Vraag

kpnmail werkt niet in Outlook van Office 365

• 22 december 2018
  • 8 reacties
  • 1051 keer bekeken

Ik heb een computer met Windows 10 en daarop vers geïnstalleerd Office 365. Nu wil ik mijn kpnmail account toevoegen in Outlook maar wat ik ook doe, dat lukt niet. Ik heb alle instelling gevolgd zoals ze op de website staan maar ik blijf een melding krijgen dat IMAP gestopt is.
Hoe los ik dit op?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi @Talleke18, welkom hier. Outlook 356 wordt veelal gebruikt voor zakelijke (Exchange) klanten, dus ik heb er niet al te veel ervaring eerlijk gezegd. Welke variant heb je precies (home/pro/personal)? Zou je anders eens wat screenshots kunnen plaatsen van de instellingen die je gebruikt? Wel even het e-mailadres wegpoetsen.
Reputatie 7
Ook ik ben zeer benieuwd naar de instellingen die je gebruikt immers met Outlook 365 is het prima mogelijk om jou emailaccount bij KPN mee te benaderen.
Hoi,
Ik gebruik Outlook365 home. Het rare is ook dat het wel lukt om het basisadres van KPN te benaderen, maar als ik vervolgens de extra mailadressen van KPN wil toevoegen lukt dat niet... Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Reputatie 7
Zijn die extra email adressen aliassen van de eerste of zijn dat andere emailaccounts?
Zijn extra mailadressen .
overigens fijne kerst allemaal
Reputatie 7
Ik denk dan maar dat je bedoelt dat die extra emailadressen aparte emailaccounts zijn en niet aliassen van het eerste emailaccount.

Het zou geen enkel probleem mogen zijn om een tweede entry te definiëren voor een tweede emailaccount. Zo te lezen lukt het definiëren ook prima, maar lijken ze niet simultaan te kunnen synchroniseren.
Als het twee aliassen van hetzelfde emailaccount zouden zijn geweest, dan had ik me daar wel iets bij voor kunnen stellen, maar bij twee aparte emailaccounts niet meer.
Excuses voor de late reactie. Beste wensen voor het nieuwe jaar!

Als ik zo kijk lijken de mailadressen toch aliassen te zijn. Betekend dit dan dat ik ze niet kan toevoegen of is een mogelijk om dat toch te doen.
Ik heb het ook geprobeerd in het mailprogramma van Windows10, daar voegt hij het mailadres wel toe maar zegt dat de instellingen verouderd zijn en haalt alsnog geen mail binnen.

Op mijn vorige laptop had ik met Outlook 2003 totaal geen problemen alle adressen toe te voegen 😞
Reputatie 7
Badge +24
De beste wensen!

Ik twijfel of het wel aliassen zijn. Vind je het goed als ik dat voor je controleer? Zo ja, stuur me dan even een privébericht met de betreffende e-mailadressen.

Reageer