Beantwoord

Kpnmail synchroniseert niet met win10 mail of thunderbird

  • 25 March 2023
  • 2 reacties
  • 78 keer bekeken

Hi all,

 

Wanneer ik de kpnmail wil instellen in de win10 mail client of thunderbird krijg ik geen goede synchronisatie. De oudere emails uit mijn account worden niet overgezet en nieuwe emails komen binnen maar zijn bij een herstart van de applicatie ook verdwenen.

Dit geld zowel voor win10 mail als thunderbird. 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 27 March 2023, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dan heeft u op een ander systeem nog een emailprogramma draaien wat het POP3 protocol gebruikt en daarbij de oudere mails van de server verwijderd.

Reputatie 7

Hoi @johnnyauto, welkom bij ons op het forum. Dit klinkt inderdaad alsof de mails op een ander apparaat met POP3 zijn gedownload. De synchronisatie is er dan nu wel en die werkt ook, maar de berichten die je verwacht zijn er simpel weg niet. Hoe heb je het nu ingesteld in de nieuwe mailprogramma's, is dat ook met POP3, of is dat met IMAP?

POP3 is een protocol dat de mail download van de server naar jouw apparaat, met het IMAP protocol wordt de mail in het mailprogramma gesynchroniseerd met de server.

Het instellen van e-mail wordt hier verder uitgelegd: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen.