Beantwoord

KPNmail in Apple Mail op Mac bereikt server niet

  • 20 June 2019
  • 15 reacties
  • 3500 keer bekeken

Reputatie 1
Zowel via de Apple Mail app als via de Outlook app op mijn iMac lukt het niet op een verbinding te maken met imap of smtp server van kpnmail. Andere accounts, bijv die van outlook.com, hebben geen problemen: een firewall kan volgens mij het probleem niet zijn. Kpn webmail (met zelfde emailadres en wachtwoord) geven wel toegang. KPNmail account verwijderen en opnieuw toevoegen hebben nog niet tot succes geleid. Specifieke serverinstellingen (IMAP, SMTP, poort, SSL, etc) zijn bekend. Vreemd dat dit probleem er sinds een week is en al die tijd daarvoor niet.
icon

Beste antwoord door Kijkert 21 June 2019, 12:36

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Mogelijk is de mailbox op de server vol geraakt.

De mailbox op de server is 1 GigaByte groot. Alle mappen op de server tellen mee.
Let op: ook de prullenbak, verwijderde items, trash, deleted items of hoe ze mogen heten tellen mee !!

Kijk ook eens in je Webmail onder Instellingen -- E-mail hoeveel ruimte je gebruikt.
[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/3b48b88e-c3d3-4090-9cab-e66f59084734.png[/img]
Reputatie 7
Wat voor een foutmelding krijg je als je via de Apple Mail app en de Outlook app op jouw iMac verbinding wilt maken?
Reputatie 1
Mogelijk is de mailbox op de server vol geraakt.

De mailbox op de server is 1 GigaByte groot. Alle mappen op de server tellen mee.
Let op: ook de prullenbak, verwijderde items, trash, deleted items of hoe ze mogen heten tellen mee !!

Kijk ook eens in je Webmail onder Instellingen -- E-mail hoeveel ruimte je gebruikt.[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/3b48b88e-c3d3-4090-9cab-e66f59084734.png[/img]
Reputatie 1
Webmail gebruikt slechts 1% van de 1GB. Bedankt voor je tip
Reputatie 1
Zowel via de Apple Mail app als via de Outlook app op mijn iMac lukt het niet op een verbinding te maken met imap of smtp server van kpnmail. Andere accounts, bijv die van outlook.com, hebben geen problemen: een firewall kan volgens mij het probleem niet zijn. Kpn webmail (met zelfde emailadres en wachtwoord) geven wel toegang. KPNmail account verwijderen en opnieuw toevoegen hebben nog niet tot succes geleid. Specifieke serverinstellingen (IMAP, SMTP, poort, SSL, etc) zijn bekend. Vreemd dat dit probleem er sinds een week is en al die tijd daarvoor niet.

mijn referentie voor de instellingen: https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-versturen-smtp-server-instellen-360421
Reputatie 7
Wat voor een foutmelding krijg je als je via de Apple Mail app en de Outlook app op jouw iMac verbinding wilt maken?
Reputatie 1

Wat voor een foutmelding krijg je als je via de Apple Mail app en de Outlook app op jouw iMac verbinding wilt maken?


Ik ben de kpnmail account opnieuw aan het toevoegen en kijk daarna in de verbindingsassistent: even geduld

Outlook: ontvangst van email van kpn account lukt nu wel echter test email naar mezelf blijft in Postvak UIT hangen. Foutmelding: verbinding met server mislukt of verbroken. Foutcode -3252
Reputatie 1


Wat voor een foutmelding krijg je als je via de Apple Mail app en de Outlook app op jouw iMac verbinding wilt maken?
Ik ben de kpnmail account opnieuw aan het toevoegen en kijk daarna in de verbindingsassistent: even geduld

Outlook: ontvangst van email van kpn account lukt nu wel echter test email naar mezelf blijft in Postvak UIT hangen. Foutmelding: verbinding met server mislukt of verbroken. Foutcode -3252


Laatste melding:

Er is een time-out opgetreden voor een bewerking op de server. Der server is mogelijk niet beschikbaar of overbelast of er is te veel netwerkverkeer. Fout -1001
Reputatie 7
Badge +28
Welke instellingen gebruikt jij voor uitgaande mail?

