgenomen worden. 
Tip is om het nu bekende klantnummer bij de hand te nemen, de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is + te bellen bij de buurman thuis (dan kan de reset direct door jullie uitgevoerd worden en dus gecheckt worden of alles weer werkt).

Wij zijn telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402.
Van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben benieuwd of dit nu opgelost is, @hhopman?