Mail alleen in Webmail niet in gewone mailbox

  • 7 June 2021
  • 12 reacties
  • 183 keer bekeken

Badge

MailĀ  alleen in Webmail inbox niet in gewone mailbox. Hoe kan dit??


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Hallo @Lord Naughty, welkom op het forum. Dat is een goede vraag. Wat bedoel je precies met jouw gewone mailbox? Is dat een programma zoals Outlook of iets anders? En wat is daar niet, komt er niets binnen, lukt het niet om het in te stellen, krijg je een foutmelding? Om met je mee te kunnen denken hebben we zoals je merkt meer informatie nodig, kan je ons daaraan helpen?

Je kunt ook op deze pagina kijken, daar worden de instellingen voor de e-mail stap voor stap uitgelegd:Ā E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen. Die instellingen vergelijken met jouw instellingen kan mogelijk al helpen.

Badge

Heb naast mijn webmail, thuis Outlook in gebruik.

De betreffende email als eerste in Webmail geopend en daarna thuis in Outlook, daar stond niets.

Webmail gebruik alleen als ik email wil controleren als ik niet thuis ben.

Email is thuis in mijn gewone email simpelweg niet (in Outlook) terug te vinden ook niet in de spambakĀ 

Doorsturen gaat wel goed:thinking:

Heeft dat te maken dat ik m eerst in mijn webmail heb geopend??

Reputatie 7

Hoe heb je het in Outlook ingesteld, is dat met POP3 of met IMAP? Heb je de mail ook op andere apparaten ingesteld (zoals bijvoorbeeld een mobiele telefoon)? Als je een mail leest in de Webmail, wat doe je er daarna mee? Laat je 'm in de Inbox staan of verplaats je naar een ander mapje?

Badge

Zover als ik kan zien Imap

Verplaats alleen als ik wat moet bewaren. Anders is het na lezen deleten.

Op mijn telefoonĀ  staat alleen een Gmail, verder niets . Hou dat nl erg gescheiden.

Reputatie 7
Badge +10

@Lord NaughtyĀ :

Wat bedoel je met ā€œwebmailā€ ? Bedoel je daarmee de KPN webmail ? Of heb je daarnaast ook nog GMAIL (webmail) ?

Het kan zijn dat je je email eerst leest op jouw telefoon (GMAIL) en pas later in Outlook (bijv. laptop). Dan kan het zijn dat GMAIL email van het KPN emailadres VERPLAATST naar jouw GMAIL account. Tja, en dan staat er natuurlijk geen email meer op jouw KPN account.

Om dit te voorkomen moet je instellen bij elk van jouw GMAIL accountsĀ dat GMAIL een kopie van alle email achterlaat op de (KPN) server.

Badge

oke

Reputatie 7

Als je berichten na het lezen verwijderd zullen ze dan op een andere apparaat ook niet meer te zien zijn. Net als Willy ben ik benieuwd welke Webmail je precies gebruikt en hoe je dat doet. Of is het gelukt met zijn tip?

Reputatie 7
Badge +10

@Lord NaughtyĀ :

Het is mogelijk om de email terug te zetten op de (KPN) server maar dan moet je wel enige moeite doen. Maar ik weet niet of je daarvoor nog interesse hebt.

Badge

De standaard Webmail dus geen Gmail oid. Gebruik een oud speedlink adres. Terugzetten is niet in beeld. Heb de bewuste mail vanuit de webmailĀ  naar mijn gewone adres door gezet.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is webmail:

https://webmail.kpnmail.nl/

Gebruikt u dat?

Badge

Ja,

Naast de webmail van kpn mijn OutlookĀ  account

Reputatie 7
Badge +10

@Lord NaughtyĀ :

Ik neem aan dat je het emailprogramma ā€œOutlookā€ bedoelt en niet de email provider ā€œOutlook.comā€ ?? Dit zijn namelijk 2 verschillende dingen.

Mijn conclusie is dat er een (klein) verschil is tussen het doorsturen van email vanuit de KPN webmail enĀ  het ontvangen van email door Outlook. Waardoor Outlook geen email kan ophalen en Outlook ā€œde mist in gaat".Ā En dan zou ik toch de oorzaak toch bij Outlook zoeken. Misschien moet je Ć©Ć©n van de vele instellingen van Outlook aanpassen ?

Misschien weten de mensen op het Outlook forum een oplossing ?