Beantwoord

Kunnen jullie mijn e-mailaccount verplaatsen naar een ander account binnen hetzelfde abonnement?

  • 28 June 2022
  • 10 reacties
  • 114 keer bekeken

Hi,

kunnen jullie een email account verplaatsen, inclusief alle aliassen?

Profiel heb ik ik ingevuld en de beoogde verplaatsing is beschreven.

Met dank,

Erwin

icon

Beste antwoord door WMG-N 28 June 2022, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi beetje aparte vraagstelling.

Je hebt maximaal 6 e-mail boxen in je abonnement en elk daarvan kan 10 aliassen bevatten. Dus een e-mail box met aliassen verplaatsen is geen verplaatsen als het in hetzelfde abonnement blijft.

Of bedoel je dit: dat het hoofd adres nu ook een Alias wordt in een andere box?

Ik kan een emailadres niet hernoemen. Ik wil echter graag de inhoud van een emailaccount verplaatsen naar een emailadres met een andere naam. Het oude houfdemailadres kan daarna verwijderd worden.

Mocht het emailaccount hernoemd kunnen worden, dan is dat ook ok, zolang de inhoud en aliassen maar niet verloren gaan. De aliassen kan ik handmatig natuurlijk doen; de inhoud echter niet.

Je zou ook het hoofd adres van een box zelf moeten kunnen hernoemen. Lukt dat niet?

Http://email.kpn.com 

Nope, dat werkt niet. Het is een oud xs4all, oud demon internet account. Geen idee of dat ermee te maken heeft.

 

Oh, dat zal er vast mee te maken hebben. 

Hopelijk kan een moderator het wel. Hernoemen lijkt me in verband met behoud inhoud evident. 

Reputatie 7
Badge +21

Je zou ook het hoofd adres van een box zelf moeten kunnen hernoemen. Lukt dat niet?

https://email.kpn.com/

Ik ben het met je eens dat er meer mogelijk zou moeten zijn, maar helaas kan dat nog steeds niet.
Aanmaken en verwijderen van accounts en aliassen is mogelijk, maar zelf accounts hernoemen en aliassen verplaatsen niet.

Reputatie 7
Badge +10

@EBerlin 

Je hebt dus emailaccount A met daaraan emailadres bijv. B, C en D ? Je wilt de emailadressen B, C en D laten verplaatsen naar emailaccount E ?

Ik vrees dat het niet mogelijk is om emailaccount A te hernoemen. Voordat je emailaccount A kunt opheffen moet je echter iedereen vertellen dat ze hun email niet langer naar emailadres A maar naar emailadres F moeten sturen dat als alias aan emailaccount E hangt.

Je kunt ook handmatig email verplaatsen van emailaccount A naar emailaccount E. Ik kan de procedure voor jou beschrijven maar dan moet je wel even flink aan het werk. Als dat verplaatsen achter de rug is kun je vragen om de aliasen te laten verplaatsen van account A naar account E.

Er wordt me meer duidelijk.. Onder mijn hoofdaccount hangen meerdere mailboxen met ieder een eigen wachtwoord. In mijn logica zijn dat meerdere email accounts.

Aangezien ik altijd een alias gebruik voor mijn communicatie wordt het emailaccountadres niet of nauwelijks gebruikt. en een alias verplaatsen is relatief eenvoudig.

Het gaat hier in het bijzonder om het verplaatsen van de inhoud van het oude emailadres naar het nieuwe, aangezien hernoemen niet lukt. Als dat veel handmatig werk is, dan laat ik dat achterwege.

Reputatie 7
Badge +10

@EBerlin

Een alias gebruiken bij elk email-account maakt de situatie al een flink stuk gemakkelijker. Het valt echter wel mee met de hoeveelheid werk.

Kopieren/Verplaatsen van email:

Stel je hebt een emailaccount A met alias B en emailaccount C met alias D. Email moet naar account C worden verplaatst. Dan moet je in jouw emailprogramma het volgende doen:

1)) Zorg ervoor dat je een (extra) account hebt dat met IMAP werkt en dat naar account C en emailadres D verwijst.

2)) Voer stappen 2a - 2d uit voor elke map dat onder account A hangt:

2a)) Selecteer alle emails uit die map en markeer deze als “ongelezen”. Dan staat achter de map het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map).

2b) KOPIEER al deze emails naar een map dat onder account C hangt. Het emailprogramma zorgt er voor dat de emails worden gekopieerd naar account C (lees: op de KPN emailserver) . Naarmate er meer emails moeten worden gekopieerd neemt dit proces meer tijd in beslag.

2c)) Controleer of alles goed is overgekomen (met bijv. de KPN webmail). Open een paar emails om te kijken of deze niet beschadigd zijn.

3)) Als je zeker bent dat alles goed is overgekomen kun je de originele emails verwijderen.

Ik zou nog even wachten met het verwijderen van accounts totdat al jouw contacten weten dat ze dat ene emailadres niet meer moeten gebruiken.

Reputatie 7
Badge +21

@EBerlin Dit is inderdaad iets wat je niet zelf kunt doen Voor een oud-XS4ALL e-mail adres hebben we op dit moment niet de mogelijkheid om jou verder te helpen op het KPN forum, je kunt hiervoor bellen met 020 398 76 66. Een collega kan je via die weg verder helpen en de mogelijkheden met jou bespreken.