Vraag

KPNmail ongewenst aangemaakt sinds xs4all helemaal is overgenomen.

  • 22 March 2022
  • 99 reacties
  • 1275 keer bekeken

Sinds KPN xs4all volledig heeft geannexeerd, krijg ik veel ongewenste email via kpnmail . nl
gebruikersnaam@kpnmail . nl heb ik nooit aangemaakt, laat staan op mijn devices ingesteld.
KPN heeft deze aangemaakt en van xs4all een alias gemaakt.
Graag wil ik dat kpnmail helemaal verwijderd word, want die ga ik nooit gebruiken en heb ik enkel overlast van.
gebruikersnaam@xs4all.nl is bekend bij al mijn contacten en die ga ik niet wijzigen.
Met KPN heb ik hierover ook al aan de telefoon gehangen en die medewerker begreep er niets van.


99 reacties

@Edwtie  Dank voor je gegevens. Momenteel zie ik dat het zogenaamde XS4All pack bij ons actief is. Die is dus gemigreerd. 

Ik begrijp van jou dat dit opgezegd had moeten worden? 

Reputatie 7

@Erwin_, Klopt het dat bij zo'n migratie de @xs4all.nl adressen als alias bij een nieuw @kpnmail.nl adres worden vastgelegd?

Is het dan zo dat er in eerste instantie gekeken wordt of dezelfde "gebruikersnaam" gebruikt kan worden? M.a.w. of gebruikersnaam@xs4all.nl vastgelegd kan worden bij een nieuw gebruikersnaam@kpnmail.nl account.

Reputatie 1

@Edwtie  Dank voor je gegevens. Momenteel zie ik dat het zogenaamde XS4All pack bij ons actief is. Die is dus gemigreerd. 

Ik begrijp van jou dat dit opgezegd had moeten worden? 

Ja. In 2021 heb ik al aangegeven dat mijn account kan niet naar kpn gegaan. Dus het is per 25 maart 2022 vervallen. Daar gebruik ik niet meer met oud account. Daar heb ik al tegen xs4all gezegd. 

@Edwtie .  Ik heb nog even nagevraagd en die annulering is inderdaad ingevoerd. Dus dat is verder een gesloten hoofdstuk. :-)

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_ 

Heeft @Henque bij zijn profiel al (voldoende) gegevens ingevuld ?

Reputatie 1

het is echt probleem. ACM gaat dus onderzoeken waarom.

De ACM gaat helemaal niet onderzoeken waarom. De ACM heeft helemaal niets te zeggen over de commerciële afspraken tussen partijen, er is immers geen sprake meer van regulering van de netwerken van "KPN Netwerk".

ACM heeft al onderzoek gedaan. Er komt opnieuw een nieuwe ontwerpbesluit na nieuwe wetwijziging. Het was wetreperatie nadat ACM verloren van ziggo had.  Zie Netwerken van ziggo en kpn moeten alsnog geopend voor concurrenten  

Reputatie 7

het is echt probleem. ACM gaat dus onderzoeken waarom.

De ACM gaat helemaal niet onderzoeken waarom. De ACM heeft helemaal niets te zeggen over de commerciële afspraken tussen partijen, er is immers geen sprake meer van regulering van de netwerken van "KPN Netwerk".

ACM heeft al onderzoek gedaan. Er komt opnieuw een nieuwe ontwerpbesluit na nieuwe wetwijziging. Het was wetreperatie nadat ACM verloren van ziggo had.  Zie Netwerken van ziggo en kpn moeten alsnog geopend voor concurrenten  

Dat is geen onderzoek naar het waarom van die prijzen maar naar het opnieuw reguleren van de netwerken. Ik ben daar een voorstander van mits (!!!) dit voor alle grote providers gaat gelden en niet alleen KPN. Als opnieuw alleen het netwerk van KPN gereguleerd zou gaan worden dan zou ik, als ik KPN was, in beroep gaan bij het CBb.

Overigens is dat "oud nieuws" en zou het resultaat elk moment gepubliceerd kunnen worden. De publicatie zou eind 2021 al plaats hebben moeten vinden maar is door de ACM uitgesteld naar Q1 van 2022. Q1 eindigt vandaag.

Reputatie 1

het is echt probleem. ACM gaat dus onderzoeken waarom.

De ACM gaat helemaal niet onderzoeken waarom. De ACM heeft helemaal niets te zeggen over de commerciële afspraken tussen partijen, er is immers geen sprake meer van regulering van de netwerken van "KPN Netwerk".

ACM heeft al onderzoek gedaan. Er komt opnieuw een nieuwe ontwerpbesluit na nieuwe wetwijziging. Het was wetreperatie nadat ACM verloren van ziggo had.  Zie Netwerken van ziggo en kpn moeten alsnog geopend voor concurrenten  

Dat is geen onderzoek naar het waarom van die prijzen maar naar het opnieuw reguleren van de netwerken. Ik ben daar een voorstander van mits (!!!) dit voor alle grote providers gaat gelden en niet alleen KPN. Als opnieuw alleen het netwerk van KPN gereguleerd zou gaan worden dan zou ik, als ik KPN was, in beroep gaan bij het CBb.

Overigens is dat "oud nieuws" en zou het resultaat elk moment gepubliceerd kunnen worden. De publicatie zou eind 2021 al plaats hebben moeten vinden maar is door de ACM uitgesteld naar Q1 van 2022. Q1 eindigt vandaag.

Het geldt ook voor ziggo… ziggo heeft ook eigen netwerk

Reputatie 7

Het geldt ook voor ziggo… ziggo heeft ook eigen netwerk

Jij zegt dat het ook geldt voor Ziggo maar dan zou ik je aanraden de huidige voorstellen van de ACM nog eens aandachtig door te nemen.

De ACM heeft in 2020 geprobeerd om zowel de netwerken van KPN als Ziggo te reguleren maar is door de hoogste rechter, het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb), teruggefloten. Sterker nog het CBb heeft de tot dan toe bestaande regulering van de netwerken van KPN daarbij ook vernietigd en dat is waarom er nu dus geen regulering meer is.

De ACM probeert nu opnieuw de netwerken van KPN gereguleerd te krijgen en lijkt Ziggo en andere providers buiten beschouwing te laten. 

Reputatie 1

Het geldt ook voor ziggo… ziggo heeft ook eigen netwerk

Jij zegt dat het ook geldt voor Ziggo maar dan zou ik je aanraden de huidige voorstellen van de ACM nog eens aandachtig door te nemen.

De ACM heeft in 2020 geprobeerd om zowel de netwerken van KPN als Ziggo te reguleren maar is door de hoogste rechter, het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb), teruggefloten. Sterker nog het CBb heeft de tot dan toe bestaande regulering van de netwerken van KPN daarbij ook vernietigd en dat is waarom er nu dus geen regulering meer is.

De ACM probeert nu opnieuw de netwerken van KPN gereguleerd te krijgen en lijkt Ziggo en andere providers buiten beschouwing te laten. 

kijk eens https://tweakers.net/nieuws/195106/kpn-stelt-voor-huur-van-zijn-glasvezelnetwerk-voor-concurrenten-te-verlagen.html dus het zal even binnen paar weken dan is er hetzelfde prijs van freedom internet

Reputatie 7

kijk eens https://tweakers.net/nieuws/195106/kpn-stelt-voor-huur-van-zijn-glasvezelnetwerk-voor-concurrenten-te-verlagen.html dus het zal even binnen paar weken dan is er hetzelfde prijs van freedom internet

Dus als KPN €2,- per maand minder gaat vragen voor odf gaat de prijs van Freedom voor de Internetaansluiting met €15,- naar beneden?

Reputatie 1

kijk eens https://tweakers.net/nieuws/195106/kpn-stelt-voor-huur-van-zijn-glasvezelnetwerk-voor-concurrenten-te-verlagen.html dus het zal even binnen paar weken dan is er hetzelfde prijs van freedom internet

Dus als KPN €2,- per maand minder gaat vragen voor odf gaat de prijs van Freedom voor de Internetaansluiting met €15,- naar beneden?

het zou gebeuren. daar gaat freedom internet straks vertellen. daar moet je niet naar geld kijken maar service telt meer zwaarder.  ACM heeft al onderzoek gedaan je hebt niet gelijk ! .

 

Reputatie 7

ACM heeft al onderzoek gedaan je hebt niet gelijk ! .

De ACM heeft, zoals ik eerder ook al aangaf, onderzoek gedaan naar het opnieuw reguleren van de netwerken van de providers. De ACM heeft geen onderzoek gedaan naar de prijsstelling want daar heeft ze, zonder regulering, helemaal niets over te zeggen, dat is een puur commerciële aangelegenheid van partijen onderling.

@Erwin_
Vandaag kreeg ik weer email binnen voor een bestelling bij Easytoys op gebruikersnaam@kpnmail . nl die niet van mij is.
In de email stond: Account aangemaakt, bestelling en vezendbevestiging.
Zijn naam en adres stond er bij vermeld.
Zoals ik eerder aangaf, mijn email is gebruikersnaam@xs4all . nl
Deze email hoor ik niet te krijgen en de privacy van deze persoon wordt ernstig geschonden door KPN
Of behalve ik, ook hij deze email heeft gekregen, weet ik niet, maar heb hem een brief gestuurd.

Graag geen technische reacties van forumleden die zelfs oude vrouwtjes willen helpen oversteken tegen haar wil.
Daar ben ik niet in geïnteresseerd, niet ik moet het oplossen, maar KPN!
 

Ik zie dat je hier telefonisch contact over hebt gehad.  Hoe is dat afgelopen?

@Erwin_ niet naar wens.
De KPN-medewerker bleef volhouden dat het spam is.
Ik probeerde uit te leggen dat het een echte email-correspondentie tussen easytoys en mijn naamgenoot uit een heel andere stad.
Omdat de KPN-medewerker door mijn uitleg heen bleef praten, heb ik boos de verbinding verbroken.
Bij de brief die ik heb gestuurd naar mijn naamgenoot, heb ik prints van de emails gedaan en verteld dat zijn privacy op het spel staat.
Dezelfde brief overweeg ik naar Autoriteit Persoonsgegevens, Radar en Kassa te sturen.

Reputatie 7
Badge +8

@Henque 

Heb je al jouw volledige profiel ingevuld hier op het forum ? Met die informatie kan @Erwin_  gericht zoeken in de KPN administratie.

@Willy22, gaf ik niet aan dat ik geen “wijze” reacties van forumleden wil, enkel KPN-medewerker..?
Als je goed leest, zie je dat @Erwin_ al lang weet dat ik telefonisch contact heb gehad met KPN.

@Henque .  Ik vind het niet fijn dat je andere forumleden zo afsnauwt. Dit forum valt of staat met klanten zoals @Willy22  die vrijwillig en onbezoldigd proberen mee te denken en te helpen. Er schuilt ook geen enkele boze opzet in zijn opmerking.

Het staat iedereen hier vrij om in topics te reageren mits ze zich aan de huisregels houden. 

 

Wat jouw issue betreft kun je toch het beste contact zoeken met je eigen telefonische helpdesk: 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

@Erwin_ ik wil niemand beledigen, maar word er moe van dat er antwoorden worden gegeven zonder dat er goed gelezen is.
Door dit probleem raak ik ook geïrriteerd.., sorry daarvoor.

Inmiddels heeft mijn naamgenoot gereageerd op gebruikersnaam@xs4all.nl
Hij vind het niet leuk dat privacygevoelige email bij mij terecht komt.
Van zijn kant gaat hij daar ook actie op ondernemen.

Was allemaal niet nodig geweest als KPN met annexatie van XS4ALL, mij niet gebruikersnaam@kpnmail.nl door de strot had geduwd.

Verder laat ik het hierbij, wat mij betreft mag je dit topic sluiten.
Groet, Henque

@Enque

Ik ben het helemaal met je eens, maar. (Ik heb de techniek maar weggelaten in dit bericht).

Dit is een gebruikersforum. De taak van een moderator is te zorgen dat leden van de community goed met elkaar communiceren.

Jammergenoeg zien ze bij bijna elk bedrijf dat zo’n forum heeft, dat veel gebruikers daarvan beter weten te helpen dan hun eigen medewerkers en denken dan dat het een helpdesk van het bedrijf is.  (Ze eisen vaak zelfs een gelijkwaardige loyaliteit als van betaalde medewerkers.)

Weet je zeker dat de naamgenoot heeft gereageerd met als afzender het emailadres jouwgebruikersnaam@kpnmail.nl

Bij een webshop kan je alles als ID intoetsen, er is zelden een verificatiesysteem dat dit verifieerd. 

Heeft hij jou gemaild via jouw kpnmail account, dan is er iets goed mis met het world wide web, want dit zal onmogelijk moeten zijn, en gaat het natuurlijk niet alleen meer om jou. 

Reputatie 7
Badge +8

@Henque 

Ondanks jouw reactie, wil ik (na enig nadenken) toch nog even hier een (laatste ??) reactie plaatsen. Ik blijf van mening dat het toch het beste is als je alle relevante gegevens - bij jouw profiel dat je hier hebt aangemaakt op dit forum - vermeld. Met die informatie kan een moderator ( @Erwin_  ???) uitzoeken wat er aan de hand is en dan de kwestie aan de juiste KPN specialist doorsturen (voor advies ?? voor een oplossing ?? ).

@Willy22 zoals je zou kunnen constateren..!, zijn mijn gegevens relevant genoeg ingevuld waaruit @Erwin_ alle nodige info over mij heb kunnen vinden.
Hij heeft immers kunnen zien dat ik telefonisch contact met KPN heb gehad.
Zie bericht van Erwin, 8 berichten hierboven.

 

Heb aan een andere moderator gevraagd om mijn account te verwijderen.
Ik word moe van irrelevant antwoorden.
Gedag...👋🏻

Reageer