Beantwoord

mail alias verplaatsen naar andere mailbox

  • 9 September 2021
  • 13 reacties
  • 255 keer bekeken

Ik wil graag een E-mail alias overzetten naar een ander E-mail adres, beide behorend bij een KPN account. Als ik echter het alias adres verwijdere wordt deze 3 maanden gereserveerd.. Kan iemand mij helpen om deze reservering te verwijderen en de alias over te zetten?

icon

Beste antwoord door Hanna_ 10 September 2021, 18:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Casper-459

Vallen die accounts onder hetzelfde klantnummer ?

Vul bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” jouw klantnummer(s) en het emailadres in kwestie in. Maak goed duidelijk welk emailadres moet worden verplaatst van welk account naar welk account. Als dat gedaan is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan dan dat emailadres overzetten naar dat andere account of (als het emailadres al is verwijderd) de blokkering opheffen.

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb mijn profiel aangepast en de opmerking toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Casper-459, welkom.

Ik heb naar jouw profiel gekeken en ik wil je vragen om even contact op te nemen met mijn collega's van de telefonische klantenservice. Omdat je nogal veel wilt wijzigen is het makkelijker om dit direct telefonisch met een medewerker te doen. Dan kan je controleren of dit goed gaat en gaan er geen dingen onbedoeld verloren. Mijn collega's zijn te bereiken via 0800-0402 of via de chat op onze service pagina

Reputatie 7
Badge +9

Kijk ook eens naar dit onderwerp op het forum: Zelf je e-mailaliassen verhuizen | KPN Community

Piet.

Reputatie 1

Hallo @Hanna_ , 

Weet niet of dit de juiste manier van reageren is, maar had eenzelfde verzoek als de TS, ik wil e-mailaliassen naar een ander e-mailaccount van KPN verplaatsen (verschil is wellicht dat het een account van een andere gebruiker is, ik kan aan de vraag niet zien of dat bij TS ook speelde). Ik heb naar aanleiding van jouw reactie hier gelijk maar met de telefonische helpdesk contact opgenomen in plaats van een vraag op het forum te stellen, maar het antwoord was dat dit niet langer mogelijk is en dat de enige manier om mijn eigen e-mailaliassen te behouden het nemen van een e-mail only account is (a € 7,50 per maand na een eerste gratis jaar).

 

Klopt het inderdaad dat e-mailaliassen niet meer naar accounts van een andere gebruiker verplaatst kunnen worden? 

Hallo @HJ13 

Klopt het inderdaad dat e-mailaliassen niet meer naar accounts van een andere gebruiker verplaatst kunnen worden? 

Dat kan nog steeds, dat kan een moderator regelen of zelf even bellen met 0800 0402 of chatten, of Twitteren of Facebooken.

Succes.

 

Reputatie 1

Hallo @HJ13 

Klopt het inderdaad dat e-mailaliassen niet meer naar accounts van een andere gebruiker verplaatst kunnen worden? 

Dat kan nog steeds, dat kan een moderator regelen of zelf even bellen met 0800 0402 of chatten, of Twitteren of Facebooken.

Succes.

 

Dan hoop ik dat er hier een moderator reageert, want toen ik met 0800 0402 belde kreeg ik dus als antwoord dat ze dat niet meer konden… ik wacht het rustig even af hier.

Hallo @HJ13 , het is eerder gedaan, bijvoorbeeld een kind dat een mail-account had wat bij zijn ouders in zat en nu zelfstandig woont en het mail-account verplaatst naar zijn zelfstandige abo, of mensen die uit elkaar zijn gegaan en ieder voor zich een account nemen bij KPN werden ook de gedeelde accounts netjes gesplitst of mensen dien juist zijn gaan samen wonen met beiden eerst een eigen KPN-account en nu een gezamenlijk KPN-account etc.etc.

 

Reputatie 1

Bedankt voor je reacties @JanD . Dat laatste is ook hier de situatie (samenwonen). Ik weet ook zeker dat het wel gekund heeft (vroeger kon je het zelfs zelf regelen, dat heb ik in een grijs verleden zelf nog gedaan toen ik op mezelf ging wonen). Dus het komt vast goed hier. Heb telefonisch nog genoemd dat ik hier op het forum (deze thread) had gevonden dat het kon - maar omdat hier eigenlijk het advies van de moderator was om het via de telefonische klantenservice te doen heb ik gelijk maar gebeld. Dus dan verwacht je niet het antwoord te krijgen dat dit niet meer kan (zelfs nadat je zegt dat je op het KPN forum wat anders leest).

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @HJ13, welkom. 

Wat lastig! naar mijn weten moet het (nog steeds) mogelijk zijn om mailboxen tussen klantnummers te verhuizen. Wat vervelend dat jij er met de telefonische klantenservice niet uit komt, want mijn collega's zouden ook de juiste paden moeten kunnen bewandelen om dit voor jou te regelen. Zou je nog één keer willen bellen? Elke medewerker is uniek en hopelijk krijg je iemand aan de lijn met iets meer ervaring. Mocht je daar dan ook niet uitkomen, omschrijf de situatie dan zo goed mogelijk inclusief email-adressen en klantnummers in het veld persoonlijke opmerkingen in jouw profiel. Geef even een seintje wanneer je dat hebt gedaan. 

Reputatie 1

Hoi @HJ13, welkom. 

Zou je nog één keer willen bellen? Elke medewerker is uniek en hopelijk krijg je iemand aan de lijn met iets meer ervaring. Mocht je daar dan ook niet uitkomen, omschrijf de situatie dan zo goed mogelijk inclusief email-adressen en klantnummers in het veld persoonlijke opmerkingen in jouw profiel. Geef even een seintje wanneer je dat hebt gedaan. 

Hoi @Hanna_ , bedankt voor je reactie. Omdat ik niet wist of je hier de reactie nog zou zien had ik inmiddels ook een eigen vraag gestart. Ik zal straks nog een keer gaan bellen en dan hoop ik inderdaad dat het goed komt. Zo niet ,dan zal ik mijn persoonlijke opmerkingen aanvullen en een seintje geven hier. 

Reputatie 1

Hoi @Hanna_,

Het is inmiddels gelukt! Ieder medewerker is uniek inderdaad :wink:  Bedankt voor je advies hier!

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @HJ13

Fijn om te horen! En een eigen vraag starten is altijd een goed idee :blush: