Beantwoord

MacOS mail - Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt

  • 20 March 2020
  • 7 reacties
  • 10641 keer bekeken

Ik assisteer mijn tante met een mail probleem. Zij heeft een MacBook met MacOS 10.15.3 (Catalina), maar de mail applicatie (v13) vraagt sinds 1,5 week continu naar haar wachtwoord. Na het invoeren van het wachtwoord krijgt ze de foutmelding: controle van accountnaam of wachtwoord mislukt.

Inloggen op de webmail met exact dezelfde gegevens werkt wel, dus we weten 100% zeker dat het wachtwoord juist is. Volgens de officiële instructies van Apple (waar de KPN website naar toe linkt) heb ik geprobeerd het mailaccount opnieuw toe te voegen, maar helaas, dezelfde foutmelding.

Zodra ik op geavanceerd klik om de IMAP instellingen te controleren zie ik alleen de IMAP server. Deze staat op imap.kpnmail.nl. Zodra ik dit bewaar krijg ik opnieuw de vraag naar het wachtwoord en uiteindelijk dezelfde foutmelding: 

 

Deze generieke foutmelding zegt natuurlijk helemaal niets. Helaas heb ik nog geen manier gevonden om meer informatie van het probleem te vinden, zoals een foutcode o.i.d.

Voor alsnog gebruikt mijn tante de webmail uit nood, maar wil graag gewoon haar mail applicatie gebruiken. What to do?

icon

Beste antwoord door huistijger 20 March 2020, 12:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @FelixGroen 

  • Ik kan niet meer inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.
    Dit kan voorkomen bij versies van MacOS  die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Kijk dan ook of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra. Meer informatie daarover vind je hier.

Dit en meer staat bij de veelgestelde vragen in het centrale topic De nieuwe KPN Webmail

 

Welkom @FelixGroen 

  • Ik kan niet meer inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.
    Dit kan voorkomen bij versies van MacOS  die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Kijk dan ook of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra. Meer informatie daarover vind je hier.

Dit en meer staat bij de veelgestelde vragen in het centrale topic De nieuwe KPN Webmail

Bedankt voor je reactie. Mijn tante gebruikt MacOS 10.15.3 (Catalina). Dit is al een hogere versie dan High Sierra (10.13). Daarnaast kan ze wel gebruik maken van de webmail, wat bevestigt dat we de juiste inloggegevens gebruiken. Ik zie verder niets in dat topic dat relevant is voor mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @FelixGroen 
Kijk de instellingen even na als je wilt:

Inkomende mail:

Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.
poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)
Vink TLS aan

Uitgaande mail:

Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.
Poort 587

Vink TLS aan
 

 

Reputatie 7
Badge +11

Excuus niet goed gelezen 🙉

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @FelixGroen, wat fijn voor je tante dat je haar hiermee helpt :slight_smile:  Webmail werkt dus wel begrijp ik, maar het lukt nog niet met de mail op haar MacBook. 

Ik lees dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord al goed gecontroleerd had, super. Deze foutmelding kan inderdaad ook met de andere instellingen te maken hebben. Is het nog gelukt om de instellingen die Huistijger deelde te doorlopen en gebruiken in de instellingen van haar MacBook? We horen graag of het is gelukt.

Sorry, een late reactie. Maar het is gelukt!

Ik heb geen manier ontdekt om de instellingen van een ingesteld account te controleren. De geavanceerd knop geeft enkel een popup met 1 instelling.

Ik heb nogmaals geprobeerd deze toe te voegen en tijdens het instellen de configuratie van huistijger gebruikt. Toen liep het wel door. Vreemd dat de oude configuratie tot 2 weken geleden nog werkte.

Bedankt voor je alle reacties. Ik markeer huistijger's reactie als de oplossing. :smile:

Reputatie 7
Badge +19

@FelixGroen Super, wat fijn om te horen, en ook fijn dat je dit laat weten :smile: