Beantwoord

Mail forwarding naar iCloud

• 27 november 2015
  • 38 reacties
  • 1472 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Koen schreef op 30 nov '15 om 21:10u
Goedenavond,

Het probleem is inmiddels in behandeling bij de beheerders van het mailplatform. We doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
Koen

Bedankt voor je bericht, Koen. 

Op http://allestoringen.nl/storing/icloud staan inmiddels 267 reacties. Daarmee is het niet een probleem bij een paar gebruikers.

MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21u
Sinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Koppeling KPN/iCloud lijkt niet te werken.

Herkenbaar?

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Dacht eerst dat het probleem bij Apple lag, maar na uitgebreid testen blijkt de server van KPN het verzenden (en automatisch forwarden) naar een icloud adres te blokkeren.

Heel vervelend. Ik ben nu uitgeweken naar forwarden naar een g-mail account, maar hopelijk haalt KPN deze blokkade er weer af.

Reputatie 7
Badge +30

HermandeZwaan schreef op 1 dec '15 om 11:45u

MartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21u

Sinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Even via webmail ingelogd. Mail van KPN naar iCloud komt niet meer aan. Mail van KPN naar Gmail of werk-adres werkt wel. Mail van werk-adres en Gmail naar iCloud gaat prima. 

Herkenbaar?

Dacht eerst dat het probleem bij Apple lag, maar na uitgebreid testen blijkt de server van KPN het verzenden (en automatisch forwarden) naar een icloud adres te blokkeren.

Heel vervelend. Ik ben nu uitgeweken naar forwarden naar een g-mail account, maar hopelijk haalt KPN deze blokkade er weer af.

Ik denk eerder dat er gewoon iets fout gaat. Niet dat er een blokkade op zit

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 13:13u
MartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 13:07usjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:56uMartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 12:49usjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:41uBeste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist iemand van een KPN Helpdesk gesproken en die gaf aan dat de oplossing van dit issue nog wel enkele dagen op zich kan laten wachten. Het zou nl een 'blokkade' bij iCloud kunnen zijn, die aan die kant moet worden opgelost.

Het probleem zou doorgegeven zijn / worden. 

Wat dat niet-provider gerelateerd mail-adres betreft, daar ga ik eens verder in zoeken; bedankt voor de tip. 

Prettige zondag verder.

Sjra

Beste Sjra (en anderen),

Krijg je een foutmelding? Zo ja, kun je die posten? Let daarbij op dat je niet je eigen e-mail adres per ongelijk mee post.

groeten, Martin

Dag Martin.,

Krijg een mailbericht van 

postmaster@cpsmtb_ews06.kpnxchange.com 

Delivery  Status Notification  (delay)

dus geen foutmelding in het scherm bij verzending.

Ik heb n.a.v. een eerder bericht geprobeerd om vanuit KPNwebmail iets te verzenden naar een iCloud-adres en dan komt er wél in het scherm de melding dat verzenden niet lukt. 

vr.gr

Sjra

Die delay notification heb ik ook een paar keer ontvagen (en mensen die mij geprobeerd hebben te mailen), maar daarnaast ontving ik gisteren ook een anderen melding: Delivery status notification (Failure), met de volgende details:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

******@icloud.com

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews06.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 28 Nov 2015 11:34:24 +0100

Final-Recipient: rfc822;******@icloud.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Die melding geeft vrij duidelijk aan dat de connectie naar de ontvangende mail server niet tot stand komt. Daaraan kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen. Twee engineers van beide betrokken partijen kunnen dit vrij eenvoudig oplossen, maar niet zolang KPN wijst naar Apple en omgekeerd.

Dag Martin,

Deze melding krijg ik ook, naast dat delay-bericht (door alle probeersels heb ik intussen zoveel van dit soort meldingen, dat ik de prullenbak heb geleegd en deze vergeten was).

Leest KPN dit forum mee, denk je ?  Dan zullen ze  -hoop ik - het wel oppikken.

Mijn gesprekspartner van een half uurtje geleden zou het overigens ook doorgeleiden.

Laten we hopen dat het geen kastje-muur verhaal wordt.

vriendelijke groet

Sjra.

Gisteren een uur aan het testen geweest met een bekwame Apple care medewerker. Vanuit webmail g-mail kan ik naar i-coud mailen en op mijn werk vanuit mijn zakelijke mail is er ook geen probleem. Alleen als ik vanuit een KPN server mail wordt alles geblokkeerd. Lijkt duidelijk geen Apple issue te zijn.

Reputatie 7
Badge +30

HermandeZwaan schreef op 1 dec '15 om 11:50u

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 13:13u

MartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 13:07u

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:56u

MartinvanDijk schreef op 29 nov '15 om 12:49u

sjra5854 schreef op 29 nov '15 om 12:41u

Beste Robin,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist iemand van een KPN Helpdesk gesproken en die gaf aan dat de oplossing van dit issue nog wel enkele dagen op zich kan laten wachten. Het zou nl een 'blokkade' bij iCloud kunnen zijn, die aan die kant moet worden opgelost.

Het probleem zou doorgegeven zijn / worden. 

Wat dat niet-provider gerelateerd mail-adres betreft, daar ga ik eens verder in zoeken; bedankt voor de tip. 

Prettige zondag verder.

Sjra

Beste Sjra (en anderen),

Krijg je een foutmelding? Zo ja, kun je die posten? Let daarbij op dat je niet je eigen e-mail adres per ongelijk mee post.

groeten, Martin

Dag Martin.,

Krijg een mailbericht van 

postmaster@cpsmtb_ews06.kpnxchange.com 

Delivery  Status Notification  (delay)

dus geen foutmelding in het scherm bij verzending.

Ik heb n.a.v. een eerder bericht geprobeerd om vanuit KPNwebmail iets te verzenden naar een iCloud-adres en dan komt er wél in het scherm de melding dat verzenden niet lukt. 

vr.gr

Sjra

Die delay notification heb ik ook een paar keer ontvagen (en mensen die mij geprobeerd hebben te mailen), maar daarnaast ontving ik gisteren ook een anderen melding: Delivery status notification (Failure), met de volgende details:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

******@icloud.com

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews06.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 28 Nov 2015 11:34:24 +0100

Final-Recipient: rfc822;******@icloud.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Die melding geeft vrij duidelijk aan dat de connectie naar de ontvangende mail server niet tot stand komt. Daaraan kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen. Twee engineers van beide betrokken partijen kunnen dit vrij eenvoudig oplossen, maar niet zolang KPN wijst naar Apple en omgekeerd.

Dag Martin,

Deze melding krijg ik ook, naast dat delay-bericht (door alle probeersels heb ik intussen zoveel van dit soort meldingen, dat ik de prullenbak heb geleegd en deze vergeten was).

Leest KPN dit forum mee, denk je ?  Dan zullen ze  -hoop ik - het wel oppikken.

Mijn gesprekspartner van een half uurtje geleden zou het overigens ook doorgeleiden.

Laten we hopen dat het geen kastje-muur verhaal wordt.

vriendelijke groet

Sjra.

Gisteren een uur aan het testen geweest met een bekwame Apple care medewerker. Vanuit webmail g-mail kan ik naar i-coud mailen en op mijn werk vanuit mijn zakelijke mail is er ook geen probleem. Alleen als ik vanuit een KPN server mail wordt alles geblokkeerd. Lijkt duidelijk geen Apple issue te zijn.

Als je de foutmelding leest, staat er dat de KPNMail server geen verbinding kan maken met de Apple Mail server. Dit kan zijn omdat Apple het IP van de KPNMail server blokkeert (onwaarschijnlijk). Maar niets is uitgesloten.

Robin

RobinFlikkema schreef op 1 dec '15 om 11:46u
HermandeZwaan schreef op 1 dec '15 om 11:45uMartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21uSinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Herkenbaar?

Dan hoop ik dat KPN die fout snel uit hun systemen weet te halen.

HermandeZwaan schreef op 1 dec '15 om 11:54u
RobinFlikkema schreef op 1 dec '15 om 11:46uHermandeZwaan schreef op 1 dec '15 om 11:45uMartinvanDijk schreef op 27 nov '15 om 17:21uSinds gisteravond werkt mail-forwarding van mijn KPN-adres naar mijn iCloud-adres niet meer.

Herkenbaar?

Dan hoop ik dat KPN die fout snel uit hun systemen weet te halen.

Ik neig er intussen naar  -de mondelinge reacties van zowel Apel als KPN-mensen gehoord hebbend-   dat Apple/iCloud  de KPN-mail heeft 'ge-black-list' zoals iemand het zei. 

De oplossing ligt dus misschien méér aan Apple-kant dan we tot nu toe dachten / denken.

Uit een rechtstreekse mail-reactie van een KPN-medewerker maak ik op dat men intussen aan het schakelen is.

Laten we het hopen........

Hier hetzelfde probleem, heb een eigen mailserver, hiervoor moet je je mails versturen via de mailserver van KPN. Alle mails komen aan, behalve de mails naar een iCloud adres

Op het forum van Onemorething.nl staat inmiddels ook een melding van iemand die een probleem heeft. Aantal meldingen neemt nog toe.

http://www.onemorething.nl/community/topic/bepaalde-mails-komen-niet-meer-binnen-icloud/

Er komt zojuist weer mail binnen op mijn iCloud-account vanaf KPN-mailservers.

Hier werkt het ook weer

FrankGNL schreef op 1 dec '15 om 22:04u
Hier werkt het ook weer

Hier ook....

benieuwd hoe vijf dagen overlast worden gecompenseerd en door wie, KPN of Apple.....

maar allee.... 't is opgelost.

dank voor degenen die daaraan gewerkt hebben en dit lezen.

Sjra

Reageer