Beantwoord

Mail dat KPN ID Verloopt omdat die al langer dan een jaar niet is gebruikt

  • 3 August 2021
  • 10 reacties
  • 1838 keer bekeken

Goedemorgen,

Mijn collega kreeg zojuist een mail dat zijn emailadres al langer dan 1 jaar niet meer in gebruik is en dat zijn KPN ID op 2 september verloopt als hij niks doet. Hij gebruikt dit e-mailadres wel gewoon. Enig idee wat te doen?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 August 2021, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ASchers 
Weet je zeker dat het geen phishing is?
Wat is het complete adres van de afzender? 

Hoi @huistijger,

 

Het emailadres is no-reply@kpn.com dus dat is geen gek emailadres lijkt me.

Hallo @ASchers , hij kan dat mailaccount dan wel regelmatig gebruiken, maar het KPN-ID blijkbaar zelden of nooit en daar gaat het KPN om.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ASchers 

Ik denk dat je twee zaken uit elkaar moet houden. Het gebruik van e-mail en het inloggen met het KPN ID in de beheeromgeving MijnKPN. Ik denk dat jouw collega al langer dan 1 jaar niet heeft ingelogd in MijnKPN. Dan verloopt (na een waarschuwing) dit KPN ID. De e-mailbox blijft gewoon werken.

Reputatie 7
Badge +21

Nee @ASchers daar is niets mis mee.
Bel anders even 0800 0402 die kunnen je vast meer vertellen.

Of zet je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand, en kunnen ze zien wat er mis mee is.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ASchers!

Deze mail is volledig te vertrouwen en heeft enkel betrekking op de KPN ID account die aangemaakt is met het mailadres dat ook in de mail benoemd wordt. Deze zal al geruime tijd niet zijn gebruikt en daarom zal de KPN ID account worden verwijderd. Dit staat helemaal los van de email, geen zorgen dus op dat gebied!

 

Die vragen bekropen mij ook. Is dit wel zuivere koffie? Blijkbaar.

Maar ergens vindt ik het onzin dat KPN het na een jaar niet gebruik welletjes vindt en het kpn-id wil sluiten. Als alles ok is, hoef ik niet telkens er in te kijken. Als ik een jaar niet bij Blokker ben geweest omdat ik niets nodig had, sluiten ze toch ook niet de deur voor mij?? Of zijn er niet genoeg plaatsen en wil KPN slapende klanten eruit bonjouren? Nou, ik neem genoeg diensten af, dus ik slaap niet.

Reputatie 7
Badge +19

@wdf Dank voor het signaal en je feedback. Je bent altijd welkom om gebruik te maken van MijnKPN! Bovenstaande berichten kloppen, als een account langer dan een jaar niet gebruikt wordt, wordt het gedeactiveerd. Dit gebeurt onder andere in verband met je privacy en veiligheid van gegevens. Mocht dit gebeuren, dan kan je later altijd een nieuw KPN ID aanmaken. 

Ik heb die mail ook gehad, en ik heb kpn via Budget alles in 1. Gaat het nou om mijn email of om kpn te kunnen gebruiken. Dus als ik op kpn niets doe omdat is via budget kpn kijk dan kan ik geen tv meer kijken??

Reputatie 7
Badge +20

Deze mail heeft puur betrekking op een MijnKPN account @Esther225, dit staat helemaal los van je tv abonnement. Dit zal daar dus geen invloed op hebben!