Verzenden
Authenticated (voor mobiele en vaste aansluitingen):
  • Server: mail.kpnmail.nl
  • SSL: TLS aanvinken (iOS: SSL) (Android: STARTTLS/TLS alle certificaten)
  • Poort: SSL/TLS poort 587
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord
Lees hier meer over de Authenticated SMTP server.

of

Unauthenticated (voor vaste aansluitingen): (niet aanbevolen)
  • Server: mail.kpnmail.nl
  • SSL: Nee
  • Poort: 25
  • Gebruikersnaam: geen
  • Wachtwoord: geen

Probeer anders is de andere optie....
Reputatie 7
Vermijd het gebruik van de unauthenticated methode op apparaten die je ook wel eens elders gebruikt.

Misschien heb je iets aan dit bericht.
Reputatie 1
Welke instellingen gebruikt jij voor uitgaande mail?

Verzenden
Authenticated (voor mobiele en vaste aansluitingen):
  • Server: mail.kpnmail.nl
  • SSL: TLS aanvinken (iOS: SSL) (Android: STARTTLS/TLS alle certificaten)
  • Poort: SSL/TLS poort 587
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord
Lees hier meer over de Authenticated SMTP server.

of

Unauthenticated (voor vaste aansluitingen): (niet aanbevolen)
  • Server: mail.kpnmail.nl
  • SSL: Nee
  • Poort: 25
  • Gebruikersnaam: geen
  • Wachtwoord: geen
Probeer anders is de andere optie....


Ik gebruik de bovenste en de onderste geprobeerd: helaas zonder succes 🙄
Reputatie 1
Zowel via de Apple Mail app als via de Outlook app op mijn iMac lukt het niet op een verbinding te maken met imap of smtp server van kpnmail. Andere accounts, bijv die van outlook.com, hebben geen problemen: een firewall kan volgens mij het probleem niet zijn. Kpn webmail (met zelfde emailadres en wachtwoord) geven wel toegang. KPNmail account verwijderen en opnieuw toevoegen hebben nog niet tot succes geleid. Specifieke serverinstellingen (IMAP, SMTP, poort, SSL, etc) zijn bekend. Vreemd dat dit probleem er sinds een week is en al die tijd daarvoor niet.

Ik heb de oplossing gevonden: probleem ontstond nadat ik de KPN Selfcare tool verwijderd had. Na deze teruggezet had, kwam deze tool met een probleem melding over een webproxy server die ingesteld was zowel voor safari als voor firefox. Via die tool probleem probleem laten oplossen, en geen email problemen meer.

Wat die webproxy server ermee te maken heeft, snap ik niet 🤔

Rare is dat dat KPN adviseert om de tool te verwijderen omdat die 64BIT niet ondersteunt, wat de nieuwe standaard wordt voor Apple
Reputatie 7
Badge +28
Knap gedaan 👍
Reputatie 7
Rare is dat dat KPN adviseert om de tool te verwijderen omdat die 64BIT niet ondersteunt, wat de nieuwe standaard wordt voor Apple

Die selfcare tool wordt inderdaad niet meer ondersteund en zou ook niet meer gebruikt moeten worden.
Vraag die ik prangender vind is welke toepassing die webproxy server heeft ingesteld.
Dat is namelijk de echte boosdoener.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kijkert, Welkom hier! Ik lees dat je de oplossing hebt gevonden en dat @wjb en @Noordzee goede input hebben gegeven. 😃 Je geeft aan dat je het raar vindt dat er is geadviseerd om de tool te verwijderen omdat die 64BIT niet ondersteunt, wat de nieuwe standaard wordt voor Apple. Hoe dit zit, durf ik je niet te zeggen. Het belangrijkste is, is dat het weer werkt. Mocht je toch nog weer tegen problemen aanlopen, dan ga ik hier navraag over doen.

Reageer