Beantwoord

Mail forwarding naar iCloud

  • 27 november 2015
  • 38 reacties
  • 1496 keer bekeken

Sinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?

icon

Beste antwoord door MartinvanDijk 1 december 2015, 22:02

Er komt zojuist weer mail binnen op mijn iCloud-account vanaf KPN-mailservers.

Bekijk origineel

38 reacties

Op een mail die ik vanmiddag vanaf mijn werk probeerde te versturen naar mijn KPN-adres, de volgende foutmelding gekregen (afkomstig van postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed

MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21u
Sinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?

 
Reputatie 7
Badge +30

MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21u

Sinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?



Hoi,

Deze melding betekent dat de KPNMail server op dit moment niet naar iCloud kan emailen. De KPNMail server zal dit nog enkele keren weer proberen en anders krijg je een een "failed"-bericht.

Ik denk dat het het verstandigst is om even te wachten en later nog een keer te proberen. Mocht het dan nog niet werken, en het ook bij andere klanten zich voor doen, dan verwacht ik dat KPN actie onderneemt.

Werkt versturen vanuit Webmail ook niet? Zo voorkom je problemen met verkeerde serverinstellingen in je emailclient

Robin

RobinFlikkema schreef op 27 nov '15 om 17:43u
MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21uSinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?

Hoi,

Deze melding betekent dat de KPNMail server op dit moment niet naar iCloud kan emailen. De KPNMail server zal dit nog enkele keren weer proberen en anders krijg je een een "failed"-bericht.

Ik denk dat het het verstandigst is om even te wachten en later nog een keer te proberen. Mocht het dan nog niet werken, en het ook bij andere klanten zich voor doen, dan verwacht ik dat KPN actie onderneemt.

Werkt versturen vanuit Webmail ook niet? Zo voorkom je problemen met verkeerde serverinstellingen in je emailclient

Robin

 
Dank voor je bericht Robin.

Via Webmail had ik inderdaad al geprobeerd. Versturen vanuit Webmail naar Icloud/Gmail/werk levert het resultaat op zoals beschreven; naar iCloud komt niets aan (ook niet op andere icloud adressen), naar Gmail en werk gaat prima.

Ik wacht even af (goede oefening in geduld :D).

groeten, Martin

Reputatie 1
Vorige week kregen KPN-gedupeerden drie matige films als compensatie voor 36 uur TV-gemis.

Ik heb nu al langer geen mail naar iCloud, dat ik zakelijk niet kan missen. 

Ben benieuwd waar KPN dit keer mee komt.....

sjra5854 schreef op 28 nov '15 om 21:40u
Vorige week kregen KPN-gedupeerden drie matige films als compensatie voor 36 uur TV-gemis.

Ik heb nu al langer geen mail naar iCloud, dat ik zakelijk niet kan missen. 

Ben benieuwd waar KPN dit keer mee komt.....

 
Ik ben dus niet de enige. Dat is in ieder geval goed om te weten. 

Vandaag werd ik overigens gebeld door KPN nav het ticket dat is aangemaakt. Ze probeerden te melden dat het versturen van mail naar iCloud geen probleem is, alleen mail forwarding zou mis gaan. Gelukkig vanochtend nog even geprobeerd mail te versturen naar een paar iCloud-adressen; geen van de mails kwam aan dus ik kon dit direct weerleggen. Ticket staat nog open.

Reputatie 1
Dag Martin,

jij en ik zijn lang niet de enigen. Niemand lijkt van KPN naar iCloud te kunnen mailen. Ik krijg reacties van KPN- mailadres-houders ( wat ik zelf dus ook ben) met klachten over onbereikbaarheid.  Het is dus een veel bredere echte storing, vandaar mijn verwijzing naar vorige week.

ik ben benieuwd of KPN er iets mee doet.

naast de vandaag en gisteren véél voorkomende en uiterst irritante melding inz 'IMAP' ( heeft dit misschien met elkaar te maken, ik weet het niet, maar het zet een leek als ik wel aan het denken) is dit geen goede beurt voor KPN.

als men niet snel met een reactie/oplossing komt, overweeg ik over te stappen : iets dat ik na 35 jaar PTT/KPN niet voor mogelijk had gehouden ......

MartinvanDijk schreef op 28 nov '15 om 23:13u
sjra5854 schreef op 28 nov '15 om 21:40uVorige week kregen KPN-gedupeerden drie matige films als compensatie voor 36 uur TV-gemis.

