Beantwoord

Mail gekregen dat ik gehackt ben

  • 27 February 2019
  • 17 reacties
  • 2553 keer bekeken

Hallo,

Vanmorgen ontving ik een mail vanuit mijn mail adres gestuurd dat mijn account was gehackt.

Er stond ik het onderwerp beiveiligingswaarschuwing uw account dan mijn mail adres is gehackt!

De mail had geen inhoud.

Ik heb al melding gedaan bij KPN pushing.
Mijn wachtwoord veranderd.

Komt deze mail vanuit KPN of ?

Als het echt gehackt is wat moet ik dan verder nog doen?
Ik heb na mijn idee geen link of iets aangeklikt eerder deze dagen.

alvast bedankt voor ze hulp

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door PeterG 27 February 2019, 15:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hoogstwaarschijnlijk is het poging om je juist te hacken. Als je niet via links in zo'n mail naar je gegevens gaat is het okee.
Zie ook http://www.kpn.com/valseemail (indien ie al bekend is)
Bedankt voor je reactie
Ik had al tussen de mails die bekend zijn gekeken maar stond het niet tussen.
Reputatie 2
Badge +1
Bekende e-mail

Ik kreeg hem ook vandaag binnen.

Info klopt niet in het bericht.
Reputatie 7
Badge +22
Bekende e-mail

Ik kreeg hem ook vandaag binnen.

Info klopt niet in het bericht.

Lukt het je om een printscreen te plaatsen van die desbetreffende mail? 🤔
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @JVvw, welkom! Rot zijn dit soort dingen, altijd. Ze maken mij soms ook nog aan het twijfelen. Volgens mij heb je met onderstaande al het belangrijkste gedaan:


Ik heb al melding gedaan bij KPN pushing.
Mijn wachtwoord veranderd.

Goed op blijven letten, want ze zullen ongetwijfeld nog vaker komen..
Reputatie 7
Badge +22
Goed op blijven letten, want ze zullen ongetwijfeld nog vaker komen..
Is dit niet door KPN tegen te houden @Marcia_? Want er zullen altijd klanten zijn die er wel intrappen, dan heb je wel een hoop schade. 🤔
Reputatie 7
Badge +22

Bekende e-mail

Ik kreeg hem ook vandaag binnen.

Info klopt niet in het bericht.
Lukt het je om een printscreen te plaatsen van die desbetreffende mail? 🤔

@rjvaneyk ik heb je screenshot of Printscreen al gezien van jou andere topic. 😉
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb mijn gegevens eruit gefilterd en alleen het bericht van de Hacker laten staan.
De titel van de mail is: Beveiligingswaarschuwing: uw account ************************ is gehackt!

Zo lang je nog gewoon met je computer aan de gang kan valt het wel mee. Dan ben je nog niet gekaapt.
Reputatie 2
Badge +1
Klopt.

De tekst is ook niet als tekst gestuurd, maar als foto toegevoegd in de e-mail.
Het heeft alle schijn van een nep-dreiging en poging tot Phishing.
Reputatie 7
Badge +30

Goed op blijven letten, want ze zullen ongetwijfeld nog vaker komen..Is dit niet door KPN tegen te houden @Marcia_? Want er zullen altijd klanten zijn die er wel intrappen, dan heb je wel een hoop schade. 🤔

We doen onze uiterste best, Dennis! Maar is het ons linksom net gelukt om het tegen te houden, hebben ze rechtsom wel weer een nieuwe manier bedacht 😞
Reputatie 7
Badge +22


Goed op blijven letten, want ze zullen ongetwijfeld nog vaker komen..Is dit niet door KPN tegen te houden @Marcia_? Want er zullen altijd klanten zijn die er wel intrappen, dan heb je wel een hoop schade. 🤔
We doen onze uiterste best, Dennis! Maar is het ons linksom net gelukt om het tegen te houden, hebben ze rechtsom wel weer een nieuwe manier bedacht :-(

Ja ratten zijn het! Misbruik maken van het internet zo dat ze aan de gegevens van andere kunnen komen om aan geld te komen. Ik zou dan tegen ze zeggen: “Ga werken, verdien eerlijk geld!” 🤬 Toch? 😉
Hallo,

die mail van de foto heb ik al
meerdere keren gehad en direct verwijderd.

maar vanmorgen had ik een mail waarin het onderwerp stond beveiligingswaarschuwing uw account ..... (mail adres) is gehackt!

En de mail had verder geen inhoud.
daarom twijfel ik of deze afkomstig is van KPN en dus echt of dat het nep is
Reputatie 7
Badge +30
Van welk e-mailadres komt die mail dan? Ik kan me niet voorstellen dat 'ie van ons komt namelijk.
Hallo Marcia,

De mail komt van mijn eigen mail adres en is gestuurd naar mijn mail adres.
bij de verzonden items staat hij er niet tussen.
Reputatie 7
Badge +30
Dan komt deze sowieso niet van KPN. Wij versturen niet vaak mail, maar als we dat doen, is het altijd via een @kpn.com e-mailadres! Blijf er scherp op, wij doen dat ook.
Reputatie 2
Badge +1
Het is een hele bekende truc van de persoon achter de e-mail.

Je hoeft namelijk bij een te verzenden mail alleen een naam en reply-adres in te voeren, waardoor het lijkt, dat de mail via jouw e-mailaccount verzonden is.