Beantwoord

Mail instellen op extra pc, effect op andere pc's

  • 21 January 2019
  • 4 reacties
  • 46 keer bekeken

Dag, ik heb een soortgelijke vraag.
Mijn ouders zijn net als de ouders van de auteur hierboven bejaard en erg onhandig met de computer. Ze hebben wel allebei een computer en in hun beider Outlook staat de mail. Nu wil ik in mijn computer ook hun account instellen, zodat ik op afstand ( ik woon 100 km bij ze vandaan) ze kan helpen met af en toe een mail te beantwoorden.

Gebeurt er nu niets met hun mail als ik dit ga doen, in die zin dat er bv geen mail meer bij hun binnenkomt of dat alle mail opeens verdwijnt? U heeft wel door met dit soort vragen, de appel valt niet ver van de boom;).

Groet Nikkinik

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van Zowel POP als IMAP voor mailadres op 2 verschillende computers
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 January 2019, 10:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Nikki, welkom terug. Je kunt dit zeker doen. Wat ik dan aanraad is dat je de mail bij jou ook als IMAP instelt. Op die manier synchroniseert alles met elkaar. Als jij dan eens een mail beantwoord voor je ouders, dan zien zij dit ook gelijk in hun Outlook terug. Als jij een mail verwijdert, dan gaat hij bij je ouders ook weg. Maar als je daar een beetje mee oplet, dan kan dat verder geen kwaad. Het zal niet zo zijn dat alle mail ineens verdwijnt 🙂
Heb het ingesteld. De laatste tijd zegt mijn moeder dat er opeens mailtjes verdwijnen, zonder dat ze iets gedaan heeft. Ik dacht dan staan ze wel in de prullenbak, maar zie ze daar ook niet.
Is dat mogelijk wat mijn moeder zegt? Want stel dat ze per ongeluk delete heeft gedaan, dan moet de mail, in dit geval een rekening, toch in de prullenmand staan. Zie daar niets, terwijl het gisteren is verdwenen.
Reputatie 7
Badge +30
Als er ergens op delete is gedrukt, dan staat het inderdaad ergens in een prullenbak. Prullenbak wordt alleen niet gesynchroniseerd. Dus dan kan het zijn dat het in de prullenbak van de pc van je moeder staat, of in de prullenbak van de pc van je vader als hij het verwijderd heeft. Mocht een van hen hebben ingelogd in de webmail, en de mail is daar verwijderd, dan staat hij ook daar in de prullenbak en niet op de pc.
Ok, bedankt Erik.