Ik heb nu al langer geen mail naar iCloud, dat ik zakelijk niet kan missen. 

Ben benieuwd waar KPN dit keer mee komt.....

 Ik ben dus niet de enige. Dat is in ieder geval goed om te weten. 

Vandaag werd ik overigens gebeld door KPN nav het ticket dat is aangemaakt. Ze probeerden te melden dat het versturen van mail naar iCloud geen probleem is, alleen mail forwarding zou mis gaan. Gelukkig vanochtend nog even geprobeerd mail te versturen naar een paar iCloud-adressen; geen van de mails kwam aan dus ik kon dit direct weerleggen. Ticket staat nog open.

 
MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21u
Sinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?

 
Ik heb hier nog steeds last van. Volgens Apple ligt het aan KPN, volgens KPN ligt het aan Apple. Een belangrijk aspect is, hoe kan dit worden verholpen?

Het is niet alleen het forwarden van e-post, het is ook het direct versturen.

Leest KPN deze stukken eigenlijk wel?

Dit is een ramp. KPN doe er s.v.p. wat aan. Wat is er vrijdag veranderd?

Reputatie 1
Gebruikerd schreef op 29 nov '15 om 11:11u
Het is niet alleen het forwarden van e-post, het is ook het direct versturen.

Leest KPN deze stukken eigenlijk wel?

Dit is een ramp. KPN doe er s.v.p. wat aan. Wat is er vrijdag veranderd?

 
Ik heb iCloud op iPad én PC opnieuw geïnstalleerd, wat niet heeft geholpen.

Ik heb sterk het gevoel dat het aan KPN ligt, mail die is verzonden  vanaf andere providers wordt wél ontvangen. Hoe kan het dan aan Apple liggen ?

Er is een snelle en afdoende reactie van KPN nodig om te voorkomen dat consumentenprogramma's hierop springen.  Ik neig ernaar ze een handje te gaan helpen..........

Reputatie 1
Gebruikerd schreef op 29 nov '15 om 11:08u
MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21uSinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?

 Ik heb hier nog steeds last van. Volgens Apple ligt het aan KPN, volgens KPN ligt het aan Apple. Een belangrijk aspect is, hoe kan dit worden verholpen?

 
Dag Martin, zie mijn reactie aan Gebruikerd.

Sjra

Reputatie 1
RobinFlikkema schreef op 27 nov '15 om 17:43u
MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21uSinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?

Hoi,

Deze melding betekent dat de KPNMail server op dit moment niet naar iCloud kan emailen. De KPNMail server zal dit nog enkele keren weer proberen en anders krijg je een een "failed"-bericht.

Ik denk dat het het verstandigst is om even te wachten en later nog een keer te proberen. Mocht het dan nog niet werken, en het ook bij andere klanten zich voor doen, dan verwacht ik dat KPN actie onderneemt.

Werkt versturen vanuit Webmail ook niet? Zo voorkom je problemen met verkeerde serverinstellingen in je emailclient

Robin

 
Dag Robin,

is een ambassadeur een medewerker van KPN ?  zo ja, vraag de baas eens om een afdoende oplossing !

dit gaat een beetje uit de hand lopen.......

naar mijn bescheiden mening ligt dit niet aan Outlook-instellingen of Apple-dingetjes, maar enkel en alleen aan KPN.

Ik krijg namelijk via allerlei providers mail op mijn iCloud-account binnen, behalve van KPN !

Als je als ambassadeur hier iets aan kunt verhelpen, chapeau en bedankt.

Vriendelijke groet

Sjra

Reputatie 7
Badge +30

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 11:26u


RobinFlikkema schreef op 27 nov '15 om 17:43u


MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21u

Sinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?



Hoi,

Deze melding betekent dat de KPNMail server op dit moment niet naar iCloud kan emailen. De KPNMail server zal dit nog enkele keren weer proberen en anders krijg je een een "failed"-bericht.

Ik denk dat het het verstandigst is om even te wachten en later nog een keer te proberen. Mocht het dan nog niet werken, en het ook bij andere klanten zich voor doen, dan verwacht ik dat KPN actie onderneemt.

Werkt versturen vanuit Webmail ook niet? Zo voorkom je problemen met verkeerde serverinstellingen in je emailclient

Robin



Dag Robin,

is een ambassadeur een medewerker van KPN ?  zo ja, vraag de baas eens om een afdoende oplossing !

dit gaat een beetje uit de hand lopen.......

naar mijn bescheiden mening ligt dit niet aan Outlook-instellingen of Apple-dingetjes, maar enkel en alleen aan KPN.

Ik krijg namelijk via allerlei providers mail op mijn iCloud-account binnen, behalve van KPN !

Als je als ambassadeur hier iets aan kunt verhelpen, chapeau en bedankt.

Vriendelijke groet

Sjra



Nee ik ben geen medewerker maar gewoon klant net als jullie. Om uit te sluiten dat het aan Outlook instellingen ligt kan je webmail gebruiken, die gebruikt namelijk altijd de goede SMTP instellingen.

Ik heb het topic echter wel bij WebCare genoemd in de hoop dat ze snel zullen reageren en hopelijk dit door kunnen geven aan de betreffende afdeling.

Mocht je wel na 35 jaar KPN overstappen naar een andere provider, dan zou je er ook direct over na kunnen denken om geen provider-gerelateerd email adres te nemen

Robin

Gebruikerd schreef op 29 nov '15 om 11:11u
Het is niet alleen het forwarden van e-post, het is ook het direct versturen.

Leest KPN deze stukken eigenlijk wel?

Dit is een ramp. KPN doe er s.v.p. wat aan. Wat is er vrijdag veranderd?

 
Krijg je een foutmelding? Zo ja, kun je die posten? Let daarbij op dat je niet je eigen e-mail adres per ongelijk mee post.

Reputatie 1
Beste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist iemand van een KPN Helpdesk gesproken en die gaf aan dat de oplossing van dit issue nog wel enkele dagen op zich kan laten wachten. Het zou nl een 'blokkade' bij iCloud kunnen zijn, die aan die kant moet worden opgelost.

Het probleem zou doorgegeven zijn / worden. 

Wat dat niet-provider gerelateerd mail-adres betreft, daar ga ik eens verder in zoeken; bedankt voor de tip. 

Prettige zondag verder.

Sjra

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 11:19u
Gebruikerd schreef op 29 nov '15 om 11:11uHet is niet alleen het forwarden van e-post, het is ook het direct versturen.

Leest KPN deze stukken eigenlijk wel?

Dit is een ramp. KPN doe er s.v.p. wat aan. Wat is er vrijdag veranderd?

 Ik heb iCloud op iPad én PC opnieuw geïnstalleerd, wat niet heeft geholpen.

Ik heb sterk het gevoel dat het aan KPN ligt, mail die is verzonden  vanaf andere providers wordt wél ontvangen. Hoe kan het dan aan Apple liggen ?

Er is een snelle en afdoende reactie van KPN nodig om te voorkomen dat consumentenprogramma's hierop springen.  Ik neig ernaar ze een handje te gaan helpen..........

 
Opnieuw installeren van icloud zal het probleem niet verhelpen; was het maar zo eenvouding. Inmiddels heb ik een paar foutmeldingen op berichten ontvangen die aangeven dat er inderdaad een probleem zit tussen de mail server(s) van KPN en de mail server(s) van Apple. Er lijkt een time out op te treden.

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:41u
Beste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist iemand van een KPN Helpdesk gesproken en die gaf aan dat de oplossing van dit issue nog wel enkele dagen op zich kan laten wachten. Het zou nl een 'blokkade' bij iCloud kunnen zijn, die aan die kant moet worden opgelost.

Het probleem zou doorgegeven zijn / worden. 

Wat dat niet-provider gerelateerd mail-adres betreft, daar ga ik eens verder in zoeken; bedankt voor de tip. 

Prettige zondag verder.

Sjra

 
Beste Sjra (en anderen),

Krijg je een foutmelding? Zo ja, kun je die posten? Let daarbij op dat je niet je eigen e-mail adres per ongelijk mee post.

groeten, Martin

Reputatie 1
MartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 12:49u
sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:41uBeste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist iemand van een KPN Helpdesk gesproken en die gaf aan dat de oplossing van dit issue nog wel enkele dagen op zich kan laten wachten. Het zou nl een 'blokkade' bij iCloud kunnen zijn, die aan die kant moet worden opgelost.

Het probleem zou doorgegeven zijn / worden. 

Wat dat niet-provider gerelateerd mail-adres betreft, daar ga ik eens verder in zoeken; bedankt voor de tip. 

Prettige zondag verder.

Sjra

 Beste Sjra (en anderen),

Krijg je een foutmelding? Zo ja, kun je die posten? Let daarbij op dat je niet je eigen e-mail adres per ongelijk mee post.

groeten, Martin

 
Dag Martin.,

Krijg een mailbericht van 

postmaster@cpsmtb_ews06.kpnxchange.com 

Delivery  Status Notification  (delay)

dus geen foutmelding in het scherm bij verzending.

Ik heb n.a.v. een eerder bericht geprobeerd om vanuit KPNwebmail iets te verzenden naar een iCloud-adres en dan komt er wél in het scherm de melding dat verzenden niet lukt. 

vr.gr

Sjra

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:56u
MartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 12:49usjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:41uBeste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist iemand van een KPN Helpdesk gesproken en die gaf aan dat de oplossing van dit issue nog wel enkele dagen op zich kan laten wachten. Het zou nl een 'blokkade' bij iCloud kunnen zijn, die aan die kant moet worden opgelost.

Het probleem zou doorgegeven zijn / worden. 

Wat dat niet-provider gerelateerd mail-adres betreft, daar ga ik eens verder in zoeken; bedankt voor de tip. 

Prettige zondag verder.

Sjra

 Beste Sjra (en anderen),

Krijg je een foutmelding? Zo ja, kun je die posten? Let daarbij op dat je niet je eigen e-mail adres per ongelijk mee post.

groeten, Martin

 Dag Martin.,

Krijg een mailbericht van 

postmaster@cpsmtb_ews06.kpnxchange.com 

Delivery  Status Notification  (delay)

dus geen foutmelding in het scherm bij verzending.

Ik heb n.a.v. een eerder bericht geprobeerd om vanuit KPNwebmail iets te verzenden naar een iCloud-adres en dan komt er wél in het scherm de melding dat verzenden niet lukt. 

vr.gr

Sjra

 
Die delay notification heb ik ook een paar keer ontvagen (en mensen die mij geprobeerd hebben te mailen), maar daarnaast ontving ik gisteren ook een anderen melding: Delivery status notification (Failure), met de volgende details:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

      ******@icloud.com

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews06.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 28 Nov 2015 11:34:24 +0100

Final-Recipient: rfc822;******@icloud.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Die melding geeft vrij duidelijk aan dat de connectie naar de ontvangende mail server niet tot stand komt. Daaraan kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen. Twee engineers van beide betrokken partijen kunnen dit vrij eenvoudig oplossen, maar niet zolang KPN wijst naar Apple en omgekeerd.

Reputatie 7
Badge +30

MartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 13:07u


sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:56u


MartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 12:49u


sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:41u

Beste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist iemand van een KPN Helpdesk gesproken en die gaf aan dat de oplossing van dit issue nog wel enkele dagen op zich kan laten wachten. Het zou nl een 'blokkade' bij iCloud kunnen zijn, die aan die kant moet worden opgelost.

Het probleem zou doorgegeven zijn / worden. 

Wat dat niet-provider gerelateerd mail-adres betreft, daar ga ik eens verder in zoeken; bedankt voor de tip. 

Prettige zondag verder.

Sjra

 


Beste Sjra (en anderen),

Krijg je een foutmelding? Zo ja, kun je die posten? Let daarbij op dat je niet je eigen e-mail adres per ongelijk mee post.

groeten, Martin

 


Dag Martin.,

Krijg een mailbericht van 

postmaster@cpsmtb_ews06.kpnxchange.com 

Delivery  Status Notification  (delay)

dus geen foutmelding in het scherm bij verzending.

Ik heb n.a.v. een eerder bericht geprobeerd om vanuit KPNwebmail iets te verzenden naar een iCloud-adres en dan komt er wél in het scherm de melding dat verzenden niet lukt. 

vr.gr

Sjra

 


Die delay notification heb ik ook een paar keer ontvagen (en mensen die mij geprobeerd hebben te mailen), maar daarnaast ontving ik gisteren ook een anderen melding: Delivery status notification (Failure), met de volgende details:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

      ******@icloud.com

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews06.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 28 Nov 2015 11:34:24 +0100

Final-Recipient: rfc822;******@icloud.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Die melding geeft vrij duidelijk aan dat de connectie naar de ontvangende mail server niet tot stand komt. Daaraan kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen. Twee engineers van beide betrokken partijen kunnen dit vrij eenvoudig oplossen, maar niet zolang KPN wijst naar Apple en omgekeerd.



Naar mijn idee is het heel duidelijk. Je onvangt is een "Delay" omdat de KPNMail server probeert het bericht opnieuw te versturen. Als het opnieuw versturen enkele keren niet lukt ontvang je een "Failure" en stopt de mailserver met opnieuw proberen. 

Het lijkt mij dat de KPNMail server geen verbinding heeft met de Apple Mail server. De oorzaak hiervan kan ook bij Apple liggen, maar voor ons als gebruiker is het alleen belangrijk dat KPN of Apple dit oplost.

Robin

Reputatie 1
MartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 13:07u
sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:56uMartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 12:49usjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:41uBeste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist iemand van een KPN Helpdesk gesproken en die gaf aan dat de oplossing van dit issue nog wel enkele dagen op zich kan laten wachten. Het zou nl een 'blokkade' bij iCloud kunnen zijn, die aan die kant moet worden opgelost.

Het probleem zou doorgegeven zijn / worden. 

Wat dat niet-provider gerelateerd mail-adres betreft, daar ga ik eens verder in zoeken; bedankt voor de tip. 

Prettige zondag verder.

Sjra

 Beste Sjra (en anderen),

Krijg je een foutmelding? Zo ja, kun je die posten? Let daarbij op dat je niet je eigen e-mail adres per ongelijk mee post.

groeten, Martin

 Dag Martin.,

Krijg een mailbericht van 

postmaster@cpsmtb_ews06.kpnxchange.com 

Delivery  Status Notification  (delay)

dus geen foutmelding in het scherm bij verzending.

Ik heb n.a.v. een eerder bericht geprobeerd om vanuit KPNwebmail iets te verzenden naar een iCloud-adres en dan komt er wél in het scherm de melding dat verzenden niet lukt. 

vr.gr

Sjra

 Die delay notification heb ik ook een paar keer ontvagen (en mensen die mij geprobeerd hebben te mailen), maar daarnaast ontving ik gisteren ook een anderen melding: Delivery status notification (Failure), met de volgende details:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

      ******@icloud.com

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews06.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 28 Nov 2015 11:34:24 +0100

Final-Recipient: rfc822;******@icloud.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Die melding geeft vrij duidelijk aan dat de connectie naar de ontvangende mail server niet tot stand komt. Daaraan kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen. Twee engineers van beide betrokken partijen kunnen dit vrij eenvoudig oplossen, maar niet zolang KPN wijst naar Apple en omgekeerd.

 
Dag Martin,

Deze melding krijg ik ook, naast dat delay-bericht (door alle probeersels heb ik intussen zoveel van dit soort meldingen, dat ik de prullenbak heb geleegd en deze vergeten was).

Leest KPN dit forum mee, denk je ?  Dan zullen ze  -hoop ik - het wel oppikken.

Mijn gesprekspartner van een half uurtje geleden zou het overigens ook doorgeleiden.

Laten we hopen dat het geen kastje-muur verhaal wordt.

 

vriendelijke groet

Sjra.

Reputatie 7
Badge +30

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 13:13u

Leest KPN dit forum mee, denk je ?  Dan zullen ze  -hoop ik - het wel oppikken.



Ja dat doen ze. Ze werken echter alle topics op volgorde af

Reputatie 1
beste allen,

zojuist contact met Apple-helpdesk gehad.

issue is naar hoger level getild en er wordt dus kennelijk aan gewerkt

oplossing kan wel even op zich laten wachten......

vr gr

Sjra 

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond,

Zeer vervelend dat dit probleem al enkele dagen speelt!

Ik heb intern navraag gedaan naar deze situatie. Als ik een terugkoppeling heb ontvangen laat ik dat hier weten.

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond,

Het probleem is inmiddels in behandeling bij de beheerders van het mailplatform. We doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
Koen

Reputatie 1
Koen schreef op 30 nov '15 om 21:10u
Goedenavond,

Het probleem is inmiddels in behandeling bij de beheerders van het mailplatform. We doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
Koen

 
Beste Koen,

Mooi zo.

Fijn dat er iemand iets aan gaat doen.

Gisteren had ik zowel een vriendeljke collega van jou als een klantvriendelijke Apple-helpdesker aan de lijn. 

Ik hoop dat de oorzaak van het probleem   -dat nog steeds bestaat !!-  snel kan worden achterhaald en opgelost.

Als ik je -niet openbaar- kan mailen, wil ik je de namen en mail-adressen van die twee mensen wel doorgeven ?

vriendelijke groet,

Sjra

Reageer