Vraag

[] Mail app: laatst aangemaakt e-mailadres in MijnKPN werkt niet. Steeds een ww melding?

• 2 september 2017
  • 9 reacties
  • 111 keer bekeken

Reputatie 6
Hallo Forum!,

Ik heb mijn 5e en tevens laatste e-mailaccount aangemaakt op MijnKPN. Voor dit e-mailaccount krijg ik steeds een bounce van de KPN (?) server dat mijn wachtwoord niet goed is/blijkt te zijn. Alle reeds aangemaakte 4 e-mailaccounts werken perfect, ik heb natuurlijk al even de instellingen 1:1 gecheckt voor alle 5.

Kan iemand die ook Apple Mail gebruikt me even op weg helpen? Is dit een KPN mailserver of Apple Mail issue? Bedankt alvast voor jullie hulp! 😎

9 reacties

Badge +2
Hallo @BerendDeMeyer_, het is in deze situatie handig allereerst te kijken of je wel kunt inloggen in de KPN Webmail, als er een probleem zou zijn met de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord, zou je hier al een foutmelding moeten krijgen.

Is dat niet het geval, en kom je gewoon in je inbox, maar de fout op je Apple apparaat treedt nog wel steeds op, dan mag je aannemen dat het probleem toch ergens in de instellingen zit.
Op deze pagina kun je stap voor de stap de juiste instellingen nalopen

Lukt het ook niet in te loggen op de Webmail, controleer dan in MijnKPN of het e-mailadres hier goed geactiveerd staat en pas evt. het wachtwoord aan.
Reputatie 6
Hallo @Johannes_,

Bedankt voor je reactie en de tip om even in KPN Webmail in te loggen, dat is met mijn nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord - e-mail account - inderdaad gelukt!

Dezelfde gegevens geven nog steeds een foutmelding in Apple Mail. Ik heb kort geleden ook Thunderbird geïnstalleerd, dat werkt probleemloos.

Ik zal het account nogmaals helemaal opnieuw aanmaken in Mail.

Wordt vervolgd...
Reputatie 6
Hallo @Johannes_,

Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding in Apple Mail! Omdat ik vaker synchronisatie issues heb met meerdere van mijn e-mailaccounts in Apple Mail, stap ik voorlopig voor mijn mail-client helemaal over naar Mozilla Thunderbird v52.3.0.

Bedankt voor je moeite! 😎
Reputatie 7
Badge +19
Sorry, ik heb dit topic gemist, maar bij mij werkt Applemail probleemloos ook voor de KPNmail
Ik gebruik POP en de poort 995 en tls/ssl aangevinkt
Voor SMTP gebruik ik poort 587
Reputatie 6
Hallo @huistijger,

Alsnog bedankt voor je reactie!

Ik gebruik POP en de poort 995 en tls/ssl aangevinkt
Voor SMTP gebruik ik poort 587

Ik gebruik voor al mijn mail clients de iMap omdat ik op een aantal verschillende devices mijn e-mail wil kunnen verwerken.
Reputatie 7
Badge +19
Dat kan bij POP ook, maar goed, sorry dan kan ik je niet helpen, heb geen ervaring met IMAP
Reputatie 6
Geen probleem @huistijger, dat je überhaupt de moeite neemt waardeer ik al! 😎
Reputatie 3
Dat kan bij POP ook, maar goed, sorry dan kan ik je niet helpen, heb geen ervaring met IMAP
Inderdaad, moet je bij Thunderbird er wel even aan denken, om op het tabblad serverinstellingen de regel "berichten op de server laten voor .. dagen" deze op b.v. 7 of 10 dagen te zetten.

Heb hier ook een "ouderwetse" mailclient (Thunderbird) waar ik pop 3 gebruik; gebruik het programma Mailstore Home met Imap als mailbackup (start gelijk op bij PC-start).
Reputatie 6
Dank voor je reactie @jannuh! Ik gebruik in Thunderbird v52.3.0 gewoon iMap voor o.a. ook mijn KPN accounts. Alles serverinstellingen voor de mappen heb ik op "nooit" staan.

Wat bedoel je met 'ouderwets' in Thunderbird?

Reageer