Beantwoord

mail aan @hetnet.nl komen niet meer aan

  • 9 July 2020
  • 13 reacties
  • 351 keer bekeken

verschillende klanten hebben nog een @hetnet.nl adres, maar ik krijg de volgende foutmelding:

 

cpsps-ews18.kpnxchange.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:

…...@hetnet.nl (…….@hetnet.nl)
Er is een probleem opgetreden tijdens het afleveren van uw bericht bij dit e-mailadres. Verzend het bericht opnieuw.

cpsps-ews18.kpnxchange.com gaf deze fout:
Mail rejected.





 

Diagnostische gegevens voor beheerders:

Bronserver: AM7P194MB0771.EURP194.PROD.OUTLOOK.COM

…..@hetnet.nl
cpsps-ews18.kpnxchange.com
Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected.'

icon

Beste antwoord door RBxx 9 July 2020, 11:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Spoppe10 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected betekent dat het KPN spamfilter jouw mail als Spam bestempelt en daarom weigert. De verzender ontvangt dan een “bounce” bericht met deze melding.

Neem contact op met KPN Abuse (de beheerders van het KPN spamfilter) via abuse@kpn.com 

Zij zullen dit dan onderzoeken/oplossen.

Bedankt,

 

ga ik doen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Spoppe10, ik zie dat je al op weg bent geholpen. Heb je al een reactie van Abuse ontvangen?

lijkt helemaal opgelost nu, bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Top! Bedankt voor de terugkoppeling. 

Mocht er nog eens iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Badge

Waarom gaat het eerst jaren goed en kun je klanten gewoon netjes informeren aangaande bestellingen en verzendingen en dan ineens is het geclassificeerd als spam? Buitengewoon teleurstellend en kost klanten dit. Zo jammer.

Badge

This is the mail system at host outbound5.mail.transip.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<………….@hetnet.nl>: host mx.kpnmail.nl[195.121.65.158] said: 550 5.7.1 Mail
    rejected. (in reply to end of DATA command)

 

Mailadres aangepast voor de privacy

Badge

Gaat bij ons nu mis op hetnet.nl, xs4all.nl kpnmail.nl en planet.nl bah:-(

@wollevie : Heb je al contact gezocht met abuse? 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @wollevie, vervelend dat je hier ook last van hebt. Zoals in het gemarkeerde antwoord al aangegeven betekent een foutmelding als deze dat je bericht niet geaccepteerd wordt door onze mailserver. Dit is een permanente foutmelding. Als je wilt weten waarom hij niet geaccepteerd wordt kun je contact opnemen met onze Abuse afdeling. Zij zijn te bereiken op abuse@kpn.com. Stuur een van de mails als bijlage mee. Ze kunnen je dan vertellen wat er mis is.  

Badge

Hi Erik, bedankt voor de reactie en ik heb contact gehad met abuse en dan krijg ik een verhaal dat het door het IP adres komt dat ons hostingsbedrijf gebruikt of het kan ook door de benutte VPN komen. Ik heb aan hen gevraagd om een onderzoek te doen hierin en ondertussen blijven wij ineens tegen dit probleem aanlopen wat wij vele tientallen jaren niet hebben gehad. Vrij opmerkelijk en irritant als ik eerlijk ben. Kost tijd, euris, klanten en levert slechts gedoe op plus blijkbaar ineens blokkades waar die er voorheen nooit zijn geweest. Buitengewoon jammer en naar mijn mening hoort een beslissing of iets door een klant als spam zal worden ervaren bij de klant en niet bij een provider zoals kpn te liggen toch? Succes en groetjes.

Reputatie 7
Badge +10

@wollevie 

Als een spammer ook dezelfde VPN gebruikt (denk: IP adres) als jou dan wordt jouw email ook als spam aangemerkt door de KPN emailserver. Probeer eens of je kunt emailen buiten de VPN om.

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dat je baalt @wollevie. Maar mogelijk dus door het IP van jouw hosting of van de VPN. Heb je al contact met de hosting partij? Nog weer contact met Abuse? Gaven zij nog verdere tips. En werkt het zonder VPN?