Beantwoord

Mail body type not supported by remote host

• 10 mei 2016
  • 22 reacties
  • 13645 keer bekeken

Van enkele mailadressen, die ik regelmatig heb gebruikt,  kan ik momenteel wel post ontvangen, maar niet beantwoorden

Ik krijg dan een berichtje terug body type not supported by Remote Host.

Hoe los ik dit in vredesnaam op en heeft het te maken met windows 10?

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik_ 16 mei 2016, 16:04

Voor Thunderbird kan het helpen, volgens Google, om een preference aan te passen.

In de Engelse versie van Thunderbird open je het Tools menu en dan ga je naar Options > Advanced > General > Advanced Configuration > Config Editor. Bevestig de waarschuwing dat je voorzichtig zult zijn en druk dan eens op Ctrl+F. Dit opent een zoekvenster. Vul in dat venster in: mail.strictly_mime. Druk op enter, en je komt uit bij die preference. Pas deze dan aan naar 'true'.

Ik ben benieuwd of dit helpt.

Edit: Voor de Nederlandse versie:

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Krijg je deze email terug, of is dit een foutmelding?
Mag ik vragen naar wat voor soort emailadres je stuurt?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi , welkom op het forum! Erg lastig als je niet kunt mailen, vooral als het eerder wel lukte. 

Deze foutmelding geeft aan dat er iets in de mail zit dat niet ondersteund wordt door de ontvangende mailserver. Het gaat hier dan voornamelijk om de manier waarop de tekst van je mail gecodeerd wordt voor het verzonden wordt. Dit kan namelijk op een manier die 7 bit MIME wordt genoemd, en op een manier die 8 bit MIME wordt genoemd. Meestal met deze foutmelding blijkt de ontvangende server 8 bit MIME niet goed aan te kunnen. 

Bij de meeste mailprogramma's kun je instellen welke manier wel en niet gebruikt wordt. Nu weet ik daar ook niet heel veel van, maar samen komen we er vast uit. Hiervoor moeten we wel eerst weten welk mailprogramma je gebruikt.

Als ik, met hetzelfde mail programma, een bericht uitstuur via de kpnmail uitgaande mailserver krijg ik deze foutmelding.

Voor een bericht naar hetzelfde e-mail adres via een andere mail-server krijg ik deze melding niet.

Ik gebruik Thunderbird

Reputatie 7
Badge +21
Dag jdg, welkom op het forum! Lastig dat jij deze foutmelding ook krijgt in Thunderbird!

Krijg je deze foutmelding bij alle mailadressen die je een mail probeert te versturen, of krijg je de foutmelding bij het ene adres wel en bij het andere niet?

Heb je de uitgaande mailserver zoals aangegeven op deze pagina ingesteld?

Reputatie 7
Badge +28
Voor Thunderbird kan het helpen, volgens Google, om een preference aan te passen.

In de Engelse versie van Thunderbird open je het Tools menu en dan ga je naar Options > Advanced > General > Advanced Configuration > Config Editor. Bevestig de waarschuwing dat je voorzichtig zult zijn en druk dan eens op Ctrl+F. Dit opent een zoekvenster. Vul in dat venster in: mail.strictly_mime. Druk op enter, en je komt uit bij die preference. Pas deze dan aan naar 'true'.

Edit: Voor de Nederlandse versie:

Probleem idd opgelost. Dank!

Reputatie 7
Badge +21
Fijn dat het opgelost is jdg! Als er in de toekomst iets is weet je ons te vinden.

Erik_ schreef op 16 mei '16 om 16:04u
@jdg Voor Thunderbird kan het helpen, volgens Google, om een preference aan te passen.

Het hielp zeker. In de Nederlandse versie 45.1.1 is het:

Extra # Opties # Geavanceerd # Cofiguratie editor  en verder als hierboven.

Bedankt voor de hulp, al vraag ik me af hoe dit ineens zo kan zijn. Ik heb/had geen instellingen veranderd en een zelfde opmaak&inhoud heb ik eerder aan dezelfde organisatie gestuurd. Tussendoor is Thunderbird wel een keer geüpdate. Het zal toch niet ....

groeten van Bram

Reputatie 7
Badge +28
Dank je voor de Nederlandse toevoeging, Bram! Ik heb dit probleem voor dit topic eigenlijk niet eerder gezien. Omdat het bij jdg ook om Thunderbird ging (van topic starter hebben we niets meer vernomen) vermoed ik wel dat het daar  wat mee te maken heeft. 

Op onze pagina vind je een nederlandstalige uitleg om het probleem op te lossen: https://www.computerzorg.nl/computerhulp/thunderbird-5-6-1-body-type-not-supported-by-remote-host/
Bij Thunderbird versie 45.7.1 is het nederlandstalige menu anders dan hierboven door BramMH9 beschreven.
Na Extra, Opties, geavanceerd, moet ik kiezen tussen: algemeen, gegevenskeuzes, netwerk, update en certificaten. Bij geen van deze vijf smaken kom ik de config editor of waarschuwingen tegen.
Hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +22
Ha Flip, goede vraag! Ik heb Thunderbird er zelf even bij gepakt en zie na 'geavanceerd' onder het tabblad 'Algemeen' rechtsonder 'Configuratie-editor' staan. Zie het screenshot hieronder:

Kom je er zo uit?
Bedankt! Nu kan ik het zelfs (en de mails zijn weer te versturen)
Reputatie 7
Badge +22
Goed om te horen, Flip! Fijn dat alles nu weer werkt :)

Als je nog ergens tegen aanloopt, dan weet je ons te vinden!
Reputatie 1
Mijn Thunderbird versie 52.2.0 heeft onder extra geen 'opties'?? Waar vind ik die dan nu?
Reputatie 1
Mijn Thunderbird versie 52.2.0 heeft onder extra geen 'opties'?? Waar vind ik die dan nu?
Ik heb het al gevonden! Bij 'voorkeuren' --> algemeen.🙂
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @vazzie, opgelost dus? 🙂 Als je nog hulp nodig hebt dan hoor ik het graag,
Reputatie 1
Ha @Paul_, ja hoor, mijn probleem is geen probleem meer! 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Mooi zo! 🙂
Dank. Ik liep ook tegen dit probleem aan??? Gelukkig opgelost door dit antwoord met Thunderbird. KPN is de enige die dit blokkeert!
Waarom?
Reputatie 7
Badge +30
KPN is niet de enige die dit blokkeert. Dit is een algemene instelling die standaard zo staat in Exchange servers. Sommige partijen zetten die uit en andere partijen gebruiken een ander type mailserver.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum, D! Het is inderdaad een standaardinstelling. Niet iets dat we expres zo doen 🙂 Fijn te horen dat het voor jou nu opgelost is met de hier vermelde aanpassing.

Reageer