Beantwoord

kpnmail.nl geblacklist

  • 15 September 2021
  • 13 reacties
  • 980 keer bekeken

Goedemiddag,

 

kpnmail.nl staat op een blacklist van sorbs.net, ewsoutbound.kpnmail.nl (met meerdere IP’s oa:  195.121.94.170 en 195.121.94.183) staat daarop. 

 

Even gecheckt de volgende IP block staat op sorbs.net: 195.121.64.0/18

 

Dit heeft als resultaat dat veel emails die daarvandaan komen niet aankomen bij de ontvangers.

 

Bij deze het verzoek dat KPN hier actie op onderneemt.

 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 16 September 2021, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +7

We zijn er al druk mee bezig, helaas is SORBS echter niet de snelste partij.

Reputatie 7
Badge +7

Dit zou opgelost moeten zijn. Hoewell de /18 nog gelist staat, zijn er uitzonderingen toegevoegt bij SORBS voor de IP's van ons mail platform.

Helemaal super, ik had er zelf geen last van maar wel (veel) andere medewerkers  (die contact hebben met personen met een kpnmail.nl adres) van een organisatie, waar ik werk als Systeembeheerder en de email omgeving beheer.

Probleem bestaat nog steeds. Ik meerdere ipnummers in de bounces. O.a. 195.121.94.184 en 195.121.94.186

 

Waarom gebruikt KPN een mailserver met dynamische IPnummers?

Waarom gebruikt KPN een mailserver met dynamische IPnummers?

Waarschijnlijk om dit soort problemen te voorkomen, dat als er 1 IP op een blacklist komt dat ze dat kunnen excluden. Maar het houdt op zodra het complete IP block op de blacklist komt te staan...

Reputatie 7
Badge +7

Waarom gebruikt KPN een mailserver met dynamische IPnummers?


Natuurlijk doen wij dat niet. Het blok is door SORBS ergens in 2004 als dynamisch aangemerkt en recentelijk zijjn wij gemigreerd naar een nieuw mail platform welke een aantal van die IP’s hebben gekregen.

 

Edit: Ter aanvulling. Onze mail logs geven aan dat het minder word qua blokkades. Degene die nog iets tegen hielden zullen dan ook gecachde resultaten hebben gebruikt. Wij blijven het monitoren.

Goedemiddag, 

Sinds gisteren probeer ik een aantal mails te versturen, die steeds worden tegengehouden. Het lijkt alsof IP adres 195.121.94.186 nog steeds geblokkeerd wordt. Is er al enig zicht op een oplossing?

Dit probleem speelt opnieuw op (1-11-2021) voor  ewsoutbound.kpnmail.nl = 195.121.94.170

Blacklisted op SORBS SPAM, spamrl.com, Hostkarma Black.

Mail van KPN klanten komt niet aan bij domeinen die gebruik maken van N-Able Spamexperts.

Vandaag 20:50 deze result gekregen op een verzonden mail :

 

554 5.7.1 Service unavailable; Client host [195.121.94.183] blocked using

dnsbl-1.uceprotect.net; IP 195.121.94.183 is UCEPROTECT-Level 1 listed. See

http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=195.121.94.183 (in reply to RCPT

command)

Vandaag, 20 januari 2023 krijg ook ik een melding op n mailadres wat wél bestaat, van dat ewsoutbound n reactie dat er een TimeOut is... mail niet verzonden kon worden. Heb direct mijn wachtwoord veranderd. 

Reputatie 5
Badge +1

Bij wie van de kpn moet ik zijn wanneer er domeinnamen door ewsoutbound.kpnmail.nl zijn geblokkeerd?

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik zou contact opnemen met KPN Abuse via e-mail → abuse@kpn